Αυτό το φθινόπωρο, μαθητές και προσωπικό σε σχεδόν 200 δημόσια σχολεία στην κομητεία Wake, N.C., όπως και στο Raleigh, έλαβαν ένα απροσδόκητο διάλειμμα. Τα σχολεία έκλεισαν στις 12 Νοεμβρίου για μια “ημέρα προβληματισμού και προετοιμασίας“. Την ίδια μέρα, τα σχολεία στην κομητεία Cumberland, N.C., περίπου 60 μίλια νότια, είχαν την άδεια για την “Παρασκευή ευεξίας”. Καθώς η παραλλαγή Δέλτα εξαπλώθηκε σε όλη τη χώρα, οι σχολικές περιφέρειες στις πληγείσες περιοχές της χώρας έδωσαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να πάρουν ανάσες. Τα σχολεία στο Battle Creek, Mich., αφιέρωσαν μια μέρα τον Οκτώβριο για να δώσουν στους μαθητές και στο προσωπικό την ευκαιρία να “χαλαρώσουν και να προβληματιστούν“.
Η Rittnour, Mo., έκλεισε τα σχολεία την 1η Νοεμβρίου για μια έκπληξη “ημέρα αυτοεξυπηρέτησης του προσωπικού” και η Alexandria, Va., επέλεξε να κλείσει για ολόκληρη την εβδομάδα των Ευχαριστιών “λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό επίπεδο άγχους των μαθητών μας, της οικογένειάς μας και έχει εκφράσει το προσωπικό”. Αυτές οι περιφέρειες ανέφεραν ελλείψεις προσωπικού στους λόγους για το κλείσιμό τους, αλλά τόνισαν επίσης την εξουθένωση μεταξύ γονέων, δασκάλων και μαθητών. Τα κλεισίματα που προκύπτουν χρησιμεύουν για να τονίσουν την πίεση που έχει ασκήσει η πανδημία στα σχολεία και πώς οι περιφέρειες αντιμετωπίζουν τις εκκλήσεις να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη της ψυχικής υγείας και στην κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση.
Η πανδημία, από μόνη της, έχει δημιουργήσει αυτό το συλλογικό τραύμα σε όλους μας. Η Burbio, μια εταιρεία που παρακολουθεί τα προγράμματα των σχολείων, βρήκε 65 κλεισίματα ψυχικής υγείας σε όλη την περιφέρεια που επηρέασαν 2.535 σχολεία K-12. Οι ερευνητές παρακολουθούν πάνω από 5.000 σχολικές περιφέρειες κάθε εβδομάδα και εξετάζουν τις επικοινωνίες από τους επόπτες της περιοχής. Άρχισαν να παρατηρούν την τάση στις αρχές Νοεμβρίου, λέει ο πρόεδρος της εταιρείας Dennis Roche. “Υπήρχαν επιστάτες που έγραφαν πράγματα για τους μαθητές που χρειάζονταν ένα διάλειμμα, το οποίο ήταν αρκετά μοναδικό εκείνη την εποχή και εμφανίστηκε ξαφνικά”.
Αντιμετώπιση Ψυχικής Υγείας
Πριν από την πανδημία, πολλοί δεν αντιλαμβάνονταν τη σημασία της φροντίδας ψυχικής υγείας για τα παιδιά, λέει ο Δρ Michael Enenbach, κλινικός διευθυντής του Child Mind Institute. “Νομίζω ότι η πανδημία, από μόνη της, έχει δημιουργήσει αυτό το συλλογικό τραύμα σε όλους μας”, λέει ο Enenbach. Το κοινό τραύμα οδήγησε σε μεγαλύτερη αναγνώριση αυτού που ήταν ένα μακροχρόνιο πρόβλημα. Το άγχος που νιώθουν οι μαθητές έχει αυξηθεί τα τελευταία 10 χρόνια, ακόμη και πριν από την πανδημία. Πολιτείες όπως η Μινεσότα και το Όρεγκον είχαν ήδη νόμους για τα βιβλία που εξισώνουν τις ημέρες ψυχικής υγείας και τις ημέρες ασθενείας για τους μαθητές.
Τα τελευταία χρόνια, νόμοι που δικαιολογούν τις απουσίες για λόγους ψυχικής υγείας έχουν ψηφιστεί ή επεκταθεί στην Αριζόνα, την Καλιφόρνια, το Κολοράντο, το Κονέκτικατ, το Μέιν, τη Νεβάδα, τη Γιούτα και τη Βιρτζίνια και παρόμοια νομοσχέδια έχουν συζητηθεί στη Φλόριντα, το Ιλινόις και το Μέριλαντ. Αλλά η πρόσβαση στην φροντίδα ψυχικής υγείας παραμένει πρόκληση για πολλούς. Το 2016, περίπου οι μισοί μαθητές με θεραπεύσιμες διαταραχές ψυχικής υγείας δεν έλαβαν επαρκή θεραπεία, σύμφωνα με την Έκθεση Παιδικής Ψυχικής Υγείας 2021 του Child Mind. Ο Ένενμπαχ λέει ότι η πανδημία μπορεί να βοηθήσει να καλυφθεί αυτό το χάσμα, αλλά όχι χωρίς αύξηση των διαθέσιμων παρόχων και μια συντονισμένη προσπάθεια για την ευαισθητοποίηση των γονέων και των νομοθετών.