Καρποδίνη ΕΟΠΥΥ : Η προσωρινή Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη, επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του healthweb για κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ, με «μυστική» άτυπη ενημέρωση.
Η προσωρινή διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη αντέδρασε, στο δημοσίευμα του www.healthweb.gr, που αφορά στην κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ ,με το υπό κατάρτιση νέο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για τον ΕΟΠΥΥ, που πρόκειται να κατατεθεί στην Βουλή τέλος Δεκεμβρίου 2021 , αποστέλλοντας απάντηση με τη μορφή Άτυπης ενημέρωσης ,ένα e mail που δεν έφτασε ποτέ στο healthweb ,αφού δεν ήμασταν στους αποδέκτες, ενώ όφειλε να μας είχε συμπεριλάβει και εμείς με την σειρά μας να δημοσιοποιήσουμε την απάντηση και φυσικά να πάρουμε θέση .
Αναρωτιόμαστε, η προσωρινή διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ κ. Θεανώ Καρποδίνη , γιατί δεν έστειλε επίσημη ανακοίνωση και έστειλε ‘’κρυφή ‘’ και άτυπη απάντηση, αποφεύγοντας να τη λάβουμε εμείς , που γράψαμε το δημοσίευμα ; Φοβάται να λάβει απάντηση; Μέσα από το κείμενο της απάντησης της , επί της ουσίας επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του www.healthweb.gr για κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ.
Το κείμενο της ‘’μυστικής’’ απάντησης της διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη
Ειδικότερα, το κείμενο της απάντησης της Διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη είναι το εξής ( Παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο) :
«Όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μαζί… και η ΥΠΕΔΥΦΚΑ χώρια.
Συγκεκριμένο άρθρο επιχειρεί να πυροδοτήσει μια συζήτηση που θα έπρεπε να είχε κλείσει από το 2019, όταν μετά από εργώδεις προσπάθειες συστάθηκε η Ενιαία Αρχή Διαφάνειας, η οποία ήρθε για να ενοποιήσει και να εκσυγχρονίσει τις απαρχαιωμένες και κατακερματισμένες ελεγκτικές υπηρεσίες της χώρας οι οποίες τελικά δεν απέδιδαν ούτε καν τα ελάχιστα αναμενόμενα. Φυσικά από τη συγκεκριμένη Αρχή εξαιρέθηκε, ως εκ του θαύματος, η ΥΠΕΔΥΦΚΑ, που διατήρησε τον τίτλο της (παρά την κατάργηση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και την ένταξη της το 2011 στον ΕΟΠΥΥ) και το ίδιο νομικό πλαίσιο διενέργειας ελέγχου από το 1999. Συνέχισε, δηλαδή, το ελεγκτικό της έργο στα πρότυπα των ελεγκτικών αρχών της δεκαετίας του 1990, χωρίς δημοσιευμένη στρατηγική ελέγχου, χωρίς εκ των προτέρων γνωστή μέθοδο δειγματοληψίας, χωρίς προγραμματισμό ελέγχων, εγχειρίδια και μεθοδολογία επιβολής ποινών. Έλεγχοι a la carte και κατά το δοκούν που διαρκούν χρόνια, ελεγχόμενοι με ίδια ευρήματα αλλά διαφορετικές ποινές, αλλεπάλληλες εκθέσεις ελέγχου στον ίδιο ελεγχόμενο, σε αντίθεση με τα διεθνή ελεγκτικά πρότυπα. Προφανώς η συντήρηση μιας ελεγκτικής αρχής, στην ιεραρχία της οποίας ανήκουν άτομα που ασκούν τα ελεγκτικά τους καθήκοντα, ενώ παράλληλα ανήκουν επαγγελματικά σε κατηγορία ελεγχόμενων παρόχων του ΕΟΠΥΥ, και στην οποία τα ελεγκτικά πορίσματα απαιτούν χρόνια για τη συγγραφή τους, καταλήγουν σε προτάσεις και συστάσεις ελέγχων μη υποχρεωτικές ή δύσκολα υλοποιήσιμες ή/και ανεφάρμοστες από τον ΕΟΠΥΥ, δεν μπορεί παρά να αποσκοπεί στο να διαιωνιστεί μια κατάσταση, όπου τα φαινόμενα απάτης και διαφθοράς δεν τιμωρούνται ούτε προλαμβάνονται αποτελεσματικά. Είναι γνωστό στον κλάδο της υγείας ότι επί των πορισμάτων της ΥΠΕΔΥΦΚΑ, οι πάροχοι υποβάλλουν συχνά ενστάσεις και προσφυγές κατά των καταλογισμών που επιβάλλονται καθώς αμφισβητούνται τα πορίσματα και οι κυρώσεις που επιβάλλονται. Είναι απορίας άξιο επίσης, πώς η ΥΠΕΔΥΦΚΑ κατάφερε να παραμείνει εκτός της Ενιαίας Αρχής Διαφάνειας και να είναι ο μόνος ελεγκτικός μηχανισμός παγκοσμίως που να ασκεί ταυτόχρονα, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο και εσωτερικό έλεγχο, ενάντια σε κάθε έννοια και αρχή της ελεγκτικής επιστήμης.
Με γνώμονα τα παραπάνω ένα ερώτημα γεννάται «ποιοι συντηρούν και γιατί την ΥΠΕΔΥΦΚΑ; Ποιοι δεν επιθυμούν τον εκσυγχρονισμό και την ενσωμάτωση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ στην ΕΑΔ και τη διενέργεια ελέγχων κατά τα διεθνή ελεγκτικά πρότυπα, προς τον σκοπό της πρόληψης της διαφθοράς στον ευαίσθητο τομέα των δαπανών υγείας; Το γεγονός ότι παρά το φιάσκο της ΥΠΕΔΥΦΚΑ τον Ιούνιο του 2021, όταν η Οικονομική Αστυνομία εντόπισε τη μεγαλύτερη απάτη σε συγκεκριμένη παροχή υγείας, ενώ η ΥΠΕΔΥΦΚΑ δεν είχε προλάβει να ολοκληρώσει τον έλεγχο των εμπλεκόμενων παρόχων που διεξήγαγε τα τελευταία τρία χρόνια και να επιβάλει ποινές, κάποιοι επιμένουν να θέλουν να την διατηρήσουν εκτός της ΕΑΔ, θα πρέπει να προβληματίσει όσους όψιμα την υπερασπίζονται!.
Η συντήρηση απαρχαιωμένων ελεγκτικών δομών, οι αρμοδιότητες των οποίων ασκούνται ούτως ή άλλως με επιτυχία από την ΕΑΔ, στην οποία σημειωτέον έχει συγχωνευθεί το ΣΕΥΥΠ (Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας) με αρμοδιότητες ελέγχου του συνόλου των δαπανών υγείας της χώρας, δεν συνάδει με τη σύγχρονη προοπτική για αποτελεσματικό έλεγχο των δαπανών υγείας προσανατολισμένο στην πρόληψη και τη μηδενική ανοχή στη διαφθορά. Η ενσωμάτωση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ στην ΕΑΔ, θα οδηγήσει στον αναπόφευκτο εκσυγχρονισμό της στα πρότυπα των ευρωπαϊκών ελεγκτικών μηχανισμών με απώτερο στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων και των παρόχων στον κρατικό μηχανισμό. Μήπως τελικά αυτό είναι που συγκεκριμένοι κύκλοι θέλουν να αποφύγουν; Ας αναρωτηθούν οι αρμόδιοι γιατί ο έλεγχος των δαπανών υγείας δεν επιθυμούν να υπάγεται στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, στον ύπατο ελεγκτικό θεσμό της χώρας;.»
Η απάντηση του www.healthweb.gr στην Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ κ. Θεανώ Καρποδίνη για κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ:
Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή . Η ΥΠΕΔΥΦΚΑ συστάθηκε με το ν. 2676/99 και λειτούργησε πρώτη φορά το 2003. Αρμοδιότητα της είναι ο έλεγχος δαπανών υγείας όλων των ασφαλιστικών οργανισμών. Με το ν. 3918/11 μεταφέρθηκε στον ΕΟΠΥΥ υπαγόμενη απευθείας στον Πρόεδρο του Οργανισμού , προκειμένου να αποτελέσει τον ελεγκτικό μηχανισμό του.
- Η υπηρεσία λειτουργεί για σχεδόν 19 έτη με συσσωρευμένη εμπειρία στον έλεγχο δαπανών υγείας και δεν είναι λίγα τα επί σειρά ετών δημοσιεύματα, για την επιτυχή δράση της στην πάταξη της διαφθοράς.
- Οι επιθεωρητές της έχουν ανακριτικά καθήκοντα και έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση σχετικά με το ελεγκτικό έργο τους (νομοθετικό πλαίσιο, προσωπικά δεδομένα, πειθαρχικό και εσωτερικό έλεγχο, διαφθορά, ιατρικό απόρρητο κ.α.) τόσο από τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων, όσο και από φορείς όπως το ΙΝΕΠ, το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ.α. και είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου και πολλοί εξ αυτών κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων εκπαίδευσης.
- Μετά την ένταξη της ΥΠΕΔΥΦΚΑ στον ΕΟΠΥΥ οι υπάλληλοι της εκπαιδεύτηκαν στον έλεγχο των ηλεκτρονικών αρχείων του ΕΟΠΥΥ και της ΗΔΙΚΑ. Η Υπηρεσία εξαρχής λειτούργησε με πρωτόκολλα και διαδικασίες ελέγχου, για κάθε πάροχο υγείας που έλεγχε. Ο ισχυρισμός της διοικήτριας του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη στην παραπάνω απάντηση ότι ‘’ Γίνονται έλεγχοι «a la carte» και κατά το δοκούν που διαρκούν χρόνια, ελεγχόμενοι με ίδια ευρήματα αλλά διαφορετικές ποινές, αλλεπάλληλες εκθέσεις ελέγχου στον ίδιο ελεγχόμενο, σε αντίθεση με τα διεθνή ελεγκτικά πρότυπα.’’ , φαίνεται κατ αρχάς αστήρικτος και ποιος έχει την ευθύνη, αν ισχύει, πλην της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, αφού υπάγεται απευθείας στον Πρόεδρο ή το Διοικητή του Οργανισμού;
- Όσο για την αναφορά σε «αλλεπάλληλες εκθέσεις στον ίδιο ελεγχόμενο», αυτές μάλλον αφορούν διαφορετικές περιόδους ελέγχου του ιδίου παρόχου και επανάληψη των παραβάσεων του.
Οι επιθεωρητές της ΥΠΕΔΥΦΚΑ εκτελούν εισαγγελικές παραγγελίες, επιθεωρήσεις σε όλους τους φορείς και τους παρόχους υγείας, καθώς και έλεγχο σε καταγγελίες ασφαλισμένων. Συνεργάζονται με την ΕΑΔ και άλλα Σώματα και Φορείς Επιθεώρησης και Ελέγχου. Επιπροσθέτως, η Υπηρεσία από το 2010, επιβάλει ποινές για τις διαπιστωμένες παραβάσεις ,σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Οι ενστάσεις των παρόχων κατά των αποφάσεων του Γενικού Επιθεωρητή της ,εντάσσονται στη διαδικασία των ποινών που επιβάλλει, πλην όμως η πλειονότητα των προσφυγών των παρόχων στα δικαστήρια δεν δικαιώθηκαν, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του healthweb.
- Η ΥΠΕΔΥΦΚΑ εντάχθηκε, λόγω των αρμοδιοτήτων και της φύσης των ελέγχων της, στις υπηρεσίες του ΣΟΕΛ (Συντονιστικό Όργανο Επιθεώρησης και Ελέγχου) του Ν. 3074/2002 υπό το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τώρα μετά την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας στο ΕΣΟΕΛ (Εθνικό Συντονιστικό Όργανο Ελέγχου και Λογοδοσίας) του Ν. 4622/2019 υπό το Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
Σε όλες τις ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις της ΥΠΕΔΥΦΚΑ προς την τ. Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίες δημοσιεύονταν και αποστέλλονταν στη Βουλή των Ελλήνων, (χαρακτηριστικά αναφέρεται η έκθεση του 2016), επισημαίνεται ως βασικό πρόβλημα η προκλητική υποστελέχωση της Υπηρεσίας. Πάρα τις αλλεπάλληλες επισημάνσεις προς τη Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ για την έλλειψη προσωπικού και την αύξηση των λειτουργιών της ΥΠΕΔΥΦΚΑ, η Υπηρεσία αφέθηκε να λειτουργεί με τμήματα, με ένα και δύο άτομα, ενώ δεν ενεργοποιήθηκαν ποτέ τα τμήματα της λοιπής επικράτειας, εκτός Αττικής και Βορείου Ελλάδος. Και δεν έφτανε αυτό, το 2014 η ΥΠΕΔΥΦΚΑ έχασε το μισό προσωπικό επιθεωρητών, κυρίως επιθεωρητών –ιατρών. Επιπλέον όλα αυτά τα χρόνια στον ΕΟΠΥΥ, αντί να ενισχυθεί διαρκώς αποστελεχώνεται, προς εξυπηρέτηση άλλων δομών του ΕΟΠΥΥ, με συνεχή αύξηση παρ’ όλα αυτά του έργου της..
Οι υπάλληλοι της ΥΠΕΔΥΦΚΑ στα πλαίσια των αυξημένων αρμοδιοτήτων τους και με πλήρη υποστελέχωση της υπηρεσίας και απαξίωση του έργου τους, με μόνη προστασία το νομικό πλαίσιο της ΥΠΕΔΥΦΚΑ, φαίνεται ότι προσπάθησαν όλα αυτά τα χρόνια στα όρια της εξουθένωσης, να ανταποκριθούν με υπευθυνότητα στο ρόλο τους και να προστατέψουν τις δαπάνες υγείας των ασφαλιστικών φορέων και του ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα σημαντικά επιτεύγματα σε ελέγχους και αναγνώριση του ειδικού έργου τους στον έλεγχο δαπανών υγείας, από τους φορείς ελέγχου με τους οποίους συνεργάζονταν και είχαν δει το φως της δημοσιότητας.
- Σαφώς, το 2019 η ΥΠΕΔΥΦΚΑ με αυτή την τόσο ευαίσθητη και σημαντική ειδική αρμοδιότητα ελέγχων σε δαπάνες υγείας, αλλά και το τόσο έμπειρο ειδικό προσωπικό της, σκόπιμο θα ήταν , να είχε ενταχθεί με όλες τις αρμοδιότητές της, ως τομέας στην ΕΑΔ. Είναι πράγματι απορίας άξιο, πως παρέμεινε η ΥΠΕΔΥΦΚΑ και συνεχίζει να λειτουργεί, μετά το 2017 και ειδικότερα μετά το 2019, με άτομο Επικεφαλής στην ιεραρχία της, που ασκεί ελεγκτικά καθήκοντα, ενώ παράλληλα ανήκει σε επαγγελματική κατηγορία παρόχων του ΕΟΠΥΥ. Με ποιανού ευθύνη άραγε;
- Η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και το Υπουργείο Υγείας, έχουν την ευχέρεια και την υποχρέωση, να διορθώσουν τις όποιες αστοχίες όλων αυτών των χρόνων και να εκσυγχρονίσουν την ΥΠΕΔΥΦΚΑ, βοηθώντας την ενσωμάτωση της και τη μεταφορά των επιθεωρητών της στην ΕΑΔ, συνδράμοντας στο έργο αυτού του ύπατου ελεγκτικού θεσμού της χώρας. Αντί αυτού όμως, παρατηρείται με το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο, κατόπιν εισήγησης του ΕΟΠΥΥ, να καταργείται η Υπηρεσία της ΥΠΕΔΥΦΚΑ ως ελεγκτικός μηχανισμός του ΕΟΠΥΥ, χωρίς να δίνεται άλλη διέξοδος, πέραν από την απορρόφηση των επιθεωρητών της σε Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ, που βεβαίως θα θέλουν άξιους υπαλλήλους ,αλλά θυσιάζοντας έτσι έμπειρο προσωπικό ελεγκτών δαπανών υγείας, χρήσιμο στην ΕΑΔ.
- Θα επικροτήσουμε την ένταξη της ΥΠΕΔΥΦΚΑ ΣΤΗΝ ΕΑΔ, ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΟΙΝΩΝ , ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΝΟΥΝ ΑΤΙΜΩΡΗΤΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ, ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗΣΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ….
Κάθε τι άλλο , θα είναι άτοπον
Ίδωμεν και παρακολουθούμε …
ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΝΤΑΜΠΟΥ
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube