Οι καταναλωτές επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στον ρόλο που παίζει το φαγητό στην ψυχική και σωματική τους υγεία, σύμφωνα με νέα έρευνα του The NPD Group. Η εταιρεία έρευνας αγοράς είπε ότι οι καταναλωτές άρχισαν να νοιάζονται περισσότερο για τη συνολική υγεία και ευεξία τους ως αποτέλεσμα της πανδημίας, με την επίδραση των τροφίμων στην υγεία να τραβάει περισσότερη προσοχή καθώς η τάση συνεχίζεται. Τώρα, οι καταναλωτές κατατάσσουν τις επιλογές τροφίμων και ποτών ακριβώς πίσω από τη σωματική άσκηση ως τον κύριο παράγοντα που συμβάλλει στην υγεία τους.
Η έμφαση στην υγεία και την ευεξία μπορεί επίσης να φανεί στην αγορά κιτ γευμάτων, όπου οι καταναλωτές κατατάσσουν τώρα την υγεία ως σημαντικότερο παράγοντα αγοράς από την ευκολία. Η Sally Lyons Wyatt, εκτελεστική αντιπρόεδρος και ηγέτης πρακτικής για τις πληροφορίες πελατών στην IRI, προτείνει ότι μέρος της εστίασης στο φαγητό μπορεί να προέρχεται από οικονομικές ανησυχίες. «Οι καταναλωτές συνεχίζουν να αναζητούν τρόπους για να τους βοηθήσουν στο ταξίδι ευεξίας τους, ώστε να ελαχιστοποιήσουν την ασθένεια», είπε η κ. Lyons Wyatt.
«Μέρος αυτού είναι όλα τα μακροοικονομικά πράγματα που συμβαίνουν. Όλα τα χαρτζιλίκια μας είναι κουρασμένα, οπότε αν μπορούμε να παραμείνουμε καλά, μπορούμε να αποφύγουμε να πάμε στο γιατρό και να πληρώσουμε άλλο λογαριασμό». Παρόμοια ευρήματα προέρχονται από την Deloitte, η οποία διαπίστωσε ότι σχεδόν το 75% των καταναλωτών πιστεύει ότι η σωστή τροφή μπορεί να είναι το «καλύτερο φάρμακο» και να παρέχει ενέργεια, διαχείριση βάρους και οφέλη πρόληψης ασθενειών. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη σχέση φαγητού και ευεξίας έχει επίσης διευρυνθεί στην αναζήτηση προϊόντων που μπορούν να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία.
Startups όπως η Mindright έχουν εμφανιστεί σε αυτόν τον χώρο στην αγορά των λειτουργικών τροφίμων, προσφέροντας μια σειρά από σνακ μπαρ με στόχο τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση της διάθεσης. Όπως και άλλοι στο χώρο, το Mindright χρησιμοποιεί συστατικά όπως ανδρογόνα και νοοτροπικά, που πιστεύεται ότι ρυθμίζουν το στρες και βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία, για να δημιουργήσει τρόφιμα που μπορούν να συμπληρώσουν τη μακροχρόνια φροντίδα της ψυχικής υγείας. «Οι καταναλωτές δημιουργούν ενεργά τα δικά τους προγράμματα διατροφής και ψυχικής υγείας», δήλωσε ο Darren Seifer, αναλυτής τροφίμων και ποτών στο NPD.
«Μέσα από την αυτοεκπαίδευση και τα άμεσα διαθέσιμα προϊόντα, επιλέγουν τις καλύτερες πτυχές της δίαιτας και του τρόπου ζωής που λειτουργούν για αυτούς. Οι επωνυμίες τροφίμων μπορούν να παίξουν ρόλο βοηθώντας τους καταναλωτές με τους στόχους ευεξίας τους, καινοτομώντας και βρίσκοντας νέους τρόπους ώστε οι καταναλωτές να κάνουν καλύτερες επιλογές τροφίμων που καλύπτουν κενά στις ανάγκες ψυχικής και σωματικής υγείας».