Τι λένε οι φωτογραφίες κατοικίδιων σε διαδικτυακά προφίλ γνωριμιών για την πρόθεση σχέσης
Η δημοσίευση φωτογραφιών των κατοικίδιων ζώων αλλά και παιδιών μπορεί να είναι ένας τρόπος να δείξει κάποιος ενδιαφέρον για δέσμευση. Μια νέα μελέτη συντάχθηκε από τρεις ερευνητές του Πανεπιστημίου Saint Mary’s, που σκέφτηκαν ότι οι φωτογραφίες που χρησιμοποίησαν οι άνδρες στο προφίλ τους μπορεί να είναι ένας τρόπος να δείξουν το επίπεδο δέσμευσής τους. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Evolutionary Psychological Science.
“Βασικά, βάζοντας μια φωτογραφία σε ένα διαδικτυακό προφίλ γνωριμιών ενός σκύλου ή μιας γάτας ή ενός γατιού, οι άνδρες διαφημίζουν ότι είναι σε θέση να μπουν σε μία σχέση μακροπρόθεσμα”. Το προαίσθημα των ερευνητών απέδωσε σε μεγάλο βαθμό. Βρήκαν ότι οι άνδρες που αναζητούν μακροχρόνιες σχέσεις δημοσιεύουν σημαντικά περισσότερες εικόνες σκύλων από τους άνδρες που αναζητούν βραχυπρόθεσμες σχέσεις. “Οι άντρες που αναζητούν βραχυπρόθεσμες σχέσεις τείνουν να διαφημίζουν περισσότερο, το γυμνό τους στήθος, ξέρεις, το φανταχτερό τους φορτηγό, τέτοια πράγματα”.
Λεπτομέρειες για την μελέτη
Για να πραγματοποιήσουν την έρευνα, οι συγγραφείς της μελέτης εξέτασαν 500 προφίλ γνωριμιών για άτομα που ζούσαν στη Νέα Σκωτία και αναζητούσαν μακροχρόνιες σχέσεις. Εξέτασαν επίσης 250 προφίλ ανδρών που αναζητούσαν απλά βραχυπρόθεσμες σχέσεις. Μάλιστα, δεν μπορούσαν να βρουν αρκετά προφίλ για γυναίκες που αναζητούσαν βραχυπρόθεσμες σχέσεις για ένα επαρκές δείγμα. Για τις γυναίκες που αναζητούν μακροχρόνιες σχέσεις, ήταν εξίσου πιθανό να δημοσιεύουν φωτογραφίες εξαρτημένων ατόμων με τους άνδρες που αναζητούν μακροχρόνιες σχέσεις. Ωστόσο, οι φωτογραφίες ήταν πολύ πιθανό να είναι παιδιών.
Οι ερευνητές δεν μπορούσαν να αποκαλύψουν το όνομα του ιστότοπου γνωριμιών που χρησιμοποίησαν για τη μελέτη, λόγω μιας συμφωνίας απορρήτου που έχουν με την εταιρεία. Έλαβαν ενδιαφέροντα σχόλια για την έρευνά τους. Μία από τις δικαιολογημένες επικρίσεις ήταν ότι δεν μπορούν να είναι σίγουροι ότι οι άνθρωποι είναι πραγματικά ειλικρινείς σχετικά με το είδος της σχέσης που αναζητούν. Η ερευνητική βιβλιογραφία δείχνει ότι οι άνθρωποι τείνουν να μην λένε κραυγαλέα ψέματα στα διαδικτυακά ραντεβού. Χρησιμοποιούν μικρή αυτοεξαπάτηση, πληροφορίες όπως ότι είναι νεότεροι από ό,τι είναι ή ότι είναι αστείοι.