ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

ΣΚΠ: Η εικονική πραγματικότητα ενισχύσει την παραδοσιακή αποκατάσταση ασθενών

ΣΚΠ: Η εικονική πραγματικότητα ενισχύσει την παραδοσιακή αποκατάσταση ασθενών
ΣΚΠ: Σε ένα πρόσφατο άρθρο, επιστήμονες του Ιδρύματος Kessler υποστήριξαν την ενσωμάτωση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας (VR) στην έρευνα γνωστικής αποκατάστασης στη σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ). Παρουσίασαν ένα εννοιολογικό πλαίσιο που υποστηρίζει την εικονική πραγματικότητα ως επικουρικό εργαλείο στην παραδοσιακή γνωστική αποκατάσταση και άσκηση για την ΠΣ, θεωρώντας ότι η εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε να ενισχύσει τα αποτελέσματα των παραδοσιακών θεραπειών αποκατάστασης αυξάνοντας την αισθητηριακή εισροή και προωθώντας την πολυαισθητηριακή ολοκλήρωση και επεξεργασία.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Η ανασκόπηση δημοσιεύθηκε στις 3 Απριλίου 2022 στη NeuroSci ως μέρος του Ειδικού Τεύχους Γνωσιακή Βλάβη και Νευροψυχιατρικές Δυσλειτουργίες στη Σκλήρυνση κατά Πλάκας. Οι τρέχουσες φαρμακολογικές θεραπείες για τη σκλήρυνση κατά πλάκας δεν είναι αποτελεσματικές για τη γνωστική δυσλειτουργία, μια κοινή συνέπεια της ΣΚΠ που επηρεάζει την καθημερινή ζωή πολλών ατόμων. Αυτή η έλλειψη αποτελεσματικότητας υπογραμμίζει την ανάγκη να εξεταστούν άλλες προσεγγίσεις για τη διαχείριση αυτών των αναπηρικών γνωστικών ελλειμμάτων.


Η συμπερίληψη της τεχνολογίας VR στην έρευνα αποκατάστασης και φροντίδας για τη σκλήρυνση κατά πλάκας έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία, αλλά να διευκολύνει τη μεταφορά αυτών των γνωστικών κερδών σε βελτιώσεις στην καθημερινή λειτουργία, σύμφωνα με τον Brian Sandroff, Ph.D., ανώτερο ερευνητή στο Κέντρο Νευροψυχολογίας και Έρευνας Νευροεπιστημών στο Ίδρυμα Kessler. «Με την εικονική πραγματικότητα, μπορούμε να αυξήσουμε σημαντικά την εμπλοκή και τον όγκο των αισθητηριακών εισροών», προβλέπει. «Και με την προώθηση της πολυαισθητηριακής ολοκλήρωσης και επεξεργασίας, η εικονική πραγματικότητα μπορεί να αυξήσει τα αποτελέσματα των δύο πιο υποσχόμενων μη φαρμακολογικών θεραπειών – της γνωστικής αποκατάστασης και της άσκησης».

Τα εικονικά περιβάλλοντα είναι ευέλικτα και ποικίλα, επιτρέποντας στους ερευνητές να ελέγχουν το εύρος και την εξέλιξη των γνωστικών προκλήσεων, με τη δυνατότητα για μεγαλύτερες προσαρμογές και ισχυρότερα αποτελέσματα παρέμβασης. Το VR επιτρέπει επίσης την ενσωμάτωση στρατηγικών γνωστικής αποκατάστασης σε προπονήσεις άσκησης, οι οποίες μπορεί να υποστηρίξουν μια πιο άμεση προσέγγιση για τη βελτίωση συγκεκριμένων γνωστικών τομέων μέσω συνταγών άσκησης. Η εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας στην έρευνα για εγκεφαλικά επεισόδια έδειξε μεγαλύτερη βελτίωση στα κινητικά αποτελέσματα σε σύγκριση με την παραδοσιακή θεραπεία, καθώς και μεγαλύτερη νευρική ενεργοποίηση στην πληγείσα περιοχή του εγκεφάλου, υποδηλώνοντας ότι τα μεγαλύτερα οφέλη μπορεί να επιμείνουν με την πάροδο του χρόνου.

Ο Δρ. Sandroff τόνισε τα πλεονεκτήματα της χρήσης της VR για τη θεραπεία της γνωστικής δυσλειτουργίας σε άτομα με ΣΚΠ. «Χρειάζεται περισσότερη κλινική έρευνα για να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα του συνδυασμού VR με γνωστική αποκατάσταση ή/και προπόνηση άσκησης και ο αντίκτυπος στην καθημερινή λειτουργία του ατόμου με σκλήρυνση κατά πλάκας», κατέληξε ο Δρ. Sandroff. “Το πλαίσιο που σκιαγραφούμε περιλαμβάνει παραδείγματα τρόπων με τους οποίους η εικονική πραγματικότητα μπορεί να ενσωματωθεί σε κλινικές δοκιμές της ΠΣ που θα αποτελέσουν τη βάση για μεγαλύτερες τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές.”