Κόσμος Εκπαίδευση: Η εκπαιδευτική ανισότητα αφορά την ανισότητα πρόσβασης σε εκπαιδευτικούς πόρους μεταξύ των διαφορετικών κοινωνικών ομάδων. Αυτό επεκτείνεται στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λαμβάνει χώρα η μάθηση. Με τη σειρά του, αυτό επεκτείνεται στην ασφάλεια, τόσο ως πραγματικά μέτρα όσο και στην αντίληψη αυτών των μέτρων όπως γίνονται αντιληπτά από τους μαθητές.
Μια μεγάλη διεθνής μελέτη διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο το 31,4 τοις εκατό των εφήβων ανέφεραν ότι αισθάνονται ανασφαλείς στο σχολείο, με βάση ευρήματα σε δεκατρείς ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες.
Το αποτέλεσμα αποκάλυψε την ανισότητα στη διασφάλιση ενός ασφαλούς εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές, καθώς και την ποικιλομορφία μεταξύ διαφορετικών χωρών.
Η έρευνα περιελάμβανε 21.688 έφηβους ηλικίας 13-15 ετών, με βάση αυτοδιαχειριζόμενες έρευνες που ολοκληρώθηκαν μεταξύ 2011 και 2017.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις ακόλουθες χώρες: Φινλανδία, Νορβηγία, Λιθουανία, Ελλάδα, Ινδία, Ινδονησία, Ιράν, Ισραήλ, Ιαπωνία, Κίνα , Σιγκαπούρη, Βιετνάμ και Ρωσία.
Υπήρχαν μεγάλες διαφορές μεταξύ των χωρών σχετικά με το ζήτημα της ασφάλειας.
Αυτό κυμαινόταν από 11,5 τοις εκατό (Φινλανδία) έως 69,8 τοις εκατό (Ιαπωνία) των κοριτσιών και από 7,7 τοις εκατό (Νορβηγία) έως 68,2 τοις εκατό (Ιαπωνία) των αγοριών που αισθάνονται ανασφαλείς.
Η μελέτη διαπίστωσε περαιτέρω ότι υπήρχαν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των σχολείων σε πολλές χώρες, γεγονός που υποδηλώνει ανισότητα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον στη χώρα.
Η ποιοτική πλευρά των δεδομένων αποκάλυψε ότι οι μαθητές που ένιωθαν ότι οι δάσκαλοί τους νοιάζονταν για αυτούς ήταν πιο πιθανό να αισθάνονται ασφαλείς στο σχολείο, υποδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο των δασκάλων στη διαμόρφωση της συναισθηματικής αίσθησης ασφάλειας των μαθητών στο σχολείο.
Οι δίκαιοι, σαφείς και συνεπείς κανόνες του σχολείου είναι πολύ σημαντικοί για την παραγωγή ασφάλειας στα σχολεία, σύμφωνα με την προηγούμενη ανασκόπησή μας. Από την άλλη πλευρά, όταν οι μαθητές βιώνουν θυματοποίηση εκφοβισμού, αυτό αντικατοπτρίζεται σε μια χαμηλότερη αίσθηση ασφάλειας. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι το αίσθημα ανασφάλειας στο σχολείο συνδέθηκε με προβλήματα ψυχικής υγείας, τα οποία μπορεί να επιμείνουν σε όλη τη ζωή.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για σχολικές παρεμβάσεις κατά του εκφοβισμού και προαγωγή της ψυχικής υγείας. Σύμφωνα με τον Yuko Mori από το Ερευνητικό Κέντρο για την Παιδοψυχιατρική του Πανεπιστημίου του Τούρκου Φινλανδίας:
«Οι παρεμβάσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν προληπτικές πρωτοβουλίες όπως η ψυχοεκπαίδευση και προγράμματα κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης για την ενίσχυση της θετικής αλληλεπίδρασης των παιδιών και τη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς.
Τα ευρήματα έδειξαν μια σαφή ανάγκη για στρατηγικές για την παροχή εκπαιδευτικών περιβαλλόντων όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να αισθάνονται προστατευμένοι, ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους, αναφέρει ο ερευνητής».
Η λίστα των χωρών με ποσοστό εφήβων που αισθάνονται ανασφαλείς:
Κορίτσια Αγόρια
1 Φινλανδία 11,5% 8,9%
2 Νορβηγία 13,9% 7,7%
3 Ισραήλ 14,6% 14,2%
4 Ελλάδα 18,2% 24,2%
5 Ινδία 17,8% 26,3%
6 Ιράν 25,6% 34,3%
7 Ινδονησία 30,3% 30,2%
8 Λιθουανία 31,4% 35,4%
9 Σιγκαπούρη 35,4% 34,3%
10 Κίνα 48,8% 44,1% 11 Ρωσία 54,7% 45,9%
12 Βιετνάμ 49,6% 52,6%
13 Ιαπωνία 69,8% 68,2%
Οι ερευνητές εδρεύουν στο Πανεπιστήμιο της πόλης Τούρκου το οποίο είναι μια εμπνευσμένη και διεθνής ακαδημαϊκή κοινότητα 25.000 φοιτητών και προσωπικού στη Νοτιοδυτική Φινλανδία.