Το ένα τρίτο ( 33%) των ερωτηθέντων της γενιάς Z – άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ των μέσων και των τελών της δεκαετίας του 1990 και των αρχών της δεκαετίας του 2010 – χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συζητήσουν την ασθένειά τους, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση. Η μελέτη βασίζεται σε δεδομένα από διαδικτυακές έρευνες με 10.500 άτομα άνω των 18 ετών στις ΗΠΑ, την Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ιαπωνία, που διεξήχθησαν μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου 2022 από τη Hall & Partners και την εταιρεία συμβούλων καινοτομίας στον τομέα της υγείας ThinkNext.
Το μέγεθος του δείγματος για το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν 1.764 και η έκθεση βασίζεται στο βασικό σταθμισμένο δείγμα για να διασφαλιστεί η ισορροπία των φύλων μεταξύ των γενεών και εντός κάθε αγοράς. Λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο ( 26%) των «millennials» που ερωτήθηκαν ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συζητήσουν τις ασθένειες, σε σύγκριση με το 14% του «gen X» και το 5% των ερωτηθέντων στη γενιά «baby boomer».
Το TikTok είναι η προτιμώμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για τους ερωτηθέντες της γενιάς Z που αναζητούν πληροφορίες σχετικά με πληροφορίες υγείας, ακολουθούμενο από το Instagram και το Twitter. Για τους millennials, το gen X και τους baby boomers, το Facebook αναδείχθηκε ως το πιο δημοφιλές δίκτυο. Για ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, το 62% ζητά τακτικά πληροφορίες από τον γιατρό του, ενώ το 38% των ερωτηθέντων δεν θεωρεί τον γιατρό τους ως «τακτική πηγή πληροφοριών». Αυτή η ομάδα είναι πιο πιθανό να στραφεί σε διαδικτυακούς παράγοντες επιρροής και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πληροφορίες.
Για παράδειγμα, το 29% των πασχόντων από φλεγμονώδη νόσο του εντέρου χρησιμοποιεί συγκεκριμένες ομάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 28% ισχυρίζεται ότι «στηρίζεται» σε διαδικτυακούς παράγοντες επιρροής. Η έκθεση διαπίστωσε ότι λίγο λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες παγκοσμίως ( 45%) αναφέρουν ότι αισθάνονται απογοητευμένοι που δεν έχουν αρκετό χρόνο με τους γιατρούς – αυξάνοντας στο 49% των συμμετεχόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Επιπλέον, τα δύο πέμπτα ( 42%) των ερωτηθέντων παγκοσμίως συμφώνησαν ότι οι γιατροί «μερικές φορές στερούνται ενσυναίσθησης» και το 15% ανέφερε ότι «δεν απαντούν με σαφήνεια στις ερωτήσεις», ενώ το 14% ανέφερε ότι αισθάνεται διάκριση από επαγγελματία υγείας λόγω της ηλικίας του. φύλο, εθνικότητα, σεξουαλικό προσανατολισμό ή βάρος. Το TikTok χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο ως μηχανή αναζήτησης από χρήστες της γενιάς Z, με άτομα επιρροής που μοιράζονται πληροφορίες και συμβουλές για μια σειρά θεμάτων εκτός από την υγεία, από την καριέρα μέχρι τα προσωπικά οικονομικά, αλλά η εφαρμογή έχει επίσης επικριθεί για διάδοση παραπληροφόρησης και προώθηση μύθων για την υγεία.