Τα παιδιά που περνούν πολύ χρόνο χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές είναι επιρρεπή σε ψυχιατρικά προβλήματα; Μια ομάδα επιστημόνων USC λέει ναι σε μια νέα μελέτη που εμφανίζεται σήμερα στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης .
Οι έφηβοι που είναι συχνοί χρήστες ψηφιακών συσκευών είναι διπλάσιοι από τους σπάνιους χρήστες που παρουσιάζουν συμπτώματα διαταραχής έλλειψης προσοχής / υπερκινητικότητας (ADHD), σύμφωνα με τη μελέτη. Οι ερευνητές παρακολούθησαν σχεδόν 2.600 έφηβους για δύο χρόνια.
Η μελέτη επικεντρώνεται στις συνέπειες της νέας γενιάς γενικευμένων ψηφιακών εκτροπών, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών μέσων, της ροής βίντεο, των μηνυμάτων κειμένου, των μουσικών λήψεων και των online chatrooms, μεταξύ άλλων. Διαφέρει από προηγούμενη έρευνα που συνδέει τη χρήση τηλεοπτικών ή βιντεοπαιχνιδιών με την ασθένεια.
“Αυτό που είναι νέο είναι ότι προηγούμενες μελέτες για αυτό το θέμα έγιναν πριν από πολλά χρόνια, όταν δεν υπήρχαν κοινωνικά μέσα , κινητά τηλέφωνα, δισκία και εφαρμογές για κινητά”, δήλωσε ο Adam Leventhal, καθηγητής προληπτικής ιατρικής και ψυχολογίας και διευθυντής της USC Health, Εργαστήριο συναισθημάτων και εθισμού στη σχολή ιατρικής του Keck της USC.
“Οι νέες τεχνολογίες κινητών τηλεφώνων μπορούν να παρέχουν γρήγορη και υψηλής έντασης διέγερση προσβάσιμη όλη την ημέρα, η οποία έχει αυξήσει την έκθεση των ψηφιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης πολύ πιο πέρα από αυτά που έχουν μελετηθεί πριν”, ανέφερε.
Τα ευρήματα έχουν συνέπειες για τους γονείς, τα σχολεία, τις εταιρείες τεχνολογίας και τους παιδίατρους που ανησυχούν ότι οι έφηβοι που εξαρτώνται από την τεχνολογία οδηγούνται στην απόσπαση της προσοχής – ή και χειρότερα. Για παράδειγμα, μια πρόσφατη έρευνα από μη κερδοσκοπικά κοινά μέσα ενημέρωσης έδειξε ότι οι έφηβοι δαπανούν περίπου το ένα τρίτο της ημέρας τους – σχεδόν εννέα ώρες – χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά μέσα. Μια ξεχωριστή έρευνα που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ δείχνει ότι το 43% των μαθητών γυμνασίου χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα τριών ή περισσότερων ωρών την ημέρα. Ενώ η δημοτικότητα των ψηφιακών μέσων στα παιδιά είναι γνωστή, οι επιπτώσεις δεν είναι.
Στη μελέτη USC, οι επιστήμονες ξεκίνησαν με 4.100 επιλέξιμους μαθητές, ηλικίας 15 και 16 ετών, σε 10 δημόσια σχολεία υψηλού επιπέδου στην κομητεία του Λος Άντζελες. Τα σχολεία αντιπροσώπευαν μεικτή δημογραφική και κοινωνικοοικονομική κατάσταση, από το νότιο LA έως την κοιλάδα San Fernando έως την κοιλάδα San Gabriel. Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στην εφηβεία επειδή η εφηβεία σηματοδοτεί μια στιγμή για την έναρξη της ADHD και την απεριόριστη πρόσβαση στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης, εξηγεί ο Leventhal.
Ο στόχος των επιστημόνων ήταν να επικεντρωθούν στην εμφάνιση νέων συμπτωμάτων που εκδηλώθηκαν κατά τη διάρκεια της διετούς μελέτης.
Οι ερευνητές ρώτησαν τους μαθητές πόσο συχνά χρησιμοποιούσαν 14 δημοφιλείς πλατφόρμες ψηφιακών μέσων. Ταξινόμησαν τη συχνότητα χρήσης μέσων σε τρεις κατηγορίες: καμία χρήση. μεσαία χρήση και υψηλή χρήση. Στη συνέχεια, οι επιστήμονες παρακολουθούσαν τους φοιτητές ανά εξάμηνο μεταξύ 2014 και 2016. Προσπάθησαν να προσδιορίσουν εάν η χρήση ψηφιακών μέσων στη 10η τάξη συνδέεται με τα συμπτώματα ADHD που εντοπίζονται στη 12η τάξη.
Στο τέλος, βρήκαν το 9,5% των 114 παιδιών που χρησιμοποίησαν συχνά τις μισές πλατφόρμες ψηφιακών μέσων και το 10,5% των 51 παιδιών που χρησιμοποίησαν τις 14 πλατφόρμες παρουσίαζαν συχνά νέα συμπτώματα ADHD. Αντίθετα, το 4,6% των 495 φοιτητών που δεν ήταν συχνές χρήστες οποιασδήποτε ψηφιακής δραστηριότητας έδειξαν συμπτώματα ADHD, κατά προσέγγιση προς τα ποσοστά υποβάθρου της διαταραχής στον γενικό πληθυσμό.