Επεξεργασία Πληρωμών: Οι απάτες PayPal εμφανίζονται με διάφορες μορφές, όπως διεύθυνση αποστολής, υπερπληρωμή, ψεύτικο email, phishing, παραβιασμένο PayPal και ψεύτικοι λογαριασμοί. Για την προστασία των καταναλωτών από τις απάτες, είναι σημαντικό να ενημερώνεστε και να ελέγχετε συνεχώς κάθε στάδιο. Η πλατφόρμα PayPal παραμένει δημοφιλής μεταξύ των καταναλωτών εδώ και χρόνια λόγω της μακροχρόνιας φήμης της για την ασφάλεια και την αξιοπιστία της. Γενικά, η πλατφόρμα θεωρείται φιλική προς τον χρήστη και εύκολη στην πλοήγηση. Ωστόσο, η PayPal δεν είναι απρόσβλητη από δόλιες δραστηριότητες και διαφωνίες. Η ενημέρωση και η επαγρύπνηση είναι απαραίτητες για την προστασία από αυτές τις δόλιες δραστηριότητες.
Ο Mark Wright, ειδικός σε θέματα καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες στο KyrosAML.com. Ο Wright μιλάει στην Digital Journal για τους διάφορους τύπους απάτης του PayPal και παρέχει πρακτικές συμβουλές για να μην πέσετε θύμα τους.
Απάτες με διεύθυνση αποστολής
Σύμφωνα με τον Wright: “Μια απάτη που έχει γίνει όλο και πιο συχνή είναι η απάτη με τη διεύθυνση αποστολής. Ξεκινά με έναν πωλητή που λαμβάνει μια παραγγελία και την πληρωμή για ένα αντικείμενο από έναν αγοραστή. Ωστόσο, πριν την αποστολή του αντικειμένου, ο αγοραστής επικοινωνεί με τον πωλητή και ζητά να αποσταλεί το αντικείμενο σε διαφορετική διεύθυνση. Ο ανυποψίαστος πωλητής συμφωνεί και στέλνει το πακέτο στη νέα διεύθυνση”. “Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες παράδοσης, ο πωλητής συνειδητοποιεί ότι έχει πέσει θύμα απάτης. Η ναυτιλιακή εταιρεία χαρακτηρίζει την παραγγελία ως μη παραδοτέα και ο αγοραστής επικοινωνεί μαζί τους με μια νέα, έγκυρη διεύθυνση αποστολής. Ο πωλητής μένει χωρίς απόδειξη της παράδοσης, αφού οι λεπτομέρειες της συναλλαγής του δείχνουν μόνο την αρχική, άκυρη διεύθυνση”. Για να αποφύγετε να πέσετε θύμα αυτής της απάτης, ο Wright συνιστά: “Να ελέγχετε πάντα διπλά τη διεύθυνση αποστολής πριν από την αποστολή του αντικειμένου και να εξετάζετε το ενδεχόμενο να μιλήσετε με την εταιρεία αποστολής σας σχετικά με την εφαρμογή μέτρων για την αποτροπή των πελατών από την ανακατεύθυνση των παραγγελιών”.
Απάτες υπερπληρωμής
Το PayPal είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα πληρωμών για ηλεκτρονικές συναλλαγές. Εδώ ο Ράιτ προειδοποιεί: “Η πληρωμή μέσω PayPal δεν είναι μια από τις πιο επικίνδυνες μεθόδους πληρωμής, αλλά είναι μια από τις πιο επικίνδυνες μεθόδους πληρωμής: “Οι απατεώνες έχουν βρει τρόπους να εκμεταλλεύονται το σύστημα, υπερπληρώνοντας για ένα στοιχείο και ζητώντας την επιστροφή του υπερβάλλοντος ποσού. Αργότερα ισχυρίζονται ότι ο λογαριασμός τους παραβιάστηκε και απαιτούν πλήρη επιστροφή χρημάτων από την PayPal, με αποτέλεσμα ο πωλητής να χάσει χρήματα”. Ο Wright εξηγεί ότι οι απάτες με την υπερπληρωμή είναι εύκολο να αποφευχθούν: “Οι πωλητές μπορούν να επιλέξουν να δέχονται πληρωμές μόνο μέσω του συστήματος πληρωμής αντί για απευθείας πληρωμές μέσω PayPal. Εάν οι άμεσες πληρωμές είναι απαραίτητες, οι πωλητές μπορούν να προστατευτούν επιστρέφοντας ολόκληρη την αγορά και ζητώντας νέα πληρωμή για το σωστό ποσό αγοράς”.
Ψεύτικες απάτες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Με αυτή την απάτη, διαπιστώνει ο Ράιτ: “Οι απατεώνες στέλνουν στους πωλητές ψεύτικα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου PayPal, ισχυριζόμενοι ότι τα κεφάλαια είναι σε αναμονή μέχρι να δοθεί ένας αριθμός παρακολούθησης της αποστολής. Η PayPal δεν παρακρατεί τα χρήματα με αυτόν τον τρόπο, αλλά ο απατεώνας ελπίζει ότι ο πωλητής θα στείλει το αντικείμενο και τον αριθμό παρακολούθησης για να λάβει την πληρωμή”. Όσον αφορά τον αντίκτυπο: “Αυτή η απάτη μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ο πωλητής να στείλει ένα αντικείμενο χωρίς να λάβει την πληρωμή και να ανακαλύψει αργότερα ότι η PayPal δεν κράτησε ποτέ χρήματα γι’ αυτόν. Ορισμένοι απατεώνες μπορεί ακόμη και να δημιουργήσουν πειστικά αντίγραφα κανονικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πωλήσεων της PayPal για να εξαπατήσουν τους πωλητές”. Περαιτέρω, ο Wright προειδοποιεί: “Αυτή η απάτη δεν αφορά τα συστήματα της PayPal, οπότε δεν μπορεί να προστατεύσει τους πωλητές από αυτήν. Για να αποφύγετε να σας εξαπατήσουν με αυτόν τον τρόπο, ελέγξτε τα αρχεία σας για να βεβαιωθείτε ότι έχετε στείλει μια παραγγελία και μην βασίζεστε αποκλειστικά στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου”.
Απάτες phishing
Στις απάτες phishing, ένας πωλητής λαμβάνει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που φαίνεται να προέρχεται από την PayPal, ζητώντας του να επιβεβαιώσει μια εκκρεμή μεταφορά κεφαλαίων κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο ή ένα κουμπί. Ο Wright εξηγεί την απάτη: “Εάν ο πωλητής εισάγει τα στοιχεία σύνδεσής του σε έναν ψεύτικο ιστότοπο της PayPal, ο απατεώνας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να αποκτήσει πρόσβαση στον πραγματικό λογαριασμό PayPal του πωλητή και να πραγματοποιήσει πληρωμές ή να αποσύρει χρήματα”. Μια άλλη πρόσφατη απάτη του PayPal περιλαμβάνει απατεώνες που ζητούν μια μικρή πληρωμή για έξοδα επεξεργασίας ή τεκμηρίωση με την υπόσχεση μιας μεγάλης οικονομικής απόδοσης. Με αυτόν τον τρόπο, προσθέτει ο Wright: “Εν τω μεταξύ, πλαστά μηνύματα SMS ισχυρίζονται ότι ο λογαριασμός σας έχει παραβιαστεί και σας ζητούν να κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο για να επαναφέρετε τον κωδικό πρόσβασής σας. Αυτοί οι σύνδεσμοι οδηγούν στην πραγματικότητα σε δόλιους ιστότοπους που έχουν σχεδιαστεί για να κλέψουν τις πληροφορίες σας”.
Για να αποφύγετε αυτές τις απάτες, ο Wright λέει ότι είναι σημαντικό να εφαρμόζετε καλές συνήθειες κυβερνοασφάλειας:
- Να επαληθεύετε πάντα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την οποία στάλθηκε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να μην κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους και να μην κατεβάζετε συνημμένα αρχεία.
- Ποτέ μην εισάγετε προσωπικές πληροφορίες σε μια ιστοσελίδα που συνδέθηκε με εσάς- αντίθετα, συνδεθείτε στο PayPal ή σε άλλους ιστότοπους πληκτρολογώντας μόνοι σας τη διεύθυνση URL.
- Ποτέ μην καλέσετε έναν αριθμό τηλεφώνου που παρέχεται σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου- αντιθέτως, διαχειριστείτε τυχόν θέματα PayPal online συνδεόμενοι στον λογαριασμό σας από μια ασφαλή συσκευή.
Συνοψίζοντας, ο Wright καταλήγει: “Για να αποφύγετε όλες τις απάτες του PayPal, είναι ζωτικής σημασίας να ελέγχετε δύο φορές τη διεύθυνση αποστολής, να δέχεστε πληρωμές μόνο μέσω του συστήματος πληρωμής, να έχετε επίγνωση των κόκκινων σημαιών και να εφαρμόζετε καλές συνήθειες κυβερνοασφάλειας. Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές, οι πωλητές μπορούν να προστατευτούν από δόλιες δραστηριότητες και διαφωνίες στο PayPal”.