Παιδιά

Πανδημία Κορωνοϊός: Συνέβαλε στην απώλεια κριτηρίων ανάγνωσης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου

Πανδημία Κορωνοϊός: Συνέβαλε στην απώλεια κριτηρίων ανάγνωσης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου
«Οι δάσκαλοι είχαν πάντα κρίσιμο ρόλο στην κοινωνία μας και πραγματικά πιστεύω ότι η πανδημία COVID-19 έχει ενισχύσει τη σημασία των δασκάλων και τον αντίκτυπό τους στην κάλυψη των ακαδημαϊκών, κοινωνικών και συναισθηματικών αναγκών όλων των μαθητών».

Πανδημία Κορωνοϊός: Το Εθνικό Κέντρο Στατιστικών Εκπαίδευσης NCES επισημαίνει ότι το 44 τοις εκατό των δημόσιων σχολείων αναφέρει επί του παρόντος κενές θέσεις διδασκαλίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης λόγω της πανδημίας COVID-19 Η πανδημία του κορωνοϊού συνέβαλε στο ένα τρίτο των νεαρών μαθητών του δημοτικού σχολείου να χάνει κριτήρια αναφοράς ανάγνωσης, κάτι που είναι σημαντικά υψηλότερο από τα ποσοστά πριν από την πανδημία, σύμφωνα με διάφορες μελέτες. Μια πρόσφατη έκθεση της Βιρτζίνια εξέτασε δεδομένα που συλλέχθηκαν από την αξιολόγηση K-2 της Προβολής  Φωνολογικής Επίγνωσης Αλφαβητισμού (The Phonological Awareness Literacy Screening) (PALS), ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση του κινδύνου των μαθητών για αναγνωστικές δυσκολίες που διήρκεσαν τρεις περιόδους φθινοπωρινής αξιολόγησης σε 132 σχολικά τμήματα.

Η μελέτη εξέτασε τα ποσοστά των μαθητών «σε κίνδυνο» K-2, προ-πανδημίας (2019) έως το φθινόπωρο του 2021, όταν οι μαθητές επέστρεψαν στη μάθηση στην τάξη.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι ο αριθμός των μαθητών της πρώτης και της δεύτερης τάξης που σημείωσαν βαθμολογία κάτω από τα κριτήρια ανάγνωσης το φθινόπωρο του 2021 έφτασε σε ιστορικά υψηλά, στο 36,5 τοις εκατό και στο 42,2 τοις εκατό, αντίστοιχα.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι το 2019 το ποσοστό των μαθητών στην ομάδα χαμηλού κινδύνου για αναγνωστικές δυσκολίες ήταν 2,1 φορές μεγαλύτερο από αυτό της ομάδας υψηλού κινδύνου, αλλά μέχρι το 2021, το ποσοστό και των δύο ομάδων ήταν σχεδόν το ίδιο.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι μαθητές και στις δύο ομάδες υψηλού και μεσαίου κινδύνου αποτελούσαν πάνω από το ήμισυ του πληθυσμού με 54,6 τοις εκατό το 2019. Αυτός ο αριθμός αυξήθηκε το 2021, όταν αυτές οι δύο ομάδες μαζί αντιπροσώπευαν το 65,5 τοις εκατό του πληθυσμού.

Τα δεδομένα του εκπαιδευτικού προγράμματος PALS έδειξαν υψηλότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από το σημείο αναφοράς μεταξύ των Μαύρων, των Ισπανόφωνων, των ατόμων με αναπηρίες και εκείνων που θεωρούνται οικονομικά μειονεκτικοί.

«Θα περιμέναμε να δούμε την ανάπτυξη των θεμελιωδών δεξιοτήτων γραμματισμού – φωνολογική επίγνωση, αντιστοιχία φωνήματος-γραφήματος (αυτή είναι η σχέση που έχουν τα γράμματα με τους ήχους) που επηρεάζεται από την πανδημία, επειδή τυπικά καθιερώνονται όταν τα παιδιά είναι τόσο μικρά και θα ήταν πολύ δύσκολο να στοχεύσουν εξ αποστάσεως, ειδικά για μικρά παιδιά που δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν και να αλληλεπιδράσουν με μια συσκευή με τον ίδιο τρόπο που θα έκαναν ένας δάσκαλος και οι συνομήλικοι», η Gabriella Reynolds, PhD, CCC-SLP, είπε η λογοπαθολόγος και επίκουρη καθηγήτρια στο LIU στη Νέα Υόρκη στο Fox News.

Ο Ρέινολντς, ο οποίος εργάζεται με άτομα που ασχολούνται με ζητήματα γραμματισμού και ομιλίας, είπε στο Fox News ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας πιθανώς συνέβαλε στις πρόσφατες αναφορές.

«Έχω δουλέψει με παρέμβαση φωνολογικής επίγνωσης εξ αποστάσεως και σίγουρα υπήρχε διαφορά προσοχής μεταξύ αυτών και εκείνων που συμμετείχαν στην παρέμβαση αυτοπροσώπως». Πριν από την πανδημία, τα επίπεδα ανάγνωσης ήταν σε πτώση σύμφωνα με αναφορές.

Οι εκπαιδευτικοί είπαν ότι η πανδημία επιδείνωσε το πρόβλημα και πρέπει να ληφθούν μέτρα για να βοηθηθούν οι μαθητές να «καλύψουν τη διαφορά» με τις δεξιότητες ανάγνωσης και γραμματισμού.

Η Νόρα Πάλμα, δασκάλα ειδικής αγωγής στη Νέα Υόρκη, είπε στο Fox News: «Το χάσμα αλφαβητισμού αυτή τη στιγμή μάς έδειξε ότι δεν μπορούμε απλώς να «επιστρέψουμε στην κανονικότητα» γιατί ασχολούμαστε με ζητήματα που δεν έχουμε ξαναδεί».

Η Πάλμα εξήγησε στο Fox News ότι οι δάσκαλοι ανησυχούν για τις αναφορές ανεπάρκειας ανάγνωσης και φοβούνται ότι εάν δεν αντιμετωπιστούν σε νεαρή ηλικία, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένα ποσοστά εγκατάλειψης μέχρι τη στιγμή που οι μαθητές φτάσουν στην ηλικία του γυμνασίου. “Αισθανόμαστε την πίεση να πιάσουμε τα παιδιά στα πρότυπα επιπέδου τάξης, αλλά μας λείπει η υποστήριξη και οι πόροι που χρειάζονται οι μαθητές μας – ειδικά όταν τα δεδομένα μας δείχνουν ότι πολλά είναι 3-4 επίπεδα πίσω.”

Ο δάσκαλος ειδικής αγωγής είπε επίσης, “Η εξουθένωση των δασκάλων είναι άμεσο αποτέλεσμα της αίσθησης ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να “διορθώσουν” αυτά τα κενά μόνοι τους.

Δυστυχώς, φαίνεται ότι οι μαθητές που μπορούν να καλύψουν τη διαφορά και εκείνοι που δεν μπορούν θα θέλουν πιθανότατα να μείνουν ακόμα πιο πίσω».

Η Πάλμα είπε ότι μια πιθανή λύση είναι η ενσωμάτωση σαφούς διδασκαλίας αλφαβητισμού που βασίζεται σε φωνητικά, όπως ένα πρόγραμμα που ονομάζεται Fundations.

“Το Fundations είναι ένα απίστευτο μέρος του προγράμματος Wilson Reading Program.

Έχω δει αναλφάβητους ενήλικες να μαθαίνουν να διαβάζουν με αυτό το πρόγραμμα. Υπάρχουν δεδομένα που υποστηρίζουν το γεγονός ότι οι ειδικές παραπομπές θα μειωνόταν δραστικά εάν προσφερόταν σε όλους τους μαθητές ένα πρόγραμμα ανάγνωσης βασισμένο σε φωνητικά .

Συνήθως, μετά την 3η τάξη, η εστίαση μετατοπίζεται από το «μαθαίνοντας να διαβάζω» στο «διαβάζοντας για να μαθαίνω».

Χωρίς θεμελιώδεις δεξιότητες γραμματισμού οι μαθητές δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο – εάν δεν μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στο περιεχόμενο, μπορείτε να συμμορφωθείτε, αλλά δεν μπορείτε να μην ασχοληθείτε τι νόημα έχει»

Η Laura Seinfeld, κοσμήτορας του LIU Post College of Education, Information and Technology στη Νέα Υόρκη, δήλωσε στο Fox News,

«Οι δάσκαλοι είχαν πάντα κρίσιμο ρόλο στην κοινωνία μας και πραγματικά πιστεύω ότι η πανδημία COVID-19 έχει ενισχύσει τη σημασία των δασκάλων και τον αντίκτυπό τους στην κάλυψη των ακαδημαϊκών, κοινωνικών και συναισθηματικών αναγκών όλων των μαθητών».

Ένα άλλο δίλημμα που τροφοδοτείται από την πανδημία που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι τα θέματα προσωπικού. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν αυτόν τον μήνα από το Εθνικό Κέντρο Στατιστικών Εκπαίδευσης (NCES), σχεδόν τα μισά (44 τοις εκατό) των δημόσιων σχολείων αναφέρουν επί του παρόντος κενές θέσεις διδασκαλίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης.

Η έκθεση ανέφερε ότι το 61 τοις εκατό των δημόσιων σχολείων με τουλάχιστον μία αναφερόμενη κενή θέση, ανέφερε την πανδημία COVID-19 ως αιτία αύξησης των κενών θέσεων διδακτικού και μη διδακτικού προσωπικού.

Στην ανακοίνωση, η Επίτροπος της NCES Peggy G. Carr δήλωσε: “Η πανδημία COVID-19 συνέβαλε στην έλλειψη προσωπικού στα σχολεία της χώρας.” Η Carr είπε επίσης, “Τα δημόσια σχολεία αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν διάφορα ζητήματα προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των εκτεταμένων κενών θέσεων και της έλλειψης μελλοντικών δασκάλων.

Αυτά τα ζητήματα διακόπτουν τη λειτουργία των σχολείων.

Τα σχολεία έχουν καταφύγει στη χρήση περισσότερων δασκάλων καθώς και μη διδακτικού προσωπικού εκτός των προβλεπόμενων καθηκόντων τους, αυξάνοντας το μέγεθος των τάξεων, μοιράζονται καθηγητές και προσωπικό με άλλα σχολεία και περιορίζουν τη μεταφορά των μαθητών λόγω ελλείψεων προσωπικού.

Τα σχολεία συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις που θέτει η πανδημία COVID-19.”

Οι εκπαιδευτικοί είπαν στο Fox News ότι ελπίζουν πως οι σχολικοί υπάλληλοι θα ξεκινήσουν ευκαιρίες κατάρτισης και πιστοποίησης για τους δασκάλους και το προσωπικό, ειδικά στα γυμνάσια, για να αντιμετωπίσουν τα κενά που έχει δημιουργήσει η πανδημία COVID.