Χαρτί Υγείας: Πώς έγινε το χαρτί υγείας το ανεπίσημο σύμβολο του άγχους κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Τα άδεια ράφια των καταστημάτων είναι μια έντονη υπενθύμιση του τρόπου με τον οποίο η COVID-19 έχει επηρεάσει τους ανθρώπους. Στην αρχή της πανδημίας, οι παραγγελίες παραμονής στο σπίτι οδήγησαν τους ανθρώπους να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες οικιακών ειδών, ειδικά χαρτιού υγείας. Η ζήτηση αυξήθηκε σε απρόβλεπτα ύψη τον Μάρτιο του 2020, με 1,45 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις χαρτιού υγείας στην περίοδο 4 εβδομάδων που έληξε στις 29 Μαρτίου, αυξημένη κατά 112% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την IRI, μια εταιρεία έρευνας αγοράς με έδρα το Σικάγο.
Καθώς η παραλλαγή Delta οδήγησε σε αναζωπύρωση της COVID-19 αυτό το καλοκαίρι, η έρευνα αγοράς δείχνει ότι σχεδόν 1 στους 2 Αμερικανούς άρχισε να αποθηκεύει ξανά χαρτί υγείας λόγω φόβων ότι θα εξαντληθεί η προσφορά. Η υψηλότερη ζήτηση προκαλεί κυματισμούς στην αλυσίδα λιανικής και ένας αυξανόμενος αριθμός καταστημάτων αντιμετωπίζει και πάλι προκλήσεις στην αποθήκευση χαρτιού υγείας.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλά για όλους, αν οι άνθρωποι δεν αποθηκεύουν πολύ, σύμφωνα με τον αναλυτή της αγοράς χαρτιού Ronalds Gonzalez, PhD, αναπληρωτή καθηγητή οικονομίας μετατροπής και βιωσιμότητας στο State University της Βόρειας Καρολίνας. “Όσο οι άνθρωποι αγοράζουν αυτό που πραγματικά χρειάζονται και δεν παθαίνουν πανικό, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με την προμήθεια υγειονομικού ιστού”, λέει, προσθέτοντας ότι “πάρα πολύ” ισοδυναμεί με αποθήκευση 6 έως 8 μηνών χαρτιού τουαλέτας, όπως έκαναν κάποιοι στην αρχή της πανδημίας. Αλλά οι έμποροι λιανικής ανησυχούν ότι η ιστορία θα επαναληφθεί.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου 2021, ο κολοσσός λιανικής αποθήκης Costco είπε στους αναλυτές της Wall Street ότι αποφάσισε να περιορίσει τις αγορές βασικών ειδών από τους πελάτες, όπως χαρτί υγείας και νερό. Ένας άλλος λιανοπωλητής, το Sam’s Club, άρχισε να περιορίζει τις αγορές προμηθειών από τον πελάτη όπως χαρτί υγείας στα τέλη Ιουλίου.
“Είμαστε συντονισμένοι να τρέχουμε με το κοπάδι”, λέει ο Bradley Klontz, PsyD, αναπληρωτής καθηγητής πρακτικής στο Creighton University Heider College of Business, ο οποίος ειδικεύεται στην οικονομική ψυχολογία. “Στην κυριολεξία, ο τελευταίος που φτάνει στο Costco δεν παίρνει χαρτί υγείας, οπότε όταν το κοπάδι τρέχει σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, αισθανόμαστε μια βιολογική επιταγή να μην είμαστε το τελευταίο άτομο. Αυτός ο φόβος της έλλειψης δημιουργεί πραγματικά την εμπειρία της έλλειψης», εξηγεί.
Η επιστήμη πίσω από το απόθεμα
Οι άνθρωποι ειδοποιούνται συλλογικά από φωτογραφίες που μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείχνουν ράφια καταστημάτων απογυμνωμένα από χαρτί υγείας. Αυτές οι εικόνες ωθούν τους καταναλωτές να βιαστούν και να αγοράσουν χαρτί μπάνιου, ακόμα κι αν δεν το χρειάζονται – και ότι η συμπεριφορά του κοπαδιού δημιουργεί έλλειψη χαρτιού υγείας.
Τώρα, ενάμιση χρόνο μετά την πανδημία, οι άνθρωποι είναι πολύ άγρυπνοι στον κίνδυνο. Οποιαδήποτε υπόδειξη για πιθανή έλλειψη χαρτιού υγείας μπορεί να προκαλέσει άγχος και επιθυμία αποθήκευσης. “Είναι μια προσαρμοστική απάντηση στο να έχεις μόλις βιώσει την εμπειρία” να βλέπεις άδεια ράφια καταστημάτων, λέει ο Klontz. Συμβουλεύει τους ανθρώπους να πάρουν μια βαθιά ανάσα πριν αγοράσουν επιπλέον χαρτί υγείας και στη συνέχεια να εκτιμήσουν εάν είναι πραγματικά απαραίτητο.