Σεξουαλική Υγεία

Ακρωτηριασμός γεννητικών οργάνων: Ευαισθητοποίηση για τον ακρωτηριασμό των γυναικείων γεννητικών οργάνων

Ακρωτηριασμός γεννητικών οργάνων: Ευαισθητοποίηση για τον ακρωτηριασμό των γυναικείων γεννητικών οργάνων
Ακρωτηριασμός γεννητικών οργάνων: Τα τελευταία 5 χρόνια υπήρξε μια στροφή από την ευαισθητοποίηση στην έκκληση για τερματισμό της πρακτικής.

Οι συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με τον ακρωτηριασμό των γυναικείων γεννητικών οργάνων δεν έχουν αλλάξει δραματικά την πενταετία έως το 2020, σύμφωνα με ανάλυση των αγγλικών δεδομένων Twitter, αν και υπήρξε μια στροφή από την ευαισθητοποίηση στην έκκληση για τερματισμό της πρακτικής. Νωρίτερα, οι χρήστες που συζητούσαν το θέμα ήταν κυρίως από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά αργότερα η πλειοψηφία προερχόταν από τη Νιγηρία και την Κένυα. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο PLOS Global Public Health, μπορεί να είναι χρήσιμη για την ενημέρωση της επικοινωνίας και τον σχεδιασμό πολιτιστικά αποτελεσματικών εκστρατειών κατά του ακρωτηριασμού.

Τουλάχιστον 200 εκατομμύρια γυναίκες και κορίτσια που ζουν σε 30 χώρες έχουν υποστεί ακρωτηριασμό, παρά το γεγονός ότι είναι παράνομος σε όλες σχεδόν τις χώρες όπου συμβαίνει. Ο  ακρωτηριασμός μπορεί να οδηγήσει σε βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία, όπως αιμορραγία, σοκ, χρόνιες λοιμώξεις, προκλήσεις σεξουαλικής υγείας και μαιευτικές επιπλοκές και κακά αποτελέσματα ψυχικής υγείας.

Ο Gray Babbs και η Sarah E. Weber της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και οι συνεργάτες του ανέλυσαν τη συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ 2015 και 2020 για να αξιολογήσουν τα συναισθήματα, τις γνώσεις και τις στάσεις σχετικά με τον ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων με την πάροδο του χρόνου. Οι έρευνες δεν δίνουν πάντα αληθινές απαντήσεις και η αντιληπτή ανωνυμία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να φέρει τις ιδιωτικές συνομιλίες στη δημόσια σφαίρα.

Είδαν αυξήσεις στις συνομιλίες που σχετίζονται με πέντε ειδήσεις κατά την περίοδο της μελέτης: όταν θεσπίστηκαν αυστηρότεροι νόμοι στην Ερυθραία, όταν η πρακτική ήταν παράνομη στην Αίγυπτο και απαγορεύτηκε στη Γκάμπια και το Σουδάν και όταν ένας γιατρός κατηγορήθηκε στις ΗΠΑ για ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων. Αν και δεν συνδέεται με καμία θρησκευτική ομάδα, το Ισλάμ συνδέθηκε με τον ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων σε όλα τα χρόνια που μελετήθηκαν, με ορισμένα άτομα να χρησιμοποιούν τον ακρωτηριασμό για να δικαιολογήσουν την ισλαμοφοβία και να τον συνδέουν με άλλες πρακτικές όπως οι δολοφονίες τιμής και οι επιθέσεις με οξύ.

Υπήρξε μια μετατόπιση με την πάροδο του χρόνου από την αύξηση της ευαισθητοποίησης σε σαφείς εκκλήσεις για τον τερματισμό του ακρωτηριασμού. Αυτό ευθυγραμμίστηκε με τη γλώσσα βασισμένη στο κίνημα στην τελευταία περίοδο, συνδέοντας τον ακρωτηριασμό με τον φεμινισμό και τους αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η χρήση των δεδομένων Twitter με αυτόν τον τρόπο επιτρέπει στους εργαζόμενους στον τομέα της δημόσιας υγείας να ακούν τον δημόσιο λόγο, να κατανοούν τις αντιλήψεις και να αναπτύσσουν κατάλληλες επικοινωνίες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις.

Οι συγγραφείς προσθέτουν, “Παρατηρήσαμε μια 17-πλάσια αύξηση στις καθημερινές συνομιλίες για ακρωτηριασμό την Παγκόσμια Ημέρα Μηδενικής Ανοχής. Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να υπάρχει ευκαιρία για χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με την πρακτική του ακρωτηριασμού κατά την Παγκόσμια Ημέρα Μηδενικής Ανοχής ή γύρω από αυτήν.”