Ψυχική Υγεία

Επιστήμη Σχέσεις: Μυστικά καλής επικοινωνίας με τους ανθρώπους

Επιστήμη Σχέσεις: Μυστικά καλής επικοινωνίας με τους ανθρώπους
Δεν έχει σημασία αν είστε επικεφαλής μιας επιχείρησης πολλών εκατομμυρίων ευρώ ή αν έχετε παντρευτεί και έχετε παιδιά. Οι καλές τεχνικές επικοινωνίας όχι μόνο μας επιτρέπουν να μεταδώσουμε το μήνυμά μας αλλά και να κατανοήσουμε πλήρως την οπτική γωνία των συνομιλητών μας.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Επιστήμη Σχέσεις: «Δεν ακούμε ποτέ όταν είμαστε πρόθυμοι να μιλήσουμε» – Francois de la Rochefoucauld. Δεν θα ήταν καταπληκτικό αν μπορούσατε να επικοινωνήσετε άμεσα με οποιονδήποτε θέλετε; Απλά φανταστείτε πόσο θα βελτιωνόταν η ζωή σας. Δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα να ζητήσετε αύξηση από το αφεντικό σας. Τα οικογενειακά προβλήματα θα επιλυθούν. Θα είχατε μια υπερδύναμη! Ίσως να υπερβάλλω ελαφρώς, αλλά σίγουρα υπάρχει για τον καθένα μας ένας καλός λόγος για τον οποίο πρέπει να βελτιώσουμε τις τεχνικές επικοινωνίας μας.


Είτε το βρίσκετε εύκολο να συνδεθείτε με άτομα είτε προτιμάτε τις μικρές και σύντομες συζητήσεις, δεν έχει σημασία αν η δημιουργία άμεσης σχέσης με άλλους έρχεται φυσικά σε εσάς ή όχι. Όποια και αν είναι η κατάστασή σας, γνωρίζουμε ότι η σύνδεση με άλλους είναι απαραίτητη για την ψυχική σας ευεξία.

Αλλά αν δεν μπορείτε να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά, δεν θα μπορείτε να συνδεθείτε, είναι τόσο απλό. Με αυτό κατά νου, σας παραθέτουμε ορισμένες επιστημονικές τεχνικές επικοινωνίας.

Τεχνικές επικοινωνίας που υποστηρίζονται από την επιστήμη

  1. Να μην φαίνεστε «επικίνδυνοι»

Οι άνθρωποι είναι βιολογικά προγραμματισμένοι να είναι προσεκτικοί με τους ξένους. Ως εκ τούτου, ψάχνουμε πάντα για ενδείξεις ότι το άτομο δεν είναι «επικίνδυνο» για εμάς. Μας αρέσουν περισσότερο οι άνθρωποι που μας συμπαθούν. Πριν ακόμη ανοίξετε το στόμα σας ή συστηθείτε, χαμηλώστε το πηγούνι σας (το αντίθετο δείχνει επιθετικότητα), γείρετε το κεφάλι και χαμογελάστε και σταθείτε ή καθίστε με το σώμα σας ελαφρώς υπό γωνία.

  1. Κάντε επαφή με τα μάτια

Το ζητούμενο εδώ είναι να διατηρηθεί η επαφή με τα μάτια για να συνδεθείτε με τα άλλα άτομα. Έτσι, στοχεύστε να κοιτάξετε ένα άτομο για μερικά δευτερόλεπτα σε κάθε πρόταση. Θεωρείται ευκολότερο και επίσης λιγότερο απειλητικό από το να εστιάζεις για ώρα σε κάποιον.

  1. Αποκαλέστε τους με το όνομά τους

Όταν συναντάτε ένα νέο άτομο, μάθετε το όνομά του και χρησιμοποιήστε το καθ’ όλη τη διάρκεια της συνομιλίας. Κάνοντας αυτό, δημιουργείτε αμέσως έναν προσωπικό δεσμό. Ακόμα κι αν δεν έχετε την ευκαιρία να πείτε το όνομά του κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, θυμηθείτε να το χρησιμοποιήσετε καθώς τον αποχαιρετάτε.

  1. Χρησιμοποιήστε παρόμοια γλώσσα

Ακούστε το στυλ και τους τύπους των λέξεων που χρησιμοποιεί το άτομο. Ο στόχος είναι να ταιριάζετε με το πρότυπο ομιλίας του. Θέλετε να φτάσετε στο μήκος κύματός του και ένας γρήγορος τρόπος να το κάνετε αυτό είναι να μιμηθείτε τον τρόπο που μιλάει. Αυτό θα σημαίνει ότι μοιάζετε και αμέσως θα γίνεται πιο οικείοι για τους άλλους.

  1. Κατοπτρίστε τη γλώσσα του σώματός του

Η αντιγραφή της γλώσσας του σώματος του άλλου ατόμου είναι μια από τις πιο αναγνωρισμένες τεχνικές επικοινωνίας που υποστηρίζονται από την επιστήμη. Αντιγράφουμε ασυνείδητα τη συμπεριφορά των ανθρώπων που μας αρέσουν. Αν αντικατοπτρίζουμε τη γλώσσα του σώματος ενός ατόμου που δεν γνωρίζουμε καλά, μπορούμε να συνδεθούμε υποσυνείδητα μαζί του.

  1. Αφήστε τους να πουν την ιστορία τους

Οι συνομιλίες είναι σαν συναλλαγές. Ένα άτομο λέει το κομμάτι του και το άλλο περιμένει τη σειρά του. Πολύ συχνά, ωστόσο, το άτομο που περιμένει δεν ακούει αλλά σχηματίζει την ιστορία του, την οποία ελπίζει ότι θα είναι καλύτερη και πιο ενδιαφέρουσα από αυτήν του συνομιλητή του. Σταματήστε το αυτό για την αλλαγή και αφήστε το άτομο να πει την ιστορία του, απλά ακούγοντάς το.

  1. Γίνετε ένας διαισθητικός ακροατής

«Δεν ακούμε ποτέ όταν είμαστε πρόθυμοι να μιλήσουμε». – Francois de la Rochefoucauld

Όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να είμαστε καλοί ακροατές, αλλά τι σημαίνει άραγε αυτό; Να μείνετε σιωπηλοί ενώ μιλάει το άλλο άτομο; Να μην διακόπτετε; Επιτρέποντάς τους να πουν την ιστορία τους όπως είπα προηγουμένως; Λοιπόν, όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα. Οι καλές δεξιότητες ακρόασης έχουν να κάνουν με ενεργό λήψη όσων λέει το άτομο και τη διαίσθηση εάν θέλουν να επεκταθούν σε αυτό το θέμα ή να προχωρήσουν.

  1. Μην υποθέσετε ότι έχουν τις ίδιες γνώσεις με εσάς

«Για να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο και να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την κατανόηση ως οδηγό για την επικοινωνία μας με άλλους». – Άντονι Ρόμπινς

Περπατάμε στις «φυσαλίδες» των πληροφοριών μας, στις σφαίρες της πραγματικότητάς μας και υποθέτουμε ότι όλοι οι άλλοι έχουν τις ίδιες γνώσεις με εμάς. Αυτό όμως δεν ισχύει. Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό υπόβαθρο, εκπαίδευση, κοινωνικό στάτους, ιδεολογίες και προέρχονται από διαφορετικές φυλές και πολιτισμούς. Θυμηθείτε, είμαστε όλοι άτομα με τις δικές μας μοναδικές οπτικές. Δοκιμάστε να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση του άλλου ατόμου.

  1. Να είστε «λειτουργικά» περίεργοι

Οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται μοναδικοί και ξεχωριστοί. Λοιπόν, δεν είναι υπέροχο όταν ένας φίλος θέλει πραγματικά να μάθει τι έχετε κάνει; Έχετε πρωταγωνιστικό ρόλο για λίγα λεπτά και το επίκεντρο είστε εσείς. Όλοι αγαπάμε να μιλάμε για τον εαυτό μας. Δώστε σε κάποιον τον κεντρικό ρόλο για λίγο, αλλά θέστε ερωτήσεις στις οποίες θα θέλατε κι εσείς πραγματικά να απαντήσετε.

  1. Αναγνωρίστε και δώστε σχόλια

«Άρχισα να σημειώνω πού το κοινό γέλασε ή χειροκρότησε ή έδωσε μεγαλύτερη προσοχή. Συνειδητοποίησα ότι μια καλή ομιλία δεν είναι μοναχική αλλά ένας διάλογος.» – Σάρα Φέργκιουσον, Δούκισσα της Υόρκης

Πώς μπορείτε να καταλάβετε εάν κάποιος αγαπημένος σας άνθρωπος ή το αφεντικό σας συνδέεται πραγματικά μαζί σας; Είναι όταν αναγνωρίζουν τι έχετε πει και παρέχουν σχόλια ανατροφοδότησης. Για παράδειγμα, μπορεί να θυμίσετε μια ιστορία κακής εξυπηρέτησης πελατών σε έναν φίλο και αντί να ανταποκριθεί λέγοντας ένα απλό “εε, οκ”, εκείνος μπορεί να πει «Αυτός ο πωλητής ήταν πολύ αγενής, δεν εκπλήσσομαι που αισθάνθηκες ενοχλημένος».

Τελικές σκέψεις

Δεν έχει σημασία αν είστε επικεφαλής μιας επιχείρησης πολλών εκατομμυρίων ευρώ ή αν έχετε παντρευτεί και έχετε παιδιά. Οι καλές τεχνικές επικοινωνίας όχι μόνο μας επιτρέπουν να μεταδώσουμε το μήνυμά μας αλλά και να κατανοήσουμε πλήρως την οπτική γωνία των συνομιλητών μας.