Μια πρόσφατη μελέτη έχει ρίξει φως στην επικράτηση της κατάθλιψης και του άγχους μεταξύ των φοιτητών κολεγίου, ειδικά εκείνων που είναι μειονότητες σε κυρίως λευκές πανεπιστημιουπόλεις ή είναι φοιτητές πρώτης γενιάς. Η έρευνα, με επικεφαλής τον Janani Thapa, αναπληρωτή καθηγητή στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Τζόρτζια, διαπίστωσε ότι αυτά τα συναισθήματα κατάθλιψης και άγχους ήταν σημαντικά υψηλότερα σε αυτές τις συγκεκριμένες ομάδες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη τα πανεπιστήμια να δίνουν προτεραιότητα στην υποστήριξη ψυχικής υγείας και την αίσθηση ανήκει σε όλους τους μαθητές.
Κατάθλιψη και άγχος
Η μελέτη, που διεξήχθη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνέλεξε δεδομένα από περισσότερους από 3.000 μαθητές και αξιολόγησε τα αισθήματα απελπισίας, τα προβλήματα ύπνου και την έλλειψη ενέργειας. Τα αποτελέσματα ήταν ανησυχητικά, αποκαλύπτοντας ότι οι φοιτητές πρώτης γενιάς είχαν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη. Είναι σημαντικό ότι όλοι οι μαθητές πρώτης γενιάς ανέφεραν κάποιο επίπεδο κατάθλιψης, ανεξάρτητα από το ίδρυμα που παρακολούθησαν. Αυτό τονίζει τις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτοί οι μαθητές και την ανάγκη για πρόσθετη υποστήριξη.
Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης και άγχους σε σύγκριση με τους άνδρες, σύμφωνα με τα ευρύτερα κοινωνικά πρότυπα των γυναικών που αντιμετωπίζουν πιο έντονα προβλήματα ψυχικής υγείας. Ωστόσο, οι συγκεκριμένοι λόγοι πίσω από αυτά τα συναισθήματα, όπως ο ρόλος του ρατσισμού ή του πρόσφατου μετανάστη, δεν διερευνήθηκαν σε αυτήν την έρευνα.
Η μελέτη σημείωσε επίσης ότι οι φοιτητές σε πανεπιστήμια κυρίως λευκών ανέφεραν παρόμοια επίπεδα άγχους, ανεξάρτητα από το φυλετικό τους υπόβαθρο. Αυτό υποδηλώνει ότι το άγχος είναι μια κοινή πρόκληση μεταξύ των φοιτητών, ανεξάρτητα από τη φυλετική ή εθνική τους ταυτότητα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για περιεκτική και αποτελεσματική υποστήριξη ψυχικής υγείας σε όλες τις πανεπιστημιουπόλεις.
Η σημασία των ευρημάτων υπερβαίνει την απλή αναγνώριση του προβλήματος. Υπογραμμίζει τη σημασία της παροχής κοινωνικής υποστήριξης και ευκαιριών πρόσβασης στους μαθητές στους πόρους ψυχικής υγείας. Οι μαθητές που ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες ή είναι οι πρώτοι στις οικογένειές τους που φοιτούν στο κολέγιο μπορεί να χρειάζονται επιπλέον προσοχή και καθοδήγηση προκειμένου να αισθάνονται ότι ανήκουν και υποστήριξη.
Η έρευνα υπογραμμίζει ότι η αίσθηση του ανήκειν μπορεί να έχει ηρεμιστική και θετική επίδραση στους φοιτητές. Ενισχύει την ιδέα ότι οι σχέσεις και η κοινωνική υποστήριξη είναι ζωτικής σημασίας για μια ευτυχισμένη και υγιή ζωή, ειδικά για τους νεαρούς ενήλικες που οδεύουν στη μετάβαση στην ανεξάρτητη διαβίωση και τη δημιουργία νέων σχέσεων. Τα πανεπιστήμια θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο εφαρμογής στρατηγικών που προάγουν τη σύνδεση, την καθοδήγηση και τη συμπερίληψη για την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων ψυχικής υγείας.
Συμπερασματικά, η μελέτη υπογραμμίζει τις προκλήσεις ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουν οι μειονοτικοί φοιτητές και οι φοιτητές πρώτης γενιάς, τονίζοντας την ανάγκη των πανεπιστημίων να παρέχουν κοινωνική υποστήριξη, υπηρεσίες ψυχικής υγείας και την αίσθηση του ανήκειν. Αναγνωρίζοντας αυτά τα ζητήματα και εφαρμόζοντας στοχευμένες παρεμβάσεις, τα κολέγια μπορούν να εργαστούν προς ένα πιο περιεκτικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές τους. Οι ανησυχίες για την ψυχική υγεία μεταξύ των φοιτητών τυγχάνουν αυξανόμενης προσοχής και η αντιμετώπισή τους θα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.