Τεχνολογία

Facebook: Αναρτήσεις αποκαλύπτουν όσους κινδυνεύουν από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

Facebook: Αναρτήσεις αποκαλύπτουν όσους κινδυνεύουν από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
Facebook: Τα δεδομένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμεύουν ως μια άμεσα διαθέσιμη, πλούσια και υποεκμετάλλευτη πηγή για την κατανόηση σημαντικών προβλημάτων δημόσιας υγείας, συμπεριλαμβανομένης της υπερβολικής χρήσης αλκοόλ.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ο αλκοολισμός μπορεί να είναι μια δύσκολη κατάσταση στη διάγνωση, ειδικά σε περιπτώσεις όπου οι συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ των ατόμων δεν γίνονται αντιληπτές και τα σωματικά συμπτώματα δεν έχουν ακόμη εκδηλωθεί. Σε μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Alcoholism: Clinical & Experimental Research, ο συν-συγγραφέας H. Andrew Schwartz, Ph.D., του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Stony Brook, και οι συνάδελφοί του διαπίστωσαν ότι η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στις αναρτήσεις στο Facebook μπορεί να να εντοπίσουν εκείνους που διατρέχουν κίνδυνο για επικίνδυνες συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ και διαταραχές χρήσης αλκοόλ.

Το κλειδί για την έρευνα ήταν η χρήση περιεχομένου του Facebook που αναλύθηκε με «ενσωματώσεις συμφραζομένων», μια νέα εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που ερμηνεύει τη γλώσσα στο πλαίσιο. Το μοντέλο ενσωμάτωσης με βάση τα συμφραζόμενα, λένε οι Schwartz, Jose και οι συνεργάτες του, είχαν 75 τοις εκατό πιθανότητες να αναγνωρίσουν σωστά τα άτομα ως άτομα υψηλού ή χαμηλού κινδύνου από τις αναρτήσεις τους στο Facebook. Αυτό το ποσοστό στον εντοπισμό ατόμων σε κίνδυνο για υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ είναι υψηλότερο από άλλα πιο παραδοσιακά μοντέλα που εντοπίζουν άτομα υψηλού κινδύνου και άτομα που είναι ευάλωτα στον αλκοολισμό. “Αυτό που γράφουν οι άνθρωποι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο προσφέρει ένα παράθυρο σε ψυχολογικούς μηχανισμούς που είναι δύσκολο να αποτυπωθούν στην έρευνα ή την ιατρική διαφορετικά”, λέει ο Schwartz, σχολιάζοντας τη μοναδική πτυχή της μελέτης.

“Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι το ποτό δεν είναι μόνο μια συμπεριφορά με ατομικά κίνητρα, αλλά και συμφραζόμενη με τις κοινωνικές δραστηριότητες και τη συμμετοχή στην ομάδα να βοηθούν στον καθορισμό του τόνου όσον αφορά την ενθάρρυνση ή την αποθάρρυνση του ποτού”, συνοψίζει ο Jose. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από περισσότερους από 3.600 ενήλικες που στρατολογήθηκαν στο διαδίκτυο—μέση ηλικία 43 ετών, κυρίως Λευκοί—οι οποίοι συναίνεσαν να κοινοποιήσουν τα δεδομένα τους στο Facebook. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν έρευνες σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία, τις συμπεριφορές τους στην κατανάλωση αλκοόλ και το δικό τους αντιληπτό άγχος, παράγοντα κινδύνου για προβληματική χρήση αλκοόλ. Στη συνέχεια, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια διαγνωστική κλίμακα για να οργανώσουν τους συμμετέχοντες, με βάση την αυτοαναφερόμενη χρήση αλκοόλ, σε άτομα υψηλού κινδύνου (27%) και χαμηλού κινδύνου (73%).

Η γλώσσα του Facebook και τα θέματα που σχετίζονται με την κατανάλωση οινοπνεύματος υψηλού κινδύνου περιελάμβαναν συχνότερες αναφορές σε έξοδο και/ή ποτό (π.χ. “πάρτι”, “μπύρα”), περισσότερες βρισιές, περισσότερη ανεπαρκή και αργκό (“lmao”) και περισσότερες αναφορές σε αρνητικά συναισθήματα («δεσποινίς», «μίσος», «χαμένος» και «κόλαση»). Αυτά μπορεί να αντικατοπτρίζουν παράγοντες που σχετίζονται με την κατανάλωση οινοπνεύματος υψηλού κινδύνου, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στη γειτονιά στα μπαρ, και χαρακτηριστικά προσωπικότητας, όπως η παρορμητικότητα. Η κατάσταση κατανάλωσης αλκοόλ χαμηλού κινδύνου συσχετίστηκε με τη θρησκευτική γλώσσα (“προσευχή”, “Ιησούς”), τις αναφορές σε σχέσεις (“οικογένεια”, “αυτοί που”) και ρήματα με προσανατολισμό στο μέλλον (“θα”, “ελπίζω”).

Αυτά μπορεί να αντικατοπτρίζουν ουσιαστικά δίκτυα υποστήριξης που ενθαρρύνουν τη μετριοπάθεια της κατανάλωσης αλκοόλ και την παρουσία μελλοντικών στόχων, οι οποίοι και οι δύο είναι προστατευτικοί έναντι της επικίνδυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Συνολικά, οι συγγραφείς καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι “τα δεδομένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμεύουν ως μια άμεσα διαθέσιμη, πλούσια και υποεκμετάλλευτη πηγή για την κατανόηση σημαντικών προβλημάτων δημόσιας υγείας, συμπεριλαμβανομένης της υπερβολικής χρήσης αλκοόλ. Τα ευρήματα της μελέτης υποστηρίζουν τη χρήση της γλώσσας του Facebook για να βοηθήσει να εντοπιστούν πιθανοί ευάλωτοι πληθυσμοί στο αλκοόλ που χρειάζονται περαιτέρω αξιολογήσεις ή παρεμβάσεις και σημειώστε πολλούς γλωσσικούς δείκτες που περιγράφουν άτομα σε ομάδες υψηλού/χαμηλού κινδύνου για αλκοόλ.”