Με τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις να αυξάνονται σε ανησυχητικά επίπεδα στον Καναδά και τις ΗΠΑ εδώ και αρκετά χρόνια, ορισμένες γυναίκες επιχειρηματίες έχουν μετακινηθεί στη βιομηχανία προφυλακτικών, με την πρόθεση να κάνουν αλλαγές. Η παγκόσμια επιχείρηση των 8,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων των ΗΠΑ κυριαρχείται από πέντε τεράστιες εταιρείες που παράγουν μάρκες όπως η Durex, η Trojan και η Lifestyles. Και ήταν τα ράφια των φαρμακείων, γεμάτα με υπέρ-αρρενωπές εικόνες από μερικές από αυτές τις μάρκες, που ενέπνευσαν τις Καναδές πίσω από δύο νέες εταιρείες να μπουν στην αγορά.
Το σχέδιό τους; Να αλλάξει τον τρόπο εμπορίας και πώλησης των προφυλακτικών για να γίνουν πιο ελκυστικά για οποιοδήποτε φύλο ή σεξουαλικότητα, κανονικοποιώντας την ιδέα ότι ο καθένας μπορεί να τα αγοράσει. Η Whitney Geller και η Yasemin Emory συνίδρυσαν την Jems με έδρα το Τορόντο το 2020, αφού έμειναν έκπληκτοι σε ένα ταξίδι στο φαρμακείο από τα τοξικά στερεότυπα και τις ενοχλητικές εικόνες που βρήκαν σε κάποια συσκευασία προφυλακτικών.
«Έμοιαζε με κάτι από τη δεκαετία του 1950», είπε η Geller. «Όλα φαινόταν ότι μιλούσαν σε άντρες», πρόσθεσε η Έμορι, «σίγουρα παρατηρήσαμε ότι νιώθαμε αποκλεισμένες». Η Victoria Lyons ξεκίνησε το Slipp με έδρα το Λονδίνο το 2021. Όταν εγκατέλειψε τον ορμονικό έλεγχο των γεννήσεων και αναζητούσε προφυλακτικά, λέει ότι ένιωθε απογοητευμένη από το εικονίδιο πολεμιστή των πακέτων Trojan και ότι άλλοι επικεντρώθηκαν στην απόδοση. «Νιώθεις ότι τα προϊόντα εκεί δεν σου μιλούν ή δεν είναι απαραίτητα φτιαγμένα έχοντας στο μυαλό σου».
Τώρα, η Jems και η Slipp είναι μεταξύ των 10 εταιρειών γυναικείων προφυλακτικών που βρέθηκαν σε όλο τον κόσμο σε μια διαδικτυακή αναζήτηση, οι πιο πολύ νέες στην επιχείρηση. Τόσο η Jems όσο και η Slipp ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την επωνυμία και το ποιους στοχεύουν ως πελάτες. Στη Jems, η Emory λέει, «θέλαμε να είναι ένα διασκεδαστικό όνομα, κάτι ελαφρύ, παιχνιδιάρικο». Ήθελαν μια συνολική εμφάνιση ουδέτερη ως προς το φύλο και χωρίς αποκλεισμούς, είπε ο Geller, «έτσι φαίνεται ότι δεν είναι για γυναίκες ή για άνδρες, είναι πραγματικά για όλους».
Το δημογραφικό στο οποίο επικεντρώνονται είναι το πλήθος των εφήβων έως τα τέλη της δεκαετίας του ’20, γνωστό ως Gen Z. Στόχος τους είναι να αφαιρέσουν την αδεξιότητα ή το στίγμα της αγοράς προφυλακτικών για οποιονδήποτε αγοραστή. Στη Slipp, η συσκευασία είναι μοβ και ροζ και η Lyons λέει ότι η εστίαση είναι να ομαλοποιηθούν οι γυναίκες που φέρουν προφυλακτικά. Και οι δύο εταιρείες λένε επίσης ότι τα προϊόντα τους κατασκευάζονται μόνο με φυσικό λατέξ και λίπανση 100% σιλικόνης, για τη μείωση του κολπικού ερεθισμού και των δερματικών αντιδράσεων.
Ο κίνδυνος του γυναικείου touch
Η Farrah Khan, υπέρμαχος της ισότητας των φύλων και Εκτελεστική Διευθύντρια της Action Canada για τη Σεξουαλική Υγεία και τα Δικαιώματα, είπε ότι ελπίζει ότι η ενασχόληση των γυναικών με τη βιομηχανία προφυλακτικών θα βοηθήσει να ανατραπεί το σεξουαλικό σενάριο ότι μόνο οι άνδρες πρέπει να φέρουν προφυλακτικά και να ελέγχουν όταν χρησιμοποιούνται. Η Khan λέει ότι για να είναι πραγματικά περιεκτικός, είναι σημαντικό οι εταιρείες να επενδύουν στην υγεία των γυναικών και στην υγεία των μη δυαδικών ατόμων, «για να κατανοήσουν ποιες είναι οι ανάγκες των ανθρώπων, πώς έχουν σεξουαλική επικοινωνία, πώς θέλουν να χρησιμοποιούν προφυλακτικά για να αποτρέψουν άλλα πράγματα εκτός από απλά εγκυμοσύνη».