Ψυχική Υγεία

Διαδικτυακά παιχνίδια: Μπορούν τα διαδικτυακά παιχνίδια να επιδράσουν θετικά στην υγεία;

Διαδικτυακά παιχνίδια: Μπορούν τα διαδικτυακά παιχνίδια να επιδράσουν θετικά στην υγεία;
Διαδικτυακά παιχνίδια: Η μελέτη διαπίστωσε ότι η κοινωνική υποστήριξη, η αίσθηση της κοινότητας και τα συμπτώματα κατάθλιψης έπαιξαν ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής δομής του παιχνιδιού με την πάροδο του χρόνου.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Sociological Focus, ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Texas A&M, το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας και το Πανεπιστήμιο Baylor πραγματοποίησαν μια ολοκληρωμένη ανάλυση της επικοινωνίας και της κοινωνικής υποστήριξης σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα τυχερών παιχνιδιών. Η μελέτη είχε ως στόχο να αξιολογήσει την επίδραση της κοινωνικής υποστήριξης, του συναισθήματος της κοινότητας και των συμπτωμάτων της κατάθλιψης στους κοινωνικούς δεσμούς με την πάροδο του χρόνου.


Διαδικτυακά παιχνίδια

Οι ερευνητές εστίασαν σε έναν διαδικτυακό ιστότοπο τυχερών παιχνιδιών προσομοίωσης ποδοσφαίρου, όπου τα μέλη παίζουν ως επικεφαλής προπονητής μιας ποδοσφαιρικής ομάδας και ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μια σεζόν 10 μηνών. Η ομάδα χρησιμοποίησε ανάλυση κοινωνικών δικτύων για να εξετάσει το κοινωνικό πλαίσιο της πλατφόρμας στην αρχή και στο τέλος της σεζόν. Έκαναν έρευνα στα μέλη για να συλλέξουν δεδομένα σχετικά με δημογραφικούς παράγοντες, τον αριθμό των ωρών που αφιερώθηκαν στην τοποθεσία παιχνιδιού, τα συμπτώματα κατάθλιψης, την αντιληπτή ικανότητα να μιλήσουν σε κάποιον για προβλήματα και τα άτομα με τα οποία είχαν συνομιλίες για σημαντικά θέματα ζωής.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η κοινωνική υποστήριξη, η αίσθηση της κοινότητας και τα συμπτώματα κατάθλιψης έπαιξαν ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής δομής του παιχνιδιού με την πάροδο του χρόνου. Τα μέλη που ανέφεραν περισσότερη κοινωνική υποστήριξη στο διαδίκτυο και λιγότερη υποστήριξη στην πραγματική ζωή ήταν πιο πιθανό να απευθυνθούν σε άλλα μέλη. Οι δεσμοί επικοινωνίας ήταν πιο πιθανό να δημιουργηθούν όταν οι επικοινωνίες ήταν αμφίδρομες ή μεταβατικές, περιλαμβάνοντας ομάδες ή ομάδες τριών ατόμων. Επιπλέον, τα μέλη που περνούσαν περισσότερο χρόνο στον ιστότοπο ήταν πιο πιθανό να έχουν δεσμούς επικοινωνίας.

Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι τα μέλη που ένιωθαν μεγαλύτερη αίσθηση κοινότητας και εκτιμούσαν τη συμμετοχή τους στον ιστότοπο ήταν πιο πιθανό να δημιουργήσουν δεσμούς επικοινωνίας με την πάροδο του χρόνου. Αυτά τα άτομα μπορεί να αισθάνονται πιο άνετα να συζητούν ζητήματα της πραγματικής ζωής εντός της διαδικτυακής κοινότητας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι διαδικτυακές κοινότητες μπορεί να έχουν μειονεκτήματα, όπως η δυνατότητα για πολιτικούς και ιδεολογικούς θαλάμους ηχούς.

Επιπλέον, η μελέτη τόνισε ότι τα μέλη που ανέφεραν μεγαλύτερα συμπτώματα κατάθλιψης ήταν λιγότερο πιθανό να ξεκινήσουν δεσμούς επικοινωνίας με την πάροδο του χρόνου. Αυτό υποδηλώνει την ανάγκη για πιο επίσημη υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών τηλευγειονομικής περίθαλψης ψυχικής υγείας, για μέλη που παρουσιάζουν συμπτώματα κατάθλιψης.

Τα ευρήματα αυτής της μελέτης ενισχύουν την υπάρχουσα έρευνα σχετικά με τις συνδέσεις μεταξύ ψυχικής υγείας, κοινωνικής υποστήριξης και διαδικτυακού παιχνιδιού. Τονίζουν τη σημασία της αίσθησης της κοινότητας και των κοινωνικών συνδέσεων στις διαδικτυακές πλατφόρμες τυχερών παιχνιδιών. Η έρευνα απαιτεί επίσης περαιτέρω διερεύνηση αυτών των πολύπλοκων σχέσεων και αλληλεπιδράσεων για την ενημέρωση των παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της κοινωνικής σύνδεσης και της ψυχικής υγείας, ιδιαίτερα για κοινωνικά απομονωμένες κοινότητες και πληθυσμούς που βιώνουν κοινωνική απομόνωση, όπως κατά τα πρώτα στάδια της πανδημίας COVID-19.

Κατανοώντας τη δυναμική της κοινωνικής υποστήριξης και της επικοινωνίας στις διαδικτυακές πλατφόρμες τυχερών παιχνιδιών, οι ερευνητές μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη στρατηγικών για την προώθηση της θετικής ψυχικής υγείας και ευεξίας σε άτομα που συμμετέχουν στο διαδικτυακό παιχνίδι ως κοινωνική δραστηριότητα.