Η προβληματική χρήση του διαδικτύου έχει πιο σοβαρές επιπτώσεις σε μορφές στάθμισης των συναισθημάτων που χρειάζονται προσπάθεια στην εφηβική ηλικία, σύμφωνα με αυστραλιανή μελέτη. Επιστημονική ομάδα της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ στην Αυστραλία σε συνεργασία με ειδικούς από το Αυστραλιανό Καθολικό Πανεπιστήμιο ανέλυσε στοιχεία που αφορούσαν περισσότερους από 2.800 εφήβους από 17 Γυμνάσια της χώρας με στόχο να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της εξάρτησης των παιδιών από το διαδίκτυο και των δυσκολιών ρύθμισης των συναισθημάτων τους.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής Δρ. James Donald στόχος της έρευνας ήταν να εξεταστούν αν ισχύουν δύο θεωρίες:
- αν η προβληματική χρήση του διαδικτύου οδηγεί σε δυσκολίες στάθμισης των συναισθημάτων με την πάροδο του χρόνου
- αν οι υποκείμενες συναισθηματικές δυσκολίες οδηγούν σε προβληματικές συμπεριφορές.
Από την επεξεργασία των δεδομένων δεν προέκυψε ότι οι έφηβοι ,που είχαν προϋπάρχουσες συναισθηματικές δυσκολίες, είχαν ακολούθως και πρόβλημα ρύθμισης του χρόνου χρήσης του διαδικτύου. Διαπιστώθηκε ωστόσο ότι η προβληματική χρήση του διαδικτύου έχει πιο σοβαρές επιπτώσεις σε μορφές στάθμισης των συναισθημάτων που χρειάζονται προσπάθεια, όπως δυσκολίες στην επιδίωξη στόχων ζωής και στην κατανόηση των συναισθημάτων κάποιου.
«Η μελέτη δείχνει ότι η προβληματική χρήση του ίντερνετ έχει μικρή επίδραση σε λιγότερο περίπλοκες συναισθηματικές διαδικασίες, όπως η αυτό – αποδοχή και η επίγνωση. Μια 12μηνη περίοδος προβληματικής χρήσης του διαδικτύου μπορεί τελικά να είναι λιγότερο επιβλαβής απ’ όσο νομίζαμε μέχρι σήμερα. Αλλά αν αυτή η συμπεριφορά εμμένει καθ’ όλη τη διάρκεια της εφηβείας, τότε η συναισθηματική δυσλειτουργία μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό πρόβλημα», εξηγεί ο καθηγητής Joseph Ciarrochi. Τέλος, η μελέτη δείχνει ότι εάν οι έφηβοι μάθουν να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους ενδεχομένως να μπορούν να περιορίσουν και τον χρόνο που δαπανούν ασχολούμενοι με το διαδίκτυο.