Το φαινόμενο της “Zoom Fatigue” αναφέρεται στην κόπωση και την ψυχολογική πίεση που προκύπτει από την υπερβολική χρήση ψηφιακών εργαλείων βιντεοκλήσης, όπως το Zoom. Είναι ένα φαινόμενο που έχει γίνει πιο διαδεδομένο κατά την πανδημία COVID-19, καθώς πολλές επαγγελματικές και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μεταφέρθηκαν σε διαδικτυακό περιβάλλον. Οι άνθρωποι συχνά αισθάνονται εξαντλημένοι και αγχωμένοι μετά από πολλές ώρες βιντεοκλήσεων, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την παραγωγικότητα και την ευημερία τους.
Μερικοί από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην “Zoom Fatigue” περιλαμβάνουν την υπερφόρτωση πληροφοριών, τη φυσική απομόνωση, την ανάγκη για διαρκή αλληλεπίδραση με την κάμερα και την έλλειψη μη λεκτικών σημάτων που είναι πιο εύκολα αντιληπτά στις δια ζώσης συζητήσεις. Επίσης, το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες πρέπει να προσέχουν την εμφάνιση τους και την εικόνα τους μπροστά στην κάμερα, μπορεί να εντείνει την πίεση και την ανασφάλεια.
Για να αντιμετωπίσετε το φαινόμενο της “Zoom Fatigue”, μπορείτε να ακολουθήσετε μερικές στρατηγικές:
- Περιορίστε το χρόνο οθόνης: Προγραμματίστε τις συναντήσεις σας έτσι ώστε να μην είναι συνεχείς. Διαλείμματα μεταξύ των βιντεοκλήσεων μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της κόπωσης.
- Χρησιμοποιήστε το τηλέφωνο: Όταν είναι εφικτό, προτιμήστε τηλεφωνικές κλήσεις αντί για βιντεοκλήσεις. Έτσι, μπορείτε να απελευθερωθείτε από την ανάγκη να είστε συνέχεια μπροστά σε μια οθόνη.
- Ενεργητική συμμετοχή: Προσπαθήστε να συμμετάσχετε ενεργά στη συζήτηση, αντί να παρακολουθείτε παθητικά. Αυτό θα σας κρατήσει πιο ενδιαφέροντες και θα μειώσει την αίσθηση της κούρασης.
- Δημιουργήστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα: Ρυθμίστε τον χώρο σας ώστε να είναι άνετος και φιλόξενος. Ιδανικά, φροντίστε να έχετε καλή φωτεινότητα και άνετο κάθισμα.
- Πρακτική της αυτοφροντίδας: Δώστε προσοχή στην ευεξία σας, καταναλώνοντας υγιεινές τροφές, γυμναζόμενοι τακτικά και τηρώντας έναν καλό ύπνο.
Ακολουθώντας αυτές τις στρατηγικές, μπορείτε να μειώσετε την “Zoom Fatigue” και να διατηρήσετε την ψυχική σας ευεξία εν μέσω της ψηφιακής επικοινωνίας.