Ψυχική Υγεία

Παιδιά οθόνες: Τα παιδιά είναι πιο χαρούμενα & υγιή μακριά από τις οθόνες-Μελέτη

Παιδιά οθόνες: Τα παιδιά είναι πιο χαρούμενα & υγιή μακριά από τις οθόνες-Μελέτη
Παιδιά οθόνες: Νέα έρευνα επιβεβαιώνει τους κινδύνους της υπερβολικής χρήσης ηλεκτρονικών μέσων για παιδιά και εφήβους: Όσα αθλούνται, κάνουν μαθήματα μουσικής ή συναναστρέφονται με φίλους μετά το σχολείο είναι πιο χαρούμενοι και υγιείς από τα παιδιά που είναι κολλημένα σε μια οθόνη υπολογιστή.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

«Ο χρόνος στην οθόνη, όταν κάθεστε και παρακολουθείτε τηλεόραση ή παίζετε παιχνίδια στον υπολογιστή ή κάνετε κύλιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ώρες, είναι τόσο επιζήμιος επειδή είναι καθιστικός», δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Rosa Virgara, επιστημονική συνεργάτιδα στο Πανεπιστήμιο του Νότιας Αυστραλίας. Αυτή και οι συνάδελφοί της εξέτασαν πώς περνούσαν το χρόνο τους σχεδόν 62.000 παιδιά ηλικίας 4 έως 9 ετών μετά το σχολείο. Τα παιδιά συμπλήρωσαν επίσης ερωτηματολόγια σχετικά με την ευημερία τους. Όσα έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια, παρακολουθούσαν τηλεόραση και χρησιμοποιούσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά το σχολείο είχαν σχεδόν πάντα χαμηλότερα επίπεδα ευεξίας από τους συνομηλίκους τους που συμμετείχαν σε δραστηριότητες μετά το σχολείο, έδειξε η μελέτη.


Τα παιδιά από χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο είχαν λιγότερες πιθανότητες να αθληθούν, να κάνουν μαθήματα μουσικής ή να κάνουν παρέα με φίλους σε σχέση με τα παιδιά που προέρχονταν από ευπορότερα νοικοκυριά, αλλά η μελέτη διαπίστωσε ότι αυτά που είχαν πρόσβαση σε οργανωμένα αθλήματα ήταν πιο χαρούμενα και πιο υγιή. Συγκεκριμένα, παιδιά από χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο που έπαιζαν συχνά αθλήματα είχαν 15% περισσότερες πιθανότητες να είναι αισιόδοξα, ήταν 14% πιο πιθανό να είναι χαρούμενα και ικανοποιημένα με τη ζωή τους και 10% πιο πιθανό να μπορούν να ελέγξουν τα συναισθήματά τους, σε σύγκριση με αυτά τα παιδιά. που δεν αθλούνταν μετά το σχολείο.

Οι γονείς και οι φροντιστές θα πρέπει να προσπαθήσουν να περιορίσουν τον χρόνο οθόνης και να ενθαρρύνουν άλλες δραστηριότητες μετά το σχολείο, είπε η Virgara. «Θα ενθαρρύνω τους γονείς να προσπαθήσουν να θέσουν κάποια όρια σχετικά με τη χρήση της οθόνης [και] να ενθαρρύνουν τα παιδιά να είναι ενεργά είτε πριν είτε μετά τη χρήση της οθόνης ή να προσφέρουν εναλλακτικές δραστηριότητες όπως ακρόαση μουσικής, χρωματισμοί, επιτραπέζια παιχνίδια ή παζλ, αν θέλουν μερικές ήσυχες δραστηριότητες», πρόσθεσε. Ο αθλητισμός παρέχει τακτική σωματική δραστηριότητα και προσφέρει μια ευκαιρία για συντροφικότητα και κοινωνικές συνδέσεις, σημείωσε επιπλέον η Virgara. «Τα επιστημονικά στοιχεία έχουν βρει ξανά και ξανά ότι η συμμετοχή των παιδιών στον αθλητισμό συνδέεται με βελτιωμένα κοινωνικά και ψυχολογικά αποτελέσματα, όπως υγιέστερη εικόνα για τον εαυτό του, μειωμένα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψη και υψηλότερα επίπεδα ακαδημαϊκών επιδόσεων», κατέληξε.