Η έναρξη του κολεγίου μπορεί να είναι μια περίοδος διασκέδασης, νέων εμπειριών και ανάπτυξης. Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι μια δύσκολη μετάβαση για πολλούς μαθητές που αγωνίζονται με προβλήματα ψυχικής υγείας. Μια νέα μελέτη από ερευνητές στο Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά διαπίστωσε ότι περίπου το ένα τρίτο των πρωτοετών φοιτητών έχουν ή αναπτύσσουν μέτριο έως σοβαρό άγχος ή κατάθλιψη. Όταν αυτοί οι νεαροί ενήλικες έκαναν αυξανόμενη χρήση παράνομων ναρκωτικών, είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξουν υψηλά επίπεδα άγχους ή κατάθλιψης. Ωστόσο, εάν ήταν πιο κοινωνικά ενεργοί, η ψυχική τους υγεία έτεινε να είναι καλύτερη. Ενώ η έρευνα αφορούσε πρωτοετείς φοιτητές στον Καναδά, οι ειδικοί λένε ότι τα ευρήματα ισχύουν και για φοιτητές στις Ηνωμένες Πολιτείες.
“Βλέπαμε ότι η ψυχική υγεία των φοιτητών κολεγίου έχει επιδεινωθεί”, δήλωσε η Δρ Ρέιτσελ Κόνραντ, διευθύντρια ψυχικής υγείας νέων ενηλίκων στο Νοσοκομείο Brigham and Women’s στη Βοστώνη. “Πριν από την πανδημία, η χρήση αλκοόλ είχε μειωθεί, αλλά το άγχος, η κατάθλιψη, το άγχος, το τραύμα και οι σκέψεις αυτοκτονίας είχαν αυξηθεί. Και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η χρήση αλκοόλ αυξήθηκε σημαντικά και στον πληθυσμό της κολεγιακής ηλικίας”, είπε η Κόνραντ. Οι έφηβοι βιώνουν έναν αυξανόμενο αριθμό αυτοκτονιών, καθώς και μια αύξηση του άγχους, ειδικά του κοινωνικού άγχους, είπε ο Conrad. Επικεφαλής της μελέτης ήταν η Kiera Louise Adams, διδακτορική φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην Αγγλία.
Λεπτομέρειες για την μελέτη
Αυτή και οι συνάδελφοί της ανέλυσαν σχεδόν 1.700 απαντήσεις από μια έρευνα πρωτοετών προπτυχιακών σπουδών σε δημόσιο πανεπιστήμιο του Καναδά που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019. Οι συμμετέχοντες απάντησαν ερωτήσεις σχετικά με την εκπαίδευση των γονέων, τις αντιξοότητες της πρώιμης ζωής και την εμφάνιση διαταραχών διάθεσης και άγχους στη διάρκεια της ζωής. Οι ερευνητές αξιολόγησαν την ποσότητα και τη συχνότητα χρήσης αλκοόλ, υπνωτικών χαπιών και διεγερτικών που δεν είχαν συνταγογραφηθεί, κάνναβης, παυσίπονων, οπιούχων, ψυχεδελικών και άλλων ψυχαγωγικών ναρκωτικών που χρησιμοποιούσαν οι μαθητές. Αυτά τα μέτρα βαθμολογήθηκαν σε κλίμακα. Περίπου το 32% των ερωτηθέντων είχε άγχος στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους και το 27% είχε συμπτώματα κατάθλιψης. Έξι μήνες αργότερα, το 37% των μαθητών είχε συμπτώματα άγχους και το 33% παρουσίασε συμπτώματα κατάθλιψης.
Οι μαθητές που είχαν ιστορικό διαταραχών εσωτερίκευσης, όπως το άγχος και η κατάθλιψη, όταν ξεκίνησαν, είχαν σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να μην αναρρώσουν από σημαντικά επίπεδα άγχους/καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε σχέση με εκείνους χωρίς αυτό το ιστορικό, σύμφωνα με την έρευνα. Αντίθετα, οι φοιτητές που ένιωθαν συνδεδεμένοι με την πανεπιστημιακή ζωή και τους συνομηλίκους τους είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναρρώσουν. Για κάθε ένα σημείο συνδεσιμότητας που είχαν οι μαθητές, είχαν 10% έως 6% χαμηλότερες πιθανότητες να αναπτύξουν άγχος ή κατάθλιψη. Κάθε αύξηση κατά 1 βαθμό στη χρήση ναρκωτικών σήμαινε 16% υψηλότερες πιθανότητες εμφάνισης κλινικά σημαντικών συμπτωμάτων κατάθλιψης ή άγχους.
Η μοναξιά είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου, τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική υγεία, και ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η μοναξιά είναι στην πραγματικότητα πιο επικίνδυνη για τη σωματική ευεξία ενός ατόμου από την παχυσαρκία, είπε η Conrad.
Η κατάθλιψη και οι αγχώδεις διαταραχές μπορούν να οδηγήσουν σε κατάχρηση αλκοόλ και ναρκωτικών. Αλλά η αιτιότητα μπορεί να κινηθεί και προς την άλλη κατεύθυνση. Το αλκοόλ, για παράδειγμα, είναι κατασταλτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος και η χρόνια υπερβολική χρήση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο κατάθλιψης. Ομοίως, εάν χρησιμοποιείτε διεγερτικά, μπορεί να σας προκαλούν νευρικότητα και άγχος, και τα συμπτώματα στέρησης μπορεί να περιλαμβάνουν συναισθήματα κατάθλιψης και ακόμη και αυτοκτονίας. Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν σε υψηλά ποσοστά άγχους και κατάθλιψης σε αυτή την ηλικία, συμπεριλαμβανομένης της απουσίας από το σπίτι και της αντιμετώπισης υψηλότερων απαιτήσεων όσον αφορά την ακαδημαϊκή αυστηρότητα των μαθημάτων στο κολέγιο. Όταν μπαίνουν στο κολέγιο, οι μαθητές ξεκινούν από το μηδέν με νέα κοινωνικά δίκτυα, κάτι που κάνει τη σύνδεση τόσο σημαντική.