Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν αποδεικνύει ότι ένα ευχαριστήριο γράμμα αποτελεί μια κοινωνική χειρονομία που θα πρέπει να συμβαίνει πιο συχνά διότι βελτιώνει τη ζωή και των αποστολέων και των παραληπτών.
Δημοσιεύθηκε στο Psychological Science η έρευνα που διεξήχθη από τους επίκουρους καθηγητές του μάρκετινγκ στο McCombs School of Business στο UT Amit Kumar και Νικολάου Epley στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο κατά την οποία ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες, σε τρία διαφορετικά πειράματα, να γράψουν ένα γράμμα ευγνωμοσύνης σε κάποιον που έχει κάνει κάτι καλό για αυτούς και στη συνέχεια να προβλέψουν την αντίδραση του παραλήπτη. Σε κάθε πείραμα, οι συγγραφείς επιστολών υπερεκτίμησαν το πόσο άβολα θα ένοιωθαν οι παραλήπτες διαβάζοντας το γράμμα και υποτίμησαν το πόσο ευχάριστα θα ένοιωθαν με μια τέτοια έκπληξη.
«Κοιτάξαμε τι είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους, τι οδηγεί σε αυτή την επιλογή και βρήκαμε ότι αυτοί που εκφράζουν ή όχι την ευγνωμοσύνη τους προβλέπουν το πώς θα αισθανθεί ο παραλήπτης» δήλωσε ο Kumar.
Ο Kumar λέει ότι το άγχος για το τι θα πει ο παραλήπτης ή ο φόβος μήπως παρερμηνευτεί η χειρονομία τους, προκαλεί πολλούς ανθρώπους να αποφεύγουν να εκφράζουν την αληθινή ευγνωμοσύνη. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Austin διερευνά την αξία ενός ευχαριστήριου γράμματος.
“Δεν νομίζω ότι πρόκειται για κοινωνικό θέμα”, δήλωσε ο Kumar. «Είναι πιο θεμελιώδες το με ποιο τρόπο λειτουργεί το μυαλό των ανθρώπων και το πώς εμείς οι ίδιοι και οι άλλοι άνθρωποι αξιολογούμε τα πράγματα. Όταν σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας, έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε πόσο πρέπει να εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας. “
Ο Kumar λέει ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τα γράμματα ευχαριστίας και ευγνωμοσύνης είναι σημαντικό να γράφονται και να αποστέλλονται πιο συχνά. «Αυτό που είδαμε είναι ότι χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά για να γραφτούν γράμματα ειλικρινούς ευχαριστίας και ευγνωμοσύνης» δήλωσε ο Kumar. “Στέλνονται με μικρό κόστος ενώ τα οφέλη είναι μεγαλύτερα από τα αναμενόμενα.”