Ψυχική Υγεία

Εργασία: Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το εργασιακό στρες;

Εργασία: Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το εργασιακό στρες;
Εργασία: Το 2022, το 83% των εργαζομένων στις ΗΠΑ υπέφερε από εργασιακό άγχος και περίπου 1 εκατομμύριο Αμερικανοί έχασαν τη δουλειά τους.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Φανταστείτε μια τέλεια εβδομάδα στη δουλειά. Όλα κυλούν ομαλά και αγαπάς τη δουλειά σου. Ακούγεται σαν όνειρο, έτσι δεν είναι; Ενώ αυτές οι μέρες είναι πιθανές, η εργασία μπορεί επίσης να είναι πηγή συχνού και έντονου στρες. Ας το παραδεχτούμε, το εργασιακό άγχος είναι αναπόφευκτο. Το 2022, το 83% των εργαζομένων στις ΗΠΑ υπέφερε από εργασιακό άγχος και περίπου 1 εκατομμύριο Αμερικανοί έχασαν τη δουλειά τους κάθε μέρα λόγω άγχους, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Στρες (AIS). Τι ακριβώς είναι όμως το εργασιακό άγχος και τι μπορείτε να κάνετε για αυτό;


Αιτίες εργασιακού στρες

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η εργασία είναι αγχωτική. «Ένας ηγέτης που δεν έχει ενσυναίσθηση με ό,τι συμβαίνει ή δεν συνδέεται με τα προβλήματα στο χώρο εργασίας μπορεί να οδηγήσει σε ένα αγχωτικό εργασιακό περιβάλλον», λέει η Δρ Τζέσικα Γκόλντ, ψυχίατρος και μέλος του Συμβουλίου Επικοινωνιών για την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία.

Ο Gold προσδιορίζει επίσης την έλλειψη ελέγχου των ευθυνών και του χρόνου ως έναν κοινό λόγο που οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν το άγχος που σχετίζεται με την εργασία. Άλλες αιτίες του εργασιακού στρες περιλαμβάνουν αυστηρές προθεσμίες, εργασιακή ανασφάλεια και τοξικό εργασιακό περιβάλλον (εκφοβισμός, χειραγώγηση).

Συμπτώματα εργασιακού στρες

Η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία προσδιορίζει τα σωματικά και συναισθηματικά συμπτώματα του εργασιακού στρες, όπως:

  • Πονοκέφαλοι
  • Στομαχόπονοι
  • Υψηλή πίεση του αίματος
  • Ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα
  • Αυπνία
  • Κατάθλιψη
  • Ανησυχία
  • Κρίσεις πανικού
  • Κακή συγκέντρωση
  • Αλλαγές διάθεσης

Πώς να διαχειριστείτε το εργασιακό άγχος

Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι διαχείρισης του εργασιακού άγχους.

  • Να είσαι καλός με τον εαυτό σου. «Ξέρω ότι μπορεί να ακούγεται ανόητο, αλλά δεν τρέφουμε πολλή συμπόνια για τον εαυτό μας και η φωνή που ακούμε στο κεφάλι μας δεν είναι συνήθως μια πολύ ωραία φωνή», είπε ο Gold.
  • Το να νιώθετε άγχος στη δουλειά και να είστε αγενείς με τον εαυτό σας έχει ένα σύνθετο αποτέλεσμα.
  • Ακούστε τα μηνύματα που λέτε στον εαυτό σας και ρωτήστε αν θα μιλούσατε με έναν φίλο έτσι. Εάν όχι, διαμορφώστε ξανά το μήνυμα σαν να μιλάτε με έναν φίλο.
  • Βρείτε πράγματα που μπορείτε να ελέγξετε. Δεν έχετε τον έλεγχο των πάντων στη δουλειά. Μάθετε σε τι έχετε τον έλεγχο και επικεντρώστε την ενέργειά σας εκεί.
  • Μπορεί να μην έχετε τον έλεγχο της ώρας που παίρνετε το μεσημεριανό σας γεύμα, αλλά μπορείτε να ελέγξετε τον τρόπο χρήσης αυτής της ώρας. Αποφασίστε πώς θα χρησιμοποιήσετε καλύτερα αυτόν τον χρόνο για να ανανεώσετε την ενέργεια.
  • Να είστε σκόπιμοι με το χρόνο σας. Κοιτάξτε ώρα με την ώρα τη μέρα σας και προσδιορίστε τι σας δίνει ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας και τι σας αποδυναμώνει.
  • Δημιουργήστε μια διαχειρίσιμη λίστα υποχρεώσεων. Πόσο συχνά έχετε κάνει μια λίστα υποχρεώσεων αλλά δεν μπορείτε να ελέγξετε τα πράγματα; Αυτό είναι απογοητευτικό και μπορεί να αυξήσει το επίπεδο άγχους σας.

Η απάντηση είναι η δημιουργία μιας πιο «δυνάμενης» λίστας υποχρεώσεων, αναλύοντας μια μεγάλη δουλειά ή έργο σε μικρότερες εργασίες. Αυτές είναι εργασίες μεγέθους μπουκιάς που μπορούν να ολοκληρωθούν σε μία συνεδρίαση ή μία ημέρα. Τοποθετήστε αυτές τις μικρότερες εργασίες στη λίστα υποχρεώσεων σας και ελέγξτε τις όταν τελειώσετε. Ο έλεγχος των εργασιών από μια λίστα υποχρεώσεων είναι ικανοποιητικός και αυξάνει την αποτελεσματικότητα. Αυτό είναι μια πραγματική καταπολέμηση του στρες.

  • Εξασκηθείτε στο να λέτε «όχι». Το να μάθετε να απορρίπτετε επιπλέον ευθύνες ή νέα έργα είναι ένας άλλος τρόπος για να μειώσετε το άγχος. Αλλά το να πεις «όχι» δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Κατανοήστε ότι το να λέτε «όχι» σε πρόσθετες ευθύνες δεν σημαίνει ότι είστε λιγότερο αφοσιωμένοι ή εργατικοί από οποιονδήποτε άλλον. Αυτό που σημαίνει είναι ότι βάζεις την αυτοφροντίδα πρώτα. Εξασκηθείτε να λέτε «όχι» πρώτα σε κάτι μικρό και αυξήστε τα μεγαλύτερα αιτήματα καθώς αποκτάτε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
  • Προγραμματίστε χρόνο για τον εαυτό σας. Κατά τη διάρκεια μιας αγχωτικής εβδομάδας εργασίας, αν κάτι δεν είναι στο ημερολόγιό σας, πιθανότατα δεν θα γίνει. Προσθέστε λοιπόν δραστηριότητες που σας αρέσουν στο πρόγραμμά σας, συμβουλεύει ο Gold.
  • Γράψτε το ή βάλτε ένα ξυπνητήρι, αλλά βάλτε τον εαυτό σας σε προτεραιότητα προγραμματίζοντας δραστηριότητες που σας φέρνουν χαρά.
  • Απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία. Σκεφτείτε τη θεραπεία εάν θέλετε να εξερευνήσετε το εργασιακό σας άγχος σε βαθύτερο επίπεδο.