Αυτοφροντίδα

Λαβύρινθος αυτοφροντίδα: Τι ρόλο παίζει ένας λαβύρινθος στην επίτευξη των στόχων ευεξίας που θέτετε;

Λαβύρινθος αυτοφροντίδα: Τι ρόλο παίζει ένας λαβύρινθος στην επίτευξη των στόχων ευεξίας που θέτετε;
Λαβύρινθος αυτοφροντίδα: Επειδή οι λαβύρινθοι μπορούν να καλλιεργήσουν μια αίσθηση ευεξίας και εσωτερικής ηρεμίας, χρησιμεύουν ως θαυμάσια εργαλεία για να βοηθήσουν τους μαθητές να βρουν ηρεμία, να καλλιεργήσουν την χαλάρωση και να μειώσουν το άγχος.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ο λαβύρινθος είναι ένα αρχαίο αρχέτυπο με μια μοναδική ελικοειδή διαδρομή που οδηγεί από μια εξωτερική άκρη σε ένα κέντρο. Σε αντίθεση με έναν λαβύρινθο, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί γρίφους ή να μπερδεύει, ένας λαβύρινθος έχει ένα μονοπάτι μέσα και ένα μονοπάτι προς τα έξω. Για 4.000 χρόνια ή περισσότερο, ο λαβύρινθος χρησιμοποιείται ως πρακτική αυτοφροντίδας που ενσωματώνει το περπάτημα, τη σιωπή και τον διαλογισμό μεταξύ άλλων. Λαβύρινθοι βρίσκονται σε κάθε πολιτισμό και σχεδόν σε κάθε ήπειρο. Όλο και περισσότερο, λαβύρινθοι βρίσκονται σε πανεπιστημιουπόλεις και μπορούν να κατασκευαστούν από διάφορα υλικά. Οι λαβύρινθοι μπορούν επίσης να είναι μόνιμοι ή φορητοί.


Πώς μπορεί ο λαβύρινθος να εξυπηρετήσει τους μαθητές;

Επειδή οι λαβύρινθοι μπορούν να καλλιεργήσουν μια αίσθηση ευεξίας και εσωτερικής ηρεμίας, χρησιμεύουν ως θαυμάσια εργαλεία για να βοηθήσουν τους μαθητές να βρουν ηρεμία, να καλλιεργήσουν την χαλάρωση και να μειώσουν το άγχος. Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, η έρευνα για τη χρήση του λαβύρινθου υποστηρίζει την αποτελεσματικότητά του ως τρόπο για την εδραίωση της ηρεμίας, τη μείωση του άγχους και την ενίσχυση της δημιουργικότητας, καθώς και πρακτικές σε φοιτητές και καθηγητές. 355 λαβύρινθοι βρίσκονται σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στις Ηνωμένες Πολιτείες, και από αυτούς, πολλοί βρίσκονται σε πανεπιστημιουπόλεις. Το παλαιότερο γνωστό παράδειγμα λαβύρινθου που χτίστηκε σε πανεπιστημιακό πλαίσιο ήταν το 1972 στο Stevenson College-University of California, Santa Cruz. Έκτοτε, το αυξημένο ενδιαφέρον οδήγησε στην κατασκευή πολλών άλλων.

Οι μαθητές που εισήχθησαν πρόσφατα στον λαβύρινθο για πρώτη φορά στην πανεπιστημιούπολη είπαν τα εξής:

  • “Η εμπειρία του λαβύρινθου ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα και μάθαινα γι’ αυτήν. Ένιωσα ότι αυτό με βοήθησε πραγματικά να ξεχωρίσω τον μεγαλύτερο αγώνα μου εκείνη την ημέρα και να απαλλαγώ από αυτόν. Το μονοπάτι προς τη μέση και προς τα πίσω είχε πολύ νόημα για μένα. Μου άρεσε να είμαι ξυπόλητος και μου άρεσε να καίω τα άσχημα πράγματα μετά. Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες ενώνουν το όλο θέμα και με κάνουν να νιώθω ασφαλής και σαν να μπορώ να τα παρατήσω”
  • “Η εμπειρία μου με τον λαβύρινθο μου επέτρεψε να αφιερώσω μια στιγμή για να ξεφύγω από την πραγματικότητά μου. Ήταν ένας υπέροχος τρόπος για να ξεκινήσει η μέρα!”
  • “Θέλω να ξεκινήσω λέγοντας ότι μου άρεσε η εμπειρία του λαβύρινθου. Ήταν η ηρεμία που χρειαζόμουν μετά από αυτό το δύσκολο εξάμηνο. Αν και δεν είμαι πολύ πνευματικός άνθρωπος, ένιωσα ήσυχος με την παρατεταμένη στιγμή σιωπής. Είναι δύσκολο να βρεις τέτοιες στιγμές στις μέρες μας”