Οι έφηβοι που είχαν διενέξεις με τους αδερφούς τους εμφάνισαν περισσότερο άγχος, κατάθλιψη και θέματα με την αυτοεκτίμηση ένα χρόνο αργότερα, τονίζουν οι ερευνητές από το University of Missouri.
Συγκεκριμένα, η Nicole Campione-Barr, του University of Missouri, δήλωσε ότι τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσουν τους γονείς, τους ψυχολόγους και άλλους επαγγελματίες που δουλεύουν και στηρίζουν εφήβους να κατανοήσουν ότι δεν δημιουργούνται με ίσο τρόπο όλες οι έριδες μεταξύ αδερφών.
Αναλυτικότερα, οι ερευνητές μελέτησαν 145 ζευγάρια αδερφών κατά μέσον όρο μεταξύ 12 και 15 ετών σε διάστημα ενός έτους. Ανακάλυψαν ότι οι περισσότερες διαμάχες των εφήβων αφορούσαν το γιατί η κατάσταση δεν είναι δίκαιη / πώς δεν τους φέρονται με τον ίσιο τρόπο ή ανάγκη για προσωπικό χώρο.
Έφηβοι που είχαν περισσότερες διαμάχες σχετικά με την ισότητα και τη δικαιοσύνη είχαν περισσότερα συμπτώματα κατάθλιψης ένα χρόνο αργότερα. Η Campione-Barr δήλωσε ότι οι έφηβοι συνήθως πιστεύουν ότι ζητήματα δικαιοσύνης αφορούν πηγές και ευθύνες μέσα στην οικογένεια, που σημαίνει ότι αισθάνονται ότι δεν λαλβάνουν αρκετή προσοχή από τις οικογένειες και αισθάνονται λιγότερο σημαντικοί. Πρόσθεσε ότι για αυτό θεωρεί ότι είναι ιδιαίτερα προβληματικό για καταθλιπτικά συμπτώματα.
Όσον αφορά διενέξεις σχετικά με τον προσωπικό χώρο οι έφηβοι ήταν πιο πιθανό να έχουν θέματα αυτοεκτίμησης.
Έφηβοι με περισσότερη κατάθλιψη και άγχος είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν περισσότερες διενέξεις ένα χρόνο αργότερα. ‘Οσοι είχαν υψηλότερη αυτοεκτίμηση είχαν λιγότερες διενέξεις.
Αγόρια με μεγαλύτερους αδερφούς και κορίτσια με αδερφούς ανεξάρτητα από σειρά ήταν πιθανόν να έχουν άγχος. Έφηβοι των οποίων οι αδερφοί ήταν διαφορετικού φύλου ήταν επίσης περισσότερο πιθανό να έχουν χαμηλότερη αυτοπεποίθηση.
Η Susan McHale, του Penn State University, δήλωσε ότι η έρευνα έδειξε πώς η διαφορετική αντιμετώπιση των γονέων στα αδέρφια θα μπορούσε να επηρεάσει τη σχέση αδερφών και να οδηγήσει σε κατάθλιψη τους εφήβους. Ωστόσο οι γονείς δεν θα πρέπει απαραίτητα να παρεμβαίνουν και να σταματούν τις διενέξεις. Αντ’ αυτού θα πρέπει να βοηθούν στην ύπαρξη κανόνων και να είναι δίκαιοι όσον αφορά το χρονικά όρια. Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό «Child Development».