Σεξουαλική Υγεία

Εκδίκηση Πορνογραφία: Τι είναι αυτό που υποκινεί έναν άνδρα ή μια γυναίκα να πατήσει το κουμπί;

Εκδίκηση Πορνογραφία: Τι είναι αυτό που υποκινεί έναν άνδρα ή μια γυναίκα να πατήσει το κουμπί;
Αυτό το βίωμα, γαλουχεί ολόκληρες πεποιθήσεις γύρω από τη γυναίκα, που στην ουσία, τη ζηλεύει, την ανταγωνίζεται και της φθονεί την αναπαραγωγική της ικανότητα, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σεξ.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Εκδίκηση Πορνογραφία: Η φυλετική προσέγγιση απέναντι στο ζήτημα παραμένει ένα άγουρο πεδίο. Ωστόσο, ορισμένες διεθνείς αναφορές αποδίδουν την εκδικητική πορνογραφία στο μεγαλύτερο ποσοστό στον άνδρα. Από την άλλη το κίνητρο των γυναικών για διασυρμό του άνδρα έχει να κάνει με την προδοσία ως προς την σεξουαλική ταυτότητα του άνδρα.


Όπως αναφέρεται, ετεροφυλόφιλες γυναίκες δημοσιεύουν αποδεικτικό υλικό του άνδρα που πιστοποιεί την ετεροφυλόφιλη ταυτότητά του, με σκοπό να εκδικηθούν.

Οι γυναίκες αυτές είχαν την πεποίθηση ότι χρησιμοποιήθηκαν από τους άνδρες αποκλειστικά για την σεξουαλική απόλαυση, δηλώνοντας προδομένες. Από την άλλη νιώθουν την ικανοποίηση για τη δημόσια γελοιοποίηση του άνδρα με την ταμπέλα του ψεύτη, του υποκριτή και ομοφυλόφιλου.

Ακόμη, ετεροφυλόφιλοι άνδρες και γυναίκες έχουν ποστάρει υλικό για ομοφυλόφιλους περικλείοντάς το με υποτιμητικό ύφος «δείτε, είναι gay!». Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, δεν σημειώνονται σημαντικές διαφορές μεταξύ ομοφυλόφιλων και ετεροφυλόφιλων ατόμων.

«Η εκδίκηση στη ‘real life’ είναι μια πρόσκαιρη απόλαυση. Στην ψηφιακή ζωή έχει τον ίδιο αντίκτυπο;»

Τι είναι αυτό που υποκινεί έναν άνδρα ή μια γυναίκα να πατήσει το κουμπί;

Η διάθεση για εκδίκηση, λόγω απόρριψης

Πόσο εύκολα θυσιάζει την υπόσταση, την αξιοπρέπεια και την ψυχική ηρεμία του/της συντρόφου, διασύροντας προσωπικές στιγμές στο διαδίκτυο;

Το θέμα είναι το σεξ αυτό καθαυτό;

Ίσως, θα λέγαμε πως το σεξουαλικό περιεχόμενο που βρίσκεται στα χέρια του ενός είναι το όπλο της εκδίκησης. Η διάθεση για εκδίκηση, λόγω απόρριψης από τον άλλον ή εξαπάτησης, υπάρχει, βράζει και με κάποιον τρόπο πρέπει το άτομο να την εκτονώσει.

Το διαδίκτυο είναι το μέσον που δίνει την εύκολη πρόσβαση σε όλους, αφήνοντας όχι μόνο το ψυχολογικό αλλά και το ψηφιακό στίγμα στο θύμα, κάτι που ίσως να προκαλεί μεγαλύτερη ηδονή και ικανοποίηση στο θύτη.

Ό,τι ανεβαίνει στο ίντερνετ, μένει. Αποτυπώνεται. Δεν είναι το ίδιο από το να εκδικηθεί κανείς τον/την σύντροφό του διαλύοντας το σπίτι του ή απιστώντας, όπως ακούγεται συνήθως το λεγόμενο «οφθαλμός αντί οφθαλμού».

Πολλές φορές, η εκδίκηση μπορεί να σημαίνει κατά βάθος και διεκδίκηση.

Το πρόσωπο που εκδικείται είναι σαν να θέλει να κατακτήσει από την αρχή τον/την σύντροφο. Το άτομο κυριεύεται από αισθήματα κτητικότητας και εγωισμού, δημοσιεύοντας παράλληλα το μήνυμα «είσαι δικιά μου», «μου ανήκεις, και τώρα το ξέρουν όλοι».

Στην καθημερινή ζωή, ένα παράδειγμα επαναδιεκδίκησης είναι και όταν υπάρξει απιστία σε ένα ζευγάρι, και υπάρχει τόσο μεγάλο συναισθηματικό φορτίο, που μέσα από την σεξουαλική επαφή επιδιώκεται ασυνείδητα ή συνειδητά η σμίξη του ζευγαριού.

Ο άνδρας, ιδιαίτερα, αισθάνεται ότι έχει χάσει και με το σεξ νιώθει πάλι κυρίαρχος της γυναίκας του.

Η ανάγκη για εκδίκηση μέσα από το οιδιπόδειο σύμπλεγμα

Ακόμη, παρόλο που τα κίνητρα μπορεί να μην έχουν πλήρως αποσαφηνιστεί, έχουν γίνει αναφορές ότι πολλοί θύτες αναβιώνουν εμπειρίες από το οιδιπόδειο σύμπλεγμα.  Όλες οι ανικανοποίητες ανάγκες του παιδιού, οι σκληρές τιμωρίες και η απόρριψη ή εγκατάλειψη από «την πιο ερωτική φιγούρα της ζωής και της ύπαρξης», που είναι η μητέρα, γένους θηλυκού, υποκινούν τον άνδρα στην εκδίκηση και τον διασυρμό της γυναίκας του ή της συντρόφου του που τον απέρριψε, σαν να εκδικείται τη μητέρα του.

Ορισμένοι άνδρες επίσης που έχουν μισογυνίστικα χαρακτηριστικά, έχουν βιώσει στο παιδικό παρελθόν τον φθόνο του αιδοίου, όπως αντίστοιχα κορίτσια βιώνουν τον φθόνο του πέους γύρω στα 3 έτη. Αυτό το βίωμα, γαλουχεί ολόκληρες πεποιθήσεις γύρω από τη γυναίκα, που στην ουσία, τη ζηλεύει, την ανταγωνίζεται και της φθονεί την αναπαραγωγική της ικανότητα, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σεξ.

Τέλος, σε γενικές γραμμές η πορνογραφία αντικατοπτρίζει μια ολόκληρη ιδεολογία και προσέγγιση απέναντι στην σεξουαλική πράξη. Οι πιο πιστοί θα λέγαμε χρήστες είναι οι έφηβοι που βρίσκονται στο στάδιο της ανακάλυψης του σεξουαλικού τους προφίλ, του πειραματισμού και της ταυτότητάς τους.

Πολύ συχνά, η ερωτική πράξη προβάλλεται ως μια τιμωρητική συμπεριφορά, ως μια πράξη εκδίκησης και μια τάση του άνδρα να ασκεί την εξουσία στην γυναίκα. Αλλά και παλαιότερα το σεξ είχε μια «βρώμικη» απόχρωση που προκαλούσε ενοχή και τύψεις, ένα στερεότυπο που έχει μεταβεί στα κύτταρα της μνήμης και μας ακολουθεί μέχρι τώρα.

Τα ερασιτεχνικά βίντεο που κάνουν θραύση στις ιστοσελίδες πραγματικά τονώνουν την ανδρική παντοδυναμία. Ο άνδρας χειραγωγεί, και η γυναίκα υποτάσσεται. Οι άνδρες που δημοσιεύουν εκδικητικά τις προσωπικές στιγμές με την παρτενέρ, αισθάνονται και μια υπερηφάνεια, τονώνοντας το Εγώ τους, νομίζοντας ότι είναι σημαντικοί και επιβραβεύσιμοι.

Όλο αυτό υποδεικνύει και το ναρκισσιστικό κίνητρο για προσωπική προβολή και καταξίωση. Για τη γυναίκα όμως που πέφτει θύμα μη συναινετικής ή εκδικητικής πορνογραφίας οι συνέπειες μοιάζουν ανυπολόγιστες προμηνύοντας μια ζωή εντελώς διαφορετική με το πριν.

Γιατί το ίντερνετ ούτε ξεχνά ούτε ξεχνιέται.