Αυτοφροντίδα

Γονική μέριμνα: Η μαγική πρώιμη γλωσσική ανάπτυξη στα παιδιά

Γονική μέριμνα: Η μαγική πρώιμη γλωσσική ανάπτυξη στα παιδιά
Γονική μέριμνα: Τα διαμορφωτικά χρόνια της ζωής ενός παιδιού παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γλωσσική ανάπτυξη, μια διαδικασία που χαρακτηρίζεται από σημαντική μεταβλητότητα.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Τα διαμορφωτικά χρόνια της ζωής ενός παιδιού παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γλωσσική ανάπτυξη, μια διαδικασία που χαρακτηρίζεται από σημαντική μεταβλητότητα. Μια πρόσφατη μελέτη παρατήρησης με επικεφαλής την ψυχολόγο Elika Bergelson από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν το φάσμα της κατάκτησης της γλώσσας σε παιδιά κάτω των τεσσάρων ετών. Συνήθως, τα παιδιά εκφέρουν τις πρώτες τους λέξεις γύρω στους 18 μήνες, προχωρώντας σε φράσεις και προτάσεις μέχρι την ηλικία των δύο ή τριών ετών. Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία εκτυλίσσεται αυτό το γλωσσικό ταξίδι ποικίλλει ευρέως μεταξύ των νέων. Περιέργως, η μελέτη στην οποία συμμετείχαν 1.001 παιδιά σε 12 χώρες και 43 γλώσσες αμφισβητεί τις προκαταλήψεις. Σε αντίθεση με τις προσδοκίες, οι ερευνητές δεν βρήκαν καμία συσχέτιση μεταξύ της συχνότητας φωνητικής φωνής ενός παιδιού και του φύλου, της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης ή της έκθεσης σε πολλές γλώσσες.

Το πιο ομιλητικό παιδικό μυστικό

Η αποκάλυψη ότι τα παιδιά που ακούν περισσότερες ομιλίες από ενήλικες τείνουν να είναι και τα ίδια πιο ομιλητικά είναι μια πρωτοποριακή ανακάλυψη. Αυτή η σύνδεση ήταν ισχυρή, επισκιάζοντας παραδοσιακούς παράγοντες όπως η κοινωνικοοικονομική κατάσταση. Κλινικές πτυχές, όπως η προωρότητα ή η δυσλεξία, έπαιξαν επίσης ρόλο στη γλωσσική ανάπτυξη.

Υποθέσεις κατάρριψης: κοινωνικοοικονομική κατάσταση και γλωσσική ανάπτυξη

Ιστορικά, η βραδύτερη γλωσσική ανάπτυξη έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Ωστόσο, η μελέτη αμφισβητεί αυτή την υπόθεση, τονίζοντας ότι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση δεν εμφανίστηκε ως σημαντικός παράγοντας στις αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν. Οι επιπτώσεις προκαλούν μια επαναξιολόγηση των συμπεριφορικών παρεμβάσεων που στοχεύουν στην αύξηση της συμβολής των γονέων.

  • Ενώ η μελέτη αποκαλύπτει εκπληκτικούς συσχετισμούς, αφήνει αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τη συνυφασμένη φύση της παιδικής ομιλίας και της ομιλίας ενηλίκων.
  • Η δυναμική στο παιχνίδι παραμένει άγνωστη, τα περισσότερα παιδιά με τάση για ομιλία προκαλούν αυξημένη ομιλία των ενηλίκων ή μήπως ένα ομιλητικό περιβάλλον ενθαρρύνει την καλύτερη ομιλία μεταξύ των παιδιών;
  • Η μελέτη τονίζει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα για την αποκρυπτογράφηση των αποχρώσεων αυτών των αλληλεπιδράσεων.
  • Η κατανόηση του κατά πόσον η ενθάρρυνση των ενηλίκων να μιλούν περισσότερο γύρω από τα παιδιά θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά τη γλωσσική ανάπτυξη παραμένει ένα βασικό ερώτημα.

Η μελέτη χρησιμοποίησε φορητές συσκευές εγγραφής σε παιδιά ηλικίας δύο μηνών έως τεσσάρων ετών σε διάφορες περιοχές και γλώσσες. Πάνω από 40.000 ώρες ηχογραφήσεων υποβλήθηκαν σε ανάλυση χρησιμοποιώντας μηχανική μάθηση για να διερευνηθούν παράγοντες που επηρεάζουν την πρώιμη φλυαρία, τις συλλαβές, τις λέξεις και την παραγωγή προτάσεων.

Σημαντικά ευρήματα: Ηλικία και επίδραση «Συζήτησης για ενήλικες».

Τα αποτελέσματα έδειξαν μια αναμενόμενη αύξηση των φωνητικών με κάθε έτος ανάπτυξης. Η ξεχωριστή αποκάλυψη ήταν η ισχυρή συσχέτιση για κάθε 100 φωνές ενηλίκων που ακούγονταν, ένα παιδί παρήγαγε 27 περισσότερες φωνές. Αυτή η επίδραση εντείνεται με κάθε χρόνο ανάπτυξης του παιδιού.