Οι κρίσεις πανικού μπορεί να είναι συντριπτικές και τρομακτικές για όσους τις βιώνουν και η παροχή κατάλληλης υποστήριξης μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά. Ωστόσο, ορισμένα σχόλια ή απαντήσεις μπορεί ακούσια να επιδεινώσουν την κατάσταση ή να κάνουν το άτομο να αισθανθεί χειρότερα. Εδώ είναι βασικά πράγματα που πρέπει να αποφύγετε να πείτε σε κάποιον που έχει κρίση πανικού.
«Απλώς ηρεμήστε»: Το να πείτε σε κάποιον να «ηρεμήσει» μπορεί να είναι απογοητευτικό και απορριπτικό. Οι κρίσεις πανικού δεν αφορούν απλώς την ηρεμία, αλλά περιλαμβάνουν έντονες σωματικές και συναισθηματικές αντιδράσεις. Αντίθετα, προσφέρετε επιβεβαίωση και κατανόηση.
«Αντιδράς υπερβολικά»: Η απόρριψη της εμπειρίας τους ως υπερβολική αντίδραση ελαχιστοποιεί τα συναισθήματά τους και μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω αγωνία. Μια κρίση πανικού αισθάνεται πολύ αληθινή και απειλητική για το άτομο που τη βιώνει, επομένως η αναγνώριση των συναισθημάτων του είναι σημαντική.
“Δεν υπάρχει τίποτα να ανησυχείς”: Αυτή η δήλωση μπορεί να θεωρηθεί ότι ακυρώνει τα συναισθήματά τους. Αν και μπορεί να είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος, δεν αντιμετωπίζει τον πολύ πραγματικό φόβο που βιώνουν αυτή τη στιγμή.
«Γιατί σε πιάνει πανικός;»: Το να ρωτάς γιατί κάποιος παθαίνει κρίση πανικού μπορεί να τον κάνει να αισθάνεται αυτοσυνείδητος ή ένοχος για την αντίδρασή του. Είναι καλύτερα να εστιάσετε στην παροχή υποστήριξης αντί να αναζητάτε λόγους.
«Πρέπει να το ξεπεράσεις»: Η πρόταση ότι κάποιος πρέπει απλώς να ξεπεράσει την κρίση πανικού αγνοεί την πολυπλοκότητα της κατάστασής του. Οι κρίσεις πανικού δεν είναι κάτι που οι άνθρωποι μπορούν απλά να τις απενεργοποιήσουν. απαιτούν υπομονή και υποστήριξη.
«Είναι όλα στο κεφάλι σου»: Ενώ οι κρίσεις πανικού είναι ψυχολογικής φύσης, περιλαμβάνουν σημαντικά σωματικά συμπτώματα. Αυτό το σχόλιο μπορεί να ακυρώσει και να απορρίψει την εμπειρία του ατόμου.
«Σταμάτα να κάνεις σκηνή»: Το να κριτικάρεις κάποιον για την αντίδρασή του κατά τη διάρκεια μιας κρίσης πανικού μπορεί να αυξήσει το άγχος του. Αντίθετα, προσφέρετε μια ήρεμη παρουσία και διαβεβαιώστε τους ότι είστε εκεί για να βοηθήσετε.
συμπέρασμα
Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης πανικού, η ενσυναίσθηση, η υπομονή και η κατανόηση είναι ζωτικής σημασίας. Εστιάστε στην παροχή άνεσης και σιγουριάς και προσφερθείτε να τους βοηθήσετε να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές αντιμετώπισης ή αναζητήστε επαγγελματική υποστήριξη εάν χρειάζεται. Η υποστηρικτική σας απάντηση μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανάκαμψη από την επίθεση.