ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Τα επαγγέλματα που διεγείρουν τη γνώση προστατεύουν από την άνοια

Τα επαγγέλματα που διεγείρουν τη γνώση προστατεύουν από την άνοια
Αυτή η μελέτη δείχνει τη σημασία της εκπαίδευσης και της γνωστικής τόνωσης της επαγγελματικής ζωής για τη γνωστική υγεία σε μεγαλύτερη ηλικία.
Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Άτομα με ιστορικό γνωστικά διεγερτικών επαγγελμάτων κατά τη διάρκεια των 30, 40, 50 και 60 ετών είχαν χαμηλότερο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης (MCI) και άνοιας μετά την ηλικία των 70 ετών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Columbia Mailman School of Public Health. Columbia Aging Center και το Νορβηγικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της γνωστικής διέγερσης κατά τη μέση ηλικία για τη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας στην τρίτη ηλικία.


Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που προωθεί πλήρως αυτή τη συσχέτιση με αντικειμενικές και όχι υποκειμενικές αξιολογήσεις. Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στο Neurology. «Η μελέτη μας υπογραμμίζει τη σημασία των ψυχικά απαιτητικών εργασιακών εργασιών για τη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας στη μετέπειτα ζωή», λέει ο Vegard Skirbekk, Ph.D., καθηγητής Επιδημιολογίας στο Columbia Mailman School of Public Health και στο Columbia Aging Center. “Αυτή η μελέτη δείχνει τη σημασία της εκπαίδευσης και της γνωστικής τόνωσης της επαγγελματικής ζωής για τη γνωστική υγεία σε μεγαλύτερη ηλικία.”

Οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα από το Νορβηγικό διοικητικό μητρώο και τα συνδύασαν με επαγγελματικά χαρακτηριστικά περισσότερων από 300 θέσεων εργασίας από τη βάση δεδομένων 17 του Δικτύου Επαγγελματικών Πληροφοριών (O*NET) του Υπουργείου Εργασίας, Απασχόλησης και Κατάρτισης των ΗΠΑ. Ο δείκτης έντασης εργασιών ρουτίνας (RTI) υπολογίστηκε ως μέτρο των επαγγελματικών γνωστικών απαιτήσεων με βάση τα μέτρα από το O*NET. Ένας χαμηλότερος δείκτης RTI υποδηλώνει πιο απαιτητικά γνωστικά επαγγέλματα. Αυτή η έρευνα βασίζεται σε προηγούμενα ευρήματα που δείχνουν τροχιές επαγγελματικής φυσικής δραστηριότητας.

Η μοντελοποίηση τροχιάς με βάση την ομάδα εντόπισε τέσσερις ομάδες διακριτών επαγγελματικών γνωστικών απαιτήσεων ανάλογα με τον βαθμό των εργασιών ρουτίνας στα επαγγέλματα των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια των 30, 40, 50 και 60 ετών. Οι ερευνητές ανέλυσαν τη σχέση μεταξύ αυτών των ομάδων τροχιάς και της κλινικής διάγνωσης MCI και άνοιας σε συμμετέχοντες στη μελέτη HUNT4 70+ (2017-19). Επιπλέον, οι ερευνητές υπολόγισαν σημαντικούς παράγοντες κινδύνου άνοιας όπως η ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο, το εισόδημα, η γενική υγεία και οι συνήθειες του τρόπου ζωής από αξιολογήσεις που έγιναν το 1984-86 και το 1995-97.

Μετά την προσαρμογή για την ηλικία, το φύλο και την εκπαίδευση, η ομάδα με χαμηλές επαγγελματικές γνωστικές απαιτήσεις (η ομάδα υψηλού RTI) είχε 37% υψηλότερο κίνδυνο άνοιας σε σύγκριση με την ομάδα με υψηλές επαγγελματικές γνωστικές απαιτήσεις. «Η εκπαίδευση μπέρδεψε τις περισσότερες, αλλά όχι όλες, τη σχέση μεταξύ των επαγγελματικών γνωστικών απαιτήσεων και της MCI και της άνοιας, υποδηλώνοντας ότι τόσο η εκπαίδευση όσο και η επαγγελματική πολυπλοκότητα έχουν σημασία για τον κίνδυνο MCI και άνοιας», λέει ο Edwin.

Τα ευρήματα προωθούν το πεδίο με διάφορους τρόπους, σύμφωνα με τους συγγραφείς. “Πρώτον, οι επαγγελματικές γνωστικές απαιτήσεις έχουν συχνά αξιολογηθεί μέσω αναδρομικών, υποκειμενικών αξιολογήσεων. Επιπλέον, η χρήση των δεδομένων μητρώου για το επαγγελματικό ιστορικό ενισχύει τα υπάρχοντα στοιχεία”, λέει ο Yaakov Stern, ο οποίος είναι κύριος ερευνητής του έργου στο Πανεπιστήμιο Columbia.

«Συνολικά, η μελέτη μας δείχνει ότι οι υψηλές επαγγελματικές γνωστικές απαιτήσεις σχετίζονται με χαμηλότερους κινδύνους MCI και άνοιας στη μετέπειτα ζωή», σημείωσε ο Skirbekk, υποδεικνύοντας ότι τόσο η εκπαίδευση όσο και οι επαγγελματικές γνωστικές απαιτήσεις παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου γνωστικής εξασθένησης αργότερα. . «Ωστόσο, συνιστούμε την ανάθεση περαιτέρω έρευνας για την επικύρωση αυτών των ευρημάτων για τον εντοπισμό των ειδικών επαγγελματικών γνωστικών απαιτήσεων που είναι πιο συμφέρουσες για τη διατήρηση της γνωστικής υγείας στην τρίτη ηλικία».