Οδοντικό άγχος: Αποτελεσματικοί τρόποι θεραπείας ασθενών. Σε πρόσφατη έρευνα 18.000 ατόμων παγκοσμίως, το 61% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι πάσχουν από οδοντικό φόβο και άγχος. Συχνά, το άγχος του ασθενούς εκδηλώνεται ως οδοντιατρική αποφυγή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες επιπλοκές από το στόμα ή σε χαμηλή ποιότητα ζωής.
Οι ανήσυχοι ασθενείς μπορούν να παρουσιαστούν ως ευερέθιστοι ή μη συνεργάσιμοι και τείνουν να έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση στον πόνο. Για την αποφυγή αρνητικών εμπειριών για τους ασθενείς και την εξασφάλιση ποιοτικής περίθαλψης, είναι σημαντικό για τους οδοντίατρους να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν αποτελεσματικούς τρόπους για να βοηθήσουν τους ασθενείς με οδοντικό άγχος να ξεπεράσουν τους φόβους τους.
Ακολουθούν διάφορες στρατηγικές για την αποτελεσματική διαχείριση, θεραπεία και ενθάρρυνση ανήσυχων οδοντιατρικών ασθενών. Φροντίδα και επικοινωνία. Για ασθενείς με οδοντικό άγχος, η συμπόνια και η κατανόηση είναι μακρά. Το να παίρνει χρόνο για να ακούσει τους ασθενείς να εκφράζουν τους φόβους και τις ανησυχίες τους μπορεί να τους κάνει να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι και, τελικά, να χαλαρώνουν. Έλεγχος και περισπασμός. Για παράδειγμα, αφήνοντας τον ασθενή να αποφασίσει πότε ξεκινά η εργασία- υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο “ενημερώστε με όταν είστε έτοιμοι” και το “άνοιγμα σε ευρεία κλίμακα”.
Ο προγραμματισμός και η ατμόσφαιρα γραφείου μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του οδοντιατρικού άγχους. Από την αίθουσα αναμονής μέχρι την καρέκλα, οι ανήσυχοι ασθενείς παίρνουν όλα όσα βλέπουν, ακούνε και μυρίζουν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να επιδεινώσει την ψυχική κατάσταση ενός ασθενούς. Εναλλακτικές προσεγγίσεις. Η όσφρηση είναι η αίσθηση που συνδέεται περισσότερο με τη μνήμη, και καθώς μια προηγούμενη αρνητική οδοντιατρική εμπειρία είναι ένας από τους ισχυρότερους δείκτες του οδοντικού άγχους, συνιστάται η συγκάλυψη ισχυρών οσμών μέσα σε ένα οδοντικό γραφείο για ασθενείς με οδοντικό άγχος.