Η σημερινή ημέρα, Δευτέρα 16η Ιανουαρίου, είναι σύμφωνα με τη θεωρία του ψυχολόγου Κλιφ Άρναλ που χρησιμοποίησε μαθηματικές εξισώσεις για να το αποδείξει, η πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου, γνωστή και ως Blue Monday.
Ο ψυχολόγος έφτιαξε αυτή την εξίσωση το 2005 συνδυάζοντας παραμέτρους όπως ο συνήθως άσχημος καιρός του Ιανουαρίου, τα χρέη του Δεκεμβρίου και τα Χριστούγεννα που πέρασαν και χρειάζεται να περιμένουμε έναν ολόκληρο χρόνο για να ξαναέρθουν.
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα των υπολογισμών δεν υπάρχει μέρα που να βρίσκεσαι πιο μακριά από τους στόχους σου από την τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου και αυτός είναι ο λόγος που πέφτουν όλοι σε βαθιά μελαγχολία.
Αλλά, ο Δρ. Arnall, προειδοποιεί πως φέτος η «Blue Monday» θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο μελαγχολική από το συνηθισμένο, λόγω μιας σειράς γεγονότων που ακολουθούν της χρονιάς που πέρασε.
Αυτά είναι η εκλογή του Τραμπ, το Brexit, το άγχος και η θλίψη και μετά από τις πρόσφατες απώλειες ινδαλμάτων όπως ο George Michael και η Carrie Fisher που θυμίζουν στους ανθρώπους της δικής τους θνησιμότητα.
Στην εξίσωση οι αντιστοιχίες είναι: W= καιρός, D=χρέος, d= μηνιαίος μισθός, T= ο χρόνος που έχει περάσει από τα Χριστούγεννα, Q= ο χρόνος από την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια να παρατήσουμε κάτι, M=χαμηλό επίπεδο κινητοποίησης, Na=η ανάγκη να αναλάβουμε δράση. Στο πλευρό του συγκεκριμένου ψυχολόγου βρίσκονται, παρότι υπάρχουν αρκετές ενστάσεις, η οικονομολόγος Τζειν Κλακ και η διατροφολόγος Άλισον Παρκ.
Η πρώτη σημειώνει ότι στις γιορτές οι καταναλωτές αγοράζουν πολλά με τις πιστωτικές και τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με τα χρέη τους ενώ η δεύτερη τονίζει ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης και καφεΐνης, μπορεί να προκαλέσουν νευρικότητα και πονοκέφαλο.
Για αυτό όπως λέει θα πρέπει να τα αποφεύγουμε τον Ιανουάριο που ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις υποχρεώσεις μας και την σκληρή πραγματικότητα, μετά την ανεμελιά των Χριστουγέννων. Όσον αφορά την ιστορία της Blue Monday, κυκλοφορεί κι ένα δεύτερο σενάριο.
Πως αποτελεί δημιούργημα ενός πάλαι ποτέ ταξιδιωτικού γραφείου, του Sky Travel, το οποίο άρχισε να διαρρέει αυτήν την αίσθηση της πολύ κακής Δευτέρας σε μια κίνηση αυθυποβολής- όταν οι άνθρωποι πιστεύουν πως η διάθεσή τους είναι χάλια, ίσως σκεφτούν να λύσουν το πρόβλημα κλείνοντας ένα ταξίδι.