Αναρωτιέστε γιατί το παιδί σας έχει χαμηλό πηλίκο νοημοσύνης (IQ); Η νοημοσύνη ενός παιδιού μπορεί να επηρεαστεί τόσο από γενετικούς όσο και από περιβαλλοντικούς παράγοντες, ξεκινώντας από την ίδια την προγεννητική περίοδο. Οι παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με ζητήματα νοημοσύνης στα παιδιά περιλαμβάνουν γενετικές παθήσεις, χρωμοσωματικές διαταραχές, γενετικές ανωμαλίες, λοιμώξεις, παιδικό υποσιτισμό, χαμηλό γονικό IQ και προγεννητική έκθεση σε αλκοόλ ή ναρκωτικά. Η έκθεση της μητέρας σε ορισμένους πλαστικοποιητές μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη νοημοσύνη του παιδιού. Η έρευνα, με επικεφαλής τη Σχολή Ιατρικής του NYU Grossman και το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal), βρήκε μικρότερη συνολική φαιά ουσία στον εγκέφαλο παιδιών των οποίων οι μητέρες ήταν πολύ εκτεθειμένες σε ορισμένες φθαλικές ενώσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πιστεύουν ότι αυτό μπορεί να σχετίζεται με χαμηλότερο IQ στην παιδική ηλικία.
Τι είναι οι φθαλικές ενώσεις;
Πρόκειται για μια ομάδα χημικών ουσιών που χρησιμοποιούνται ευρέως ως πλαστικοποιητές και διαλύτες σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, συσκευασίες τροφίμων, δάπεδα βινυλίου και πολλά άλλα εμπορικά προϊόντα. Η έκθεση σε φθαλικές ενώσεις έχει επίσης συνδεθεί με προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά και σχετίζεται με χαμηλότερη γνωστική λειτουργία, κοινωνική ανάπτυξη και κινητικές δεξιότητες. Αναγνωρίζοντας τις πιθανές επιπτώσεις των φθαλικών ενώσεων στην υγεία, πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, έχουν αυξήσει τους κανονισμούς ενάντια σε αυτές τις πανταχού παρούσες ενώσεις.
Τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 έχουν χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης
Νωρίτερα, μια αμερικανική μελέτη είχε δείξει ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού έχουν χαμηλότερο IQ (μειωμένη λεκτική, κινητική και συνολική γνωστική απόδοση) σε σύγκριση με τα παιδιά που γεννήθηκαν πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης Sean Deoni από το Πανεπιστήμιο Brown, η περιορισμένη διέγερση στο σπίτι και η λιγότερη αλληλεπίδραση με τον έξω κόσμο είναι οι κύριοι λόγοι πίσω από την πτώση των βαθμολογιών IQ στα παιδιά της εποχής της πανδημίας. Η πανδημία οδήγησε στο κλείσιμο επιχειρήσεων, βρεφονηπιακών σταθμών, σχολείων και παιδικών χαρών, γεγονός που επηρέασε σημαντικά τη ζωή των βρεφών. Καθώς οι γονείς δυσκολεύονταν να εξισορροπήσουν την εργασία και το σπίτι, η αλληλεπίδρασή τους με τα παιδιά μειώθηκε σημαντικά. Τα παιδιά από χαμηλότερες κοινωνικοοικονομικές οικογένειες έχουν πληγεί περισσότερο, δήλωσε ο Deoni.