Παιδιά

Δυσλεξία παιδί πρόβλημα: Ενθάρρυνση μαθητή από ειδικό δάσκαλο

Δυσλεξία παιδί πρόβλημα: Ενθάρρυνση μαθητή από ειδικό δάσκαλο
Ειδικός δάσκαλος συμβουλεύει παιδί με δυσλεξία

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Δυσλεξία παιδί πρόβλημα: Η Κωνσταντίνα είναι μαμά του Κωνσταντίνου που τυχαίνει να έχει δυσλεξία. Έως σήμερα δεν γνώριζε την ύπαρξη των σχολίων του δασκάλου. Μέχρι που πριν από μερικές ώρες, σε ένα από αυτά τα ατελείωτα scroll down στο Facebook, έπιασε τον εαυτό της να κοιτά προς την οθόνη προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσει μια ανάρτηση.

Η Κωνσταντίνα είχε ανεβάσει σε ένα δημοφιλές page, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, μια φωτογραφία με το τεστ που έγραψε ο γιος της στη Γλώσσα, όπου διακρίνονται τα σχόλια του δασκάλου.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο Κωνσταντίνος είναι 10 ετών και πηγαίνει στην Πέμπτη τάξη του 1ου Δημοτικού. Όπως μου αποκάλυψε η Κωνσταντίνα, που είναι παιδαγωγός σε παιδικό σταθμό, ο γιος της δαπανά πολύ περισσότερο χρόνο σε μαθήματα που έχουν να κάνουν με τη Γλώσσα, σε σχέση με άλλα παιδιά. Οι δυσκολίες άλλωστε που αντιμετωπίζει ένα παιδί με δυσλεξία στο διάβασμα, το γράψιμο και τον συλλαβισμό, οδηγούν πολλές φορές στην απογοήτευση και άλλες στην πολύ σκληρή δουλειά από το μέρος των παιδιών τα οποία «τρέχουν» προκειμένου να προφθάσουν τους συμμαθητές τους.

«Αντιλήφθηκα μόνη μου ότι ο Κωνσταντίνος έχει δυσλεξία όταν ξεκίνησε στην πρώτη δημοτικού. Η δασκάλα που είχε τότε δεν τον δεχόταν, έλεγε μάλιστα ότι ο μικρός βαριέται και γράφει ανάποδα ή με άσχημα γράμματα», μου εξηγεί η Κωνσταντίνα, η οποία χρειάστηκε να αλλάξει σχολείο στον γιο της μετά τα πρώτα δύο χρόνια.

Η ανάρτησή της στο Facebook

Στο ποστ που ανέβασε, μοιράστηκε τα σχόλια που έγραψε ο δάσκαλος πάνω στο τεστ του Κωνσταντίνου. Σχόλια που συγκίνησαν τόσο τη μητέρα, αλλά και όλο τον διαδικτυακό κόσμο. Σχόλια ενθάρρυνσης. Μόλις σε δύο γραμμές. Τόσες χρειάζονται.

Διαβάστε την ανάρτηση:

Κωνσταντίνος (10 ετων)

-Μαμά γράφουμε τεστ γλώσσας. Πωπωωω τι θα κάνω που δεν θυμάμαι με τίποτα ορθογραφία με αυτή τη δυσλεξία;

-Δεν πειράζει αγόρι μου θα προσπαθήσεις και θα γράψεις όσο καλύτερα μπορείς… Άλλωστε η προσπάθεια μετράει και όχι ο βαθμός για μένα. Ξέρω τι προσπάθεια καταβάλλεις καθημερινά.

-Μαμά πήραμε το τεστ. Πήρα 8.Ειναι καλό το 8;;

-Είναι εξαιρετικό!!!! Είμαι πολύ περήφανη. Και ξέρεις γιατί;; Για 2 λόγους. Πρώτον για εσένα γιατί προσπαθείς και δεύτερον για τον δάσκαλό σου και τα σχόλια που σου γράφει κάθε φορά γιατί για μένα αυτά έχουν μεγαλύτερη αξία από το 10 ή το 8.

Όταν ο δάσκαλος αφουγκράζεται και είναι εκεί….. Για τις ανάγκες και τον μαθητή του εγώ μόνο να υποκλιθώ μπορώ!!! Ευχαριστώ λοιπόν ολόψυχα! Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών σήμερα και εγώ βρήκα την ευκαιρία να το εκφράσω!!!!

«Συγκινήθηκα», μου εξομολογείται η Κωνσταντίνα, «γιατί επιτέλους είδα έναν άνθρωπο με ενσυναίσθηση και αγάπη να ενθαρρύνει τον μικρό. Να κατανοεί τη δυσκολία του και να νοιάζεται να βρει τρόπους να τον βοηθήσει. Από την πρώτη στιγμή που μίλησα μαζί του στο τηλέφωνο, έδειξε το ενδιαφέρον του και μου έκανε στοχευμένες ερωτήσεις αναφορικά με τους τομείς που δυσκολεύεται το παιδί. Ένιωσα ευτυχής που κάποιος με καταλαβαίνει» καταλήγει με τη χαρά αυτή της μητέρας που μπορεί επιτέλους να μοιραστεί ένα τέτοιο φορτίο.

Δεν είναι όλες οι μέρες εύκολες για την Κωνσταντίνα, η οποία γνωρίζει καλά ότι, όπως και ο γιος της, έτσι και η ίδια θα πρέπει να προσπαθεί λίγο παραπάνω από τις υπόλοιπες μαμάδες. Γνωρίζει από πρώτο χέρι ότι αυτή η δυσκολία φέρνει άρνηση και την άρνηση ακολουθεί η αντιπαράθεση μεταξύ γονέα και παιδιού όταν έρχεται η ώρα της μελέτης στο σπίτι. «Υπάρχει θυμός, νεύρα, ματαίωση και ξέσπασμα προς το πρόσωπο που προσπαθεί να βοηθήσει το παιδί στη μελέτη» μου εξηγεί.

Όσο όμως υπάρχουν άνθρωποι σαν τον δάσκαλο του Κωνσταντίνου, τότε ο Κωνσταντίνος δεν θα πάψει ποτέ να προσπαθεί. Και όσο ο Κωνσταντίνος προσπαθεί, όλοι εμείς θα έχουμε ελπίδα.