Ψυχική Υγεία

Γλώσσα εκμάθηση: Πώς να παρακινήσετε τον εαυτό σας να μάθει μια ξένη γλώσσα;

Γλώσσα εκμάθηση: Πώς να παρακινήσετε τον εαυτό σας να μάθει μια ξένη γλώσσα;
Γλώσσα εκμάθηση: Ο καλύτερος τρόπος για να βρείτε τη θέληση να συνεχίσετε είναι να βρείτε τον προσωπικό λόγο για να μάθετε - και να τον υπενθυμίσετε στον εαυτό σας όταν τα πράγματα είναι δύσκολα.

Σκέφτεστε να μάθετε μια γλώσσα; Ίσως έχετε αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να ξεσκονίσετε τα γαλλικά στην τάξη σας. Ίσως σχεδιάζετε ένα ταξίδι στην Ιαπωνία και νιώθετε ότι πρέπει να προσπαθήσετε να μάθετε τα βασικά ή η δουλειά σας στέλνει στο γραφείο του Καΐρου για ένα χρόνο και θα χρειαστείτε τα αραβικά. Η εκμάθηση μιας γλώσσας είναι μια εξαιρετικά αξιόλογη προσπάθεια, αλλά δύο πράγματα είναι σίγουρα: θα πάρει λίγο χρόνο και το κίνητρο θα είναι ζωτικής σημασίας.

Ποια είναι τα κίνητρα μάθησης της γλώσσας;

Ερευνώνται τα κίνητρα των μαθητών γλωσσών, χρησιμοποιώντας αυτό που είναι γνωστό ως θεωρία αυτοκαθορισμού για τη μέτρηση των κινήτρων. Αυτή η θεωρία προτείνει ότι υπάρχει μια συνέχεια κινήτρων. Η συνέχεια ξεκινά από το λιγότερο κίνητρο—«παρακίνηση»—όπου μπορεί να αντισταθείτε στο να κάνετε μια εργασία, ίσως επειδή δεν μπορείτε να δείτε την αξία της. Η υψηλότερη μορφή κινήτρου είναι το «εσωτερικό κίνητρο», που σημαίνει ότι κάνετε κάτι επειδή το βρίσκετε διασκεδαστικό.

Ενδιάμεσα, κατά μήκος της συνέχειας, υπάρχουν διαφορετικές μορφές κινήτρων. Το κίνητρό μας αυξάνεται καθώς αντιλαμβανόμαστε ότι η δραστηριότητα είναι όλο και περισσότερο ευθυγραμμισμένη με τις δικές μας πεποιθήσεις και αξίες. Η θεωρία του αυτοκαθορισμού είναι ολοένα και πιο δημοφιλής μεταξύ των ερευνητών που θέλουν να εξερευνήσουν την εκμάθηση γλωσσών. Μας λέει ότι εάν μαθαίνετε μια γλώσσα επειδή πιστεύετε ότι είναι σημαντική για εσάς, τότε θα θέλετε να το κάνετε. Δεν αρκεί να γνωρίζουμε ότι η εκμάθηση γλωσσών μπορεί να είναι καλό πράγμα αφηρημένα. πρέπει να βρείτε προσωπική συνάφεια σε αυτό.

Μπορείτε να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε αυτό το κίνητρο θέτοντας στον εαυτό σας στόχους που περιστρέφονται γύρω από τη ουσιαστική σύνδεση με άλλους—όπως η βελτίωση της ικανότητάς σας να επικοινωνείτε με φίλους, οικογένεια ή συναδέλφους στη γλώσσα τους. Είναι πιο πιθανό να επιμείνετε και να τα καταφέρετε καλύτερα εάν αυτό είναι το κίνητρό σας για να μάθετε, παρά εάν κάνετε κάτι για έναν πιο ελεγχόμενο, εξωτερικό λόγο, για παράδειγμα, επειδή το περιμένει το αφεντικό σας. Είναι επίσης πιθανό να σας κάνει να νιώσετε πιο ευτυχισμένοι.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η υποχρεωτική εκμάθηση γλωσσών στα σχολεία δεν αποφέρει απαραίτητα τα αποτελέσματα που θα μπορούσαμε να ελπίζουμε. Οι μαθητές συχνά δεν έχουν την αίσθηση της αυτονομίας σχετικά με την ανάληψη της μελέτης από την αρχή. Εκτός από το να νιώθετε ότι μελετάτε για τους δικούς σας στόχους, άλλοι σημαντικοί παράγοντες μπορούν να σας κρατήσουν κίνητρο στο γλωσσικό σας ταξίδι.

Ένας βασικός παράγοντας είναι γνωστός ως συγγένεια. Αυτό σημαίνει ότι έχετε θετικές σχέσεις με τους γύρω σας—τον δάσκαλό σας, τους συμμαθητές σας, τους φίλους και την οικογένειά σας—και σας βοηθά να ευδοκιμήσετε και να βρείτε νόημα σε αυτό που κάνετε. Εάν ο σύντροφός σας υποστηρίζει την εκμάθηση της γλώσσας σας και σας ενθαρρύνει, είναι πιο πιθανό να διαπιστώσετε ότι θέλετε να συνεχίσετε. Ένα άλλο είναι η ικανότητα. Δεν πρόκειται για το να είσαι ο καλύτερος σε όλα, αλλά για να νιώθεις ικανός.

Εφαρμογές όπως το Duolingo για παρακίνηση

Έτσι, ακόμα κι αν είστε αρχάριος, μπορείτε να αισθανθείτε μια αίσθηση ικανότητας εάν κάνετε τη μάθησή σας βήμα προς βήμα και αισθάνεστε σίγουροι για τις ικανότητές σας πριν προχωρήσετε. Εάν η εφαρμογή εκμάθησης γλωσσών Duolingo, για παράδειγμα, σας λέει ότι είστε «καταπληκτικοί» και το μάθημα «δεν ταιριάζει με εσάς», μπορεί κάλλιστα να αισθάνεστε ενθουσιασμένοι να συνεχίσετε.

Το Duolingo ήταν απίστευτα δημοφιλές ως τρόπος εκμάθησης μιας γλώσσας, είτε αντί είτε παράλληλα με παραδοσιακές μεθόδους όπως βιβλία και μαθήματα. Μέρος του μοντέλου αυτής και άλλων εφαρμογών εκμάθησης γλωσσών είναι η επιβράβευση των χρηστών σε κάθε βήμα—για τη χρήση της εφαρμογής σε συνεχόμενες ημέρες, για την ολοκλήρωση ενός συγκεκριμένου αριθμού ασκήσεων, ακόμη και για τη συμμετοχή σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Αλλά η έρευνα της θεωρίας του αυτοκαθορισμού μας λέει ότι οι ανταμοιβές μπορεί επίσης να είναι αποθαρρυντικές. Όταν η ζωή παρεμποδίζει ή βρίσκετε ένα μάθημα ιδιαίτερα δύσκολο και οι ανταμοιβές σταματούν, μπορεί να αισθάνεστε παρασυρμένοι. Ο καλύτερος τρόπος για να βρείτε τη θέληση να συνεχίσετε είναι να βρείτε αυτόν τον προσωπικό λόγο για να μάθετε – και να τον υπενθυμίσετε στον εαυτό σας όταν τα πράγματα είναι δύσκολα.