Τεχνολογία

Φοιτητές app: Εφαρμογή βοηθά φοιτητές ιατρικής στο πώς να μιλάνε με ασθενείς

Φοιτητές app: Εφαρμογή βοηθά φοιτητές ιατρικής στο πώς να μιλάνε με ασθενείς
Φοιτητές app: Η ιατρική εκπαίδευση περιλαμβάνει ευκαιρίες για τους μαθητές να εξασκήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες με τυποποιημένους ασθενείς.

Ο Eddie Guo είχε πολλούς προβληματισμούς και συνειδητοποίησε ότι χρειαζόταν περισσότερη εξάσκηση στη συνομιλία με ασθενείς για να γίνει εξαιρετικός γιατρός. Αλλά πώς; Η ιατρική εκπαίδευση περιλαμβάνει ευκαιρίες για τους μαθητές να εξασκήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες με τυποποιημένους ασθενείς (οι ηθοποιοί που προσποιούνται ότι έχουν μια ιατρική πάθηση). Ωστόσο, ο Guo ένιωσε ότι χρειαζόταν πρόσθετες αλληλεπιδράσεις για να βελτιωθεί.

«Είναι πραγματικά δύσκολο να εξασκήσεις τις δεξιότητες επικοινωνίας με φίλους», λέει ο Guo, δευτεροετής φοιτητής ιατρικής στο Cumming School of Medicine (CSM). “Είναι δύσκολο να αντιγράψεις αυτό που μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας ηθοποιός. Επίσης, όταν είσαι σε κλινική ή σκιάζεσαι κάποιον, οι ασθενείς δεν δίνουν σχόλια για τις επικοινωνιακές δεξιότητες ενός ατόμου.”

Ο Guo αναρωτήθηκε αν υπήρχε τρόπος να χρησιμοποιήσει το AI (τεχνητή νοημοσύνη) για να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για την εξάσκηση των συνομιλιών που βασίζονται στην έρευνα. Ως προγραμματιστής, ο Guo γνώριζε ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, ιδιαίτερα το GPT του OpenAI, μπορούσαν να παρέχουν πολλαπλές προσομοιωμένες αλληλεπιδράσεις με ασθενείς, σχόλια και παραδείγματα ιατρικής τεκμηρίωσης. Απλώς έπρεπε να το χτίσει.

“Έβαλα πολλά σενάρια που αντιπροσωπεύουν την πρώτη αλληλεπίδραση με έναν ασθενή σε ένα τμήμα επειγόντων περιστατικών ή σε ένα ιατρείο: τυπικά σενάρια που θα ωθούσαν ένα άτομο να αναζητήσει γιατρό, για παράδειγμα, κοιλιακό άλγος, δυσκολία στην αναπνοή ή την ανάγκη να ξαναγεμίσει μια συνταγή”, λέει ο Guo. “Για να παράσχω ακριβή σχόλια, ενσωμάτωσα την ίδια ρουμπρίκα με την οποία αξιολογούμαστε στο πρόγραμμα ιατρικής εκπαίδευσης.”

Οι οδηγοί Calgary-Cambridge για συνεντεύξεις ασθενών αναπτύχθηκαν από τον Jonathon Silverman, University of Cambridge. Suzanne Kurtz, Πανεπιστήμιο του Κάλγκαρι. και η Τζούλι Ντρέιπερ. Η πρώτη δημοσίευση ήταν το 1998. Οι κατευθυντήριες γραμμές που βασίζονται σε στοιχεία εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την ιατρική εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο. Ο Guo δημιούργησε το OSCE-GPT, ένα πρόγραμμα αντικειμενικής δομημένης κλινικής εξέτασης (OSCE) όπου ο υπολογιστής είναι ο ασθενής. Οι χρήστες επιλέγουν αν ο ασθενής είναι άνδρας ή γυναίκα και επιλέγουν ένα συγκεκριμένο σενάριο ή ένα τυχαίο σενάριο όπου ο υπολογιστής κάνει την επιλογή.

«Ως κάτοικος, καταλαβαίνω τι είναι η επικοινωνία με κρίσιμες δεξιότητες», λέει ο Δρ Mehul Gupta, MD, συνεργάτης στο έργο. “Το πώς διατυπώνετε τα πράγματα και αντιμετωπίζετε καταστάσεις έχει σημασία. Η αποτελεσματική επικοινωνία απαιτεί εξάσκηση. Αυτό το σύστημα έχει την υπόσχεση να αλλάξει πραγματικά τον τρόπο που οι επαγγελματίες υγείας αλληλεπιδρούν με τους ασθενείς.” Ο Gupta προσθέτει ότι η αλληλεπίδραση με τον υπολογιστή είναι εκπληκτικά ανθρώπινη. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε όλους, δωρεάν.

Οι χρήστες μπορούν να μιλούν όποια γλώσσα θέλουν και η εφαρμογή θα τη μεταφράσει στα αγγλικά. Μέσα στον πρώτο μήνα από την κυκλοφορία της εφαρμογής, περισσότεροι από 550 εκπαιδευόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης από τον Καναδά και από όλο τον κόσμο, όπως:

  • στην Ευρώπη,
  • την Ινδία,
  • τη Σαουδική Αραβία,
  • και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

“Ως κάποιος που έχει εργαστεί στην κλινική εκπαίδευση και την εικονικοποίηση για πάνω από μια δεκαετία, είναι εμπνευσμένο να βλέπεις τις νέες στρατηγικές που φέρνουν οι Eddie και Mehul σε αυτήν την πρόκληση”, λέει ο Mike Paget, διευθυντής ακαδημαϊκών τεχνολογιών, Προπτυχιακή Ιατρική Εκπαίδευση, CSM. “Οι σταθμοί του ΟΑΣΕ απαιτούν ένα δωμάτιο, έναν προπονητή, έναν ηθοποιό και έναν μαθητή – είναι αξιοσημείωτο να έχουν επιπλέον ευκαιρίες πρακτικής με σχεδόν μηδενικό κόστος.”