Ψυχική Υγεία

Παιδιά: Το ανεξάρτητο παιχνίδι είναι καλό για την ψυχική υγεία των παιδιών

Παιδιά: Το ανεξάρτητο παιχνίδι είναι καλό για την ψυχική υγεία των παιδιών
Παιδιά: Ο έλεγχος από τους ενήλικες μπορεί να ήταν ένας κρίσιμος παράγοντας στην τρέχουσα κρίση ψυχικής υγείας, οδηγώντας σε επίπεδα ρεκόρ άγχους, κατάθλιψης, ακόμη και αυτοκτονίας μεταξύ των νέων. 

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Δεδομένου ότι το άγχος και η κατάθλιψη μεταξύ των παιδιών σχολικής ηλικίας και των εφήβων στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι επί του παρόντος σε υψηλό όλων των εποχών, το 2021 η ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων κηρύχθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αν και πολλές πιθανές αιτίες πιστεύεται ότι συμβάλλουν σε αυτήν την ανησυχητική κατάσταση, μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Pediatrics υποστήριξε ότι μια δεκαετίες μείωση των ευκαιριών για τα παιδιά και τους εφήβους να παίζουν, να περιφέρονται και να συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες ανεξάρτητες από την άμεση επίβλεψη.


Ο έλεγχος από τους ενήλικες μπορεί να ήταν ένας κρίσιμος παράγοντας στην τρέχουσα κρίση ψυχικής υγείας, οδηγώντας σε επίπεδα ρεκόρ άγχους, κατάθλιψης, ακόμη και αυτοκτονίας μεταξύ των νέων. «Οι γονείς σήμερα υπόκεινται τακτικά σε μηνύματα σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να βρεθούν στα παιδιά χωρίς επίβλεψη και την αξία των υψηλών επιδόσεων στο σχολείο», δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης David Bjorklund, καθηγητής Ψυχολογίας στο Florida Atlantic University (FAU).

«Αλλά ακούνε ελάχιστα από τα αντισταθμιστικά μηνύματα ότι εάν τα παιδιά θέλουν να μεγαλώσουν καλά προσαρμοσμένα, χρειάζονται συνεχώς αυξανόμενες ευκαιρίες για ανεξάρτητη δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκατευθυνόμενου παιχνιδιού και της ουσιαστικής συμβολής στην οικογενειακή και κοινοτική ζωή, τα οποία είναι σημάδια ότι είναι αξιόπιστος, υπεύθυνος και ικανός. Πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον πραγματικό κόσμο, όχι μόνο τον κόσμο του σχολείου».

Επιπλέον, η ελευθερία των παιδιών να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που εμπεριέχουν έναν ορισμένο βαθμό κινδύνου και προσωπική ευθύνη (όπως η αναρρίχηση σε δέντρα), η οποία μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των παιδιών από την ανάπτυξη φοβιών και μειώνει το μελλοντικό άγχος ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση στην αντιμετώπιση πιθανών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. μειώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες, συμβάλλοντας στα συνεχιζόμενα προβλήματα ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουν τα σημερινά παιδιά.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο αυξημένος σχολικός χρόνος και η πίεση για επίτευξη μπορεί να έχουν επηρεάσει την ψυχική υγεία των παιδιών, όχι μόνο μειώνοντας το χρόνο και τις ευκαιρίες για ανεξάρτητες δραστηριότητες, αλλά και λόγω του φόβου για ανεπαρκή επίδοση και ακαδημαϊκή αποτυχία. Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα, το ενδιαφέρον των ενηλίκων για την ασφάλεια των παιδιών πρέπει να μετριαστεί αναγνωρίζοντας ότι, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, χρειάζονται αυξανόμενες ευκαιρίες να διαχειρίζονται τις δικές τους δραστηριότητες ανεξάρτητα.

«Σε αντίθεση με άλλες κρίσεις, όπως η επιδημία της COVID, αυτή η μείωση της ανεξάρτητης δραστηριότητας, και ως εκ τούτου, η ψυχική ευεξία στα παιδιά μας έχει εμπλακεί σταδιακά, εδώ και δεκαετίες, τόσοι πολλοί δεν το έχουν προσέξει μετά βίας. Επιπλέον, σε αντίθεση με άλλες κρίσεις υγείας, αυτή δεν είναι το αποτέλεσμα ενός εξαιρετικά μεταδοτικού ιού, αλλά μάλλον το αποτέλεσμα καλών προθέσεων που έχουν μεταφερθεί πολύ μακριά – προθέσεις προστασίας των παιδιών και παροχής ό,τι πολλοί πίστευαν ότι ήταν καλύτερο (ερμηνευόμενο ως περισσότερη) σχολική εκπαίδευση, και τα δύο μέσα και έξω από τα πραγματικά σχολεία», κατέληξε ο Bjorklund.