Η πανδημία είναι ακόμη εδώ και φαίνεται ότι τα αποτελέσματά της θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμα. Ενώ οι περισσότερες επιπτώσεις της ήταν καταστροφικές, είχε ταυτόχρονα μια βαθιά θετική επίδραση στον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης. Ομοσπονδιακές υπηρεσίες όπως το ONC, ο FDA και τα CDC είχαν υιοθετήσει έναν οδικό χάρτη που είχε σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες μεμονωμένων ασθενών. Αυτή η ανεπαίσθητη αλλαγή στην στρατηγική καθιστά την απρόσκοπτη διαλειτουργικότητα μεταξύ πληροφορικής και υγείας απαραίτητη. Είναι μια κρίσιμη απαίτηση για τον έλεγχο της αναφοράς δημόσιας υγείας, την αντιστοίχιση ασθενών και τη μείωση του φόρτου του παρόχου.
Οι προσπάθειες των ειδικών προς την διαλειτουργικότητα
Το 2015, το ONC κυκλοφόρησε τον οδικό χάρτη διαλειτουργικότητας σε εθνικό επίπεδο. Έτσι κατάφερε να διευκρινίσει τα βήματα που απαιτούνται για την εφαρμογή ενός εξελισσόμενου συστήματος υγείας που ήταν καλά συνδεδεμένο. Με αυτό το σχέδιο, το HHS προσπάθησε να αντιμετωπίσει τις ανισότητες στην υγεία, να προωθήσει την ιατρική ακριβείας, να διευκολύνει την απρόσκοπτη ανταλλαγή Ηλεκτρονικών Πληροφοριών Υγείας Ασθενών (ePHI) και να ενισχύσει τις επιστροφές δαπανών για μια ρύθμιση περίθαλψης βάσει αξίας. Μισή δεκαετία αργότερα, η πρόοδος ήταν εντυπωσιακή. Στο τεχνικό μέτωπο, οι δίδυμοι κανονισμοί από το ONC και το CMS έχουν προετοιμάσει την ανταλλαγή FHIR και ePHI μέσω API. Ένας καλά σχεδιασμένος οδικός χάρτης διαλειτουργικότητας μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για τους προμηθευτές HealthIT για τη διασφάλιση σταθερής ανάπτυξης και συμμόρφωσης με τους κανονισμούς.
Εδώ είναι τα ορόσημα που πρέπει να επιδιώξουν οι προγραμματιστές του HIT τους επόμενους μήνες:
- Διαχείριση συναίνεσης: Οι τεχνικές απαιτήσεις των κανονισμών απαιτούν από τους οργανισμούς πληρωτών και παρόχων να μοιράζονται πληροφορίες για τους ασθενείς. Οι προμηθευτές πρέπει τώρα να συνυπολογίσουν το απόρρητο των ασθενών σε αυτήν την εξίσωση. Οι πάροχοι και οι πληρωτές πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες για την υγεία των ασθενών που μοιράζονται ήταν εξουσιοδοτημένες από τον ασθενή. Οι πύλες ασθενών και μελών μπορεί να είναι μεταξύ των ευκολότερων τρόπων λήψης της συναίνεσης απευθείας σε επίπεδο «πεδίου» ή «στιγμιότυπου καταγραφής».
- Έλεγχος ταυτότητας: Οι χρήστες που αναζητούν πρόσβαση σε πληροφορίες για την υγεία των ασθενών ποικίλλουν από ασθενείς και μέλη έως διαχειριστές περιπτώσεων, κλινικούς ιατρούς και προσωπικό διαχείρισης ασφάλισης υγείας. Όλοι χρησιμοποιούν επί του παρόντος πολλές πύλες για πρόσβαση σε συγκεκριμένα δεδομένα σε διαφορετικά συστήματα HIT. Θα ήταν συνετό να συνδεθεί ο μηχανισμός ελέγχου ταυτότητας με κάτι που χρησιμοποιούν όλοι. Επιπλέον, η δυνατότητα στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα μέσω του API χρησιμοποιώντας τα ίδια διαπιστευτήρια για πρόσβαση σε τρέχουσες πύλες θα απλοποιούσε την εμπειρία χρήστη.
- Διαχείριση εξαιρέσεων: Η εντολή αποκλεισμού πληροφοριών ορίζει οκτώ εξαιρέσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οργανισμοί για να απαγορεύσουν την πρόσβαση ePHI. Οι προγραμματιστές του HealthIT πρέπει τώρα να συλλάβουν λύσεις για να διασφαλίσουν ότι αυτές οι εξαιρέσεις ενσωματώνονται στις πύλες πρόσβασης API. Πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι κάθε περίπτωση αποκλεισμού πληροφοριών συνοδεύεται από συλλογισμό που βασίζεται σε αποδεικτικά στοιχεία για να το δικαιολογήσει.
- Πλήρες προφίλ ασθενούς/μέλους: Οι πληροφορίες που αναζητούν οι ασθενείς και τα μέλη διασκορπίζονται σε πολλαπλά συστήματα HIT. Όλα αυτά τα συστήματα HIT λειτουργούν από διαφορετικές βάσεις δεδομένων. Οι προμηθευτές HIT πρέπει τώρα να προσπαθήσουν να τυποποιήσουν αυτές τις διαφορετικές μορφές δεδομένων σε μια ενιαία υποδομή που βασίζεται στο FHIR που μπορεί να μεταδοθεί πέρα από αυτά τα «όρια», περιορίζοντας την απρόσκοπτη ανταλλαγή δεδομένων υγειονομικής περίθαλψης.
- Δοκιμές και πιστοποίηση: Η δοκιμή και η πιστοποίηση προϊόντων ενισχύουν την εμπιστοσύνη της αγοράς-στόχου. Ισχυρά πρωτόκολλα δοκιμών θα διασφάλιζαν σταθερή απόδοση. Δεδομένου ότι οι πάροχοι και οι οργανισμοί πληρωτών θα θέσουν τελικά τους προγραμματιστές τεχνολογίας υπεύθυνους για την απόδοση, οι δοκιμές προϊόντων σηματοδοτούν τη λεπτή γραμμή μεταξύ της αριστείας της αγοράς και της μείωσης των αριθμών πωλήσεων, ειδικά για τους προγραμματιστές EHR.
Συμπέρασμα
Πολλές τεχνολογικές επιλογές ξετυλίγονται μπροστά μας. Ωστόσο, μπορούν να εκτινάξουν τον κύκλο εσόδων αυτών των εταιρειών ανάπτυξης πληροφορικής και υγείας. Μένει λοιπόν να καταστούν δυνατές για πρακτική ανάπτυξη στην παραγωγή. Από την κλιμάκωση του κόστους έως τις νομικές επιπλοκές, οι συνέπειες της εσφαλμένης εκτίμησης των τεχνικών απαιτήσεων της διαλειτουργικότητας της υγειονομικής περίθαλψης είναι πολλές. Οι προγραμματιστές έχουν ακόμη πολλή δουλειά, μέχρι να λύσουν αυτό το πρόβλημα προς όφελος της βελτιστοποίησης χρήστη στον κλάδο της υγείας.