Ψυχική Υγεία

Η σωματική τιμωρία βλάπτει τις πρώιμες αναπτυξιακές δεξιότητες των παιδιών 

Η σωματική τιμωρία βλάπτει τις πρώιμες αναπτυξιακές δεξιότητες των παιδιών 
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που δέρνονταν συχνά στην ηλικία του ενός έτους εμφάνισαν χαμηλότερες βαθμολογίες γνωστικής και γλωσσικής ανάπτυξης στην ηλικία των πέντε σε σύγκριση με παιδιά που δεν δέρνονταν ή δέρνονταν λιγότερο συχνά.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Μια πρόσφατη διαχρονική μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν προσθέτει, στον αυξανόμενο όγκο στοιχείων, που υποδηλώνουν ότι το χτύπημα  μπορεί να έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στις πρώιμες αναπτυξιακές δεξιότητες των παιδιών.


Η μελέτη παρακολούθησε μια ομάδα άνω των 1.000 παιδιών ηλικίας ενός έως πέντε ετών, αξιολογώντας τη γνωστική και γλωσσική τους ανάπτυξη σε διάφορα σημεία κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που δέρνονταν συχνά στην ηλικία του ενός έτους εμφάνισαν χαμηλότερες βαθμολογίες γνωστικής και γλωσσικής ανάπτυξης στην ηλικία των πέντε σε σύγκριση με παιδιά που δεν δέρνονταν ή δέρνονταν λιγότερο συχνά.

Αυτά τα ευρήματα συνάδουν με προηγούμενες έρευνες που έχουν συνδέσει τη σωματική τιμωρία, συμπεριλαμβανομένου του ξυλοδαρμού, με αρνητικά αποτελέσματα στα παιδιά, όπως αυξημένη επιθετικότητα, προβλήματα συμπεριφοράς και κακή ακαδημαϊκή επίδοση. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το χτύπημα μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα των παιδιών να μαθαίνουν και να αναπτύσσουν γνωστικές και γλωσσικές δεξιότητες, πιθανώς λόγω του άγχους και του φόβου που μπορεί να προκαλέσει.

Αν και η μελέτη δεν αποδεικνύει την αιτιώδη συνάφεια, καθώς άλλοι παράγοντες μπορεί να συμβάλλουν στη χαμηλότερη αναπτυξιακή βαθμολογία που παρατηρείται σε παιδιά που δέρνονται συχνά, οι ερευνητές προτρέπουν τους γονείς να εξετάσουν εναλλακτικές, θετικές μορφές πειθαρχίας που προάγουν την υγιή ανάπτυξη στα παιδιά.

Η Δρ Elizabeth Gershoff, καθηγήτρια ανθρώπινης ανάπτυξης και οικογενειακών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Ώστιν και συν-συγγραφέας της μελέτης, τονίζει τη σημασία της προώθησης θετικών στρατηγικών γονικής μέριμνας που επικεντρώνονται στην επικοινωνία, την κατανόηση και τη θετική ενίσχυση αντί να καταφεύγουν σε σωματική τιμωρία.

Καθώς συνεχίζει να αναδύεται περισσότερη έρευνα που δείχνει τις πιθανές βλάβες του ξυλοδαρμού στην ανάπτυξη των παιδιών, γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι οι γονείς και οι φροντιστές πρέπει να αναζητούν εναλλακτικές μεθόδους πειθαρχίας που να είναι πιο αποτελεσματικές και ενθαρρυντικές. Καλλιεργώντας ένα υποστηρικτικό και θετικό περιβάλλον για τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών, μπορούμε να συμβάλουμε στην προώθηση της υγιούς ανάπτυξης και της ευημερίας στην επόμενη γενιά.