Ψυχική Υγεία

Binge watching: Τι μας ωθεί στην υπερβολική παρακολούθηση σειρών;

Binge watching: Τι μας ωθεί στην υπερβολική παρακολούθηση σειρών;
Μία από τις βασικές διακρίσεις είναι ότι η παρακολούθηση έρχεται σε αντίθεση με την τυπική αντίληψη ότι είναι κάτι που προκύπτει από την έλλειψη αυτοελέγχου.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Δείτε μερικές από τις πιο επιτυχημένες και τις πιο δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές των τελευταίων ετών: “Ozark”, “Stranger Things”, “Brigerton”, “Wednesday”, “The Boys”. Σε όλες τις περιπτώσεις, αυτές οι εκπομπές έκαναν πρεμιέρα σε μια μορφή όπου είτε πολλά είτε όλα τα επεισόδιά τους ήταν διαθέσιμα για προβολή ταυτόχρονα. Είναι μια μορφή που προσφέρεται για «υπερβολική παρακολούθηση – binge watching», και μια νέα μελέτη από το μέλος της σχολής του Πανεπιστημίου Temple, Vinod Venkatraman, διαπιστώνει ότι αυτή η μορφή είναι που βοηθά να γίνουν αυτές οι εκπομπές τόσο ελκυστικές.


Πρόσφατα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Psychology: Applied, η μελέτη με τίτλο “Planning-to-binge: Time allocation for μελλοντική κατανάλωση μέσων” αναλύει γιατί οι θεατές επιλέγουν να παρακολουθούν υπερβολικά. Η μελέτη, η οποία συντάχθηκε από τον Joy Lu από το Tepper School of Business του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon και την Uma R. Karmarkar από το Rady School of Management του UC San Diego, διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές συχνά κάνουν σχέδια για να παρακολουθήσουν υπερβολικά περιεχόμενο πολυμέσων νωρίτερα. και ότι οι εκπομπές με πιο διαδοχικά, αλληλένδετα επεισόδια είναι πιο πιθανό να παρακολουθηθούν με μεγάλη συχνότητα.

«Μία από τις βασικές διακρίσεις που δείχνουμε είναι ότι η παρακολούθηση έρχεται σε αντίθεση με αυτήν την τυπική αντίληψη ότι είναι κάτι που προκύπτει από την έλλειψη αυτοελέγχου. Όταν σκεφτόμαστε τη λέξη, σκεφτόμαστε προβληματική παρορμητική συμπεριφορά που δεν έχετε τον έλεγχο, όπως η υπερφαγία και η άμετρη κατανάλωση ποτών, αλλά δεν είναι έτσι με την υπερβολική παρακολούθηση», δήλωσε ο Venkatraman, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ και διευθυντής του Κέντρου Εφαρμοσμένης Έρευνας στη Λήψη Αποφάσεων στο Temple’s Fox School of Business.

«Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι θεατές σχεδιάζουν να παρακολουθήσουν άφθονα εκ των προτέρων, και αυτή είναι μια από τις πρώτες σημαντικές συνεισφορές αυτής της έρευνας, επειδή είναι το αντίθετο από αυτό που σκέφτεστε όταν ακούτε τη λέξη «υπερβολική»». Στο άρθρο του περιοδικού που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο Venkatraman και οι συνάδελφοί του περιγράφουν τα αποτελέσματα αρκετών ειδικών μελετών που σχετίζονται με τις προτιμήσεις της υπερβολικής παρακολούθησης. Για μια μελέτη, στρατολόγησαν σχεδόν 800 συμμετέχοντες μέσω του εργαλείου crowdsourcing της Amazon, Mechanical Turk.

Στη συνέχεια έβαλαν τους συμμετέχοντες να συμπληρώσουν μια έρευνα σχετικά με το αν θα προτιμούσαν να παρακολουθήσουν μια διαδοχική, αλληλένδετη σειρά ή μια εκπομπή όπου κάθε επεισόδιο λέει μια διαφορετική ιστορία και μπορεί να παρακολουθηθεί από μόνο του. «Αυτό που βρήκαμε ήταν ότι όσο πιο διαδοχική είναι μια εκπομπή, τόσο πιο πιθανό είναι να παρακολουθήσετε», είπε ο Venkatraman. Για μια άλλη μελέτη, η ομάδα στρατολόγησε 200 ενήλικες μέσω του MTurk και τους έβαλε να μοιραστούν πληροφορίες σχετικά με το αν θα καθυστερούσαν την κατανάλωση τηλεοπτικών σειρών έως ότου ένας σημαντικός αριθμός επεισοδίων ήταν διαθέσιμος για ροή.

Συνολικά, το 75% των συμμετεχόντων σε εκείνη την έρευνα σημείωσε ότι θα προτιμούσαν να καθυστερήσουν την κατανάλωση, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν διαδοχικές εκπομπές. “Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτήν την ιδέα της παρορμητικής συμπεριφοράς”, είπε ο Venkatraman. «Αυτό που καταλάβαμε είναι ότι μερικές φορές, οι άνθρωποι στην πραγματικότητα αντιστέκονται στην παρόρμηση και περιμένουν να γίνουν διαθέσιμα περισσότερα επεισόδια, ώστε να μπορούν να τα παρακολουθήσουν μαζί σε μία συνεδρίαση».

Σε μια πρόσθετη έρευνα παρακολούθησης, περίπου τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων σημείωσαν ότι θα πλήρωναν χρήματα για να έχουν πρόσβαση σε όλα τα επεισόδια μιας διαδοχικής εκπομπής μαζί, επομένως θα έχουν στη συνέχεια την επιλογή να παρακολουθήσουν με άφθονο χρόνο. Οι Venkatraman, Lu και Karmarkar εφάρμοσαν επίσης την έρευνά τους σε άλλα μέσα, όπως η ασύγχρονη διαδικτυακή μάθηση. Όταν τους δόθηκε η επιλογή, οι συμμετέχοντες προτιμούσαν να έχουν πρόσβαση σε όλες τις διαδικτυακές διαλέξεις βίντεο ταυτόχρονα όταν οι διαλέξεις ήταν διαδοχικές, ειδικά όταν ο ομιλητής είναι ο ίδιος για κάθε βίντεο.

“Αυτό υποδηλώνει ότι δεν είναι μόνο κάτι που είναι ειδικό για τα μέσα ψυχαγωγίας, αλλά επεκτείνεται και πέρα ​​από αυτό στον χώρο της εκπαίδευσης όπου οι άνθρωποι δείχνουν ένα παρόμοιο μοτίβο συμπεριφοράς”, είπε ο Venkatraman. Προχωρώντας προς τα εμπρός, η μελέτη έχει σημαντικές επιπτώσεις για στελέχη ψυχαγωγίας υπηρεσιών ροής όπως Netflix, Hulu, Max, Peacock, Paramount+, Amazon Prime και Disney+.

Εάν κυκλοφορούν μια τηλεοπτική σειρά με διαδοχικά επεισόδια, είναι συνετό να κυκλοφορούν σε μορφή όπου τουλάχιστον ορισμένα ή όλα τα επεισόδια της είναι άμεσα διαθέσιμα για ροή. Γενικά, οι εκπομπές που συνδέονται μεταξύ τους φαίνεται να απολαμβάνουν και μεγαλύτερο κοινό. «Ακόμα κι αν οι εκπομπές έχουν επεισόδια που μπορούν να παρακολουθηθούν ανεξάρτητα, βοηθάει να υπάρχει κάποιο υποκείμενο θέμα που διατρέχει όλα τα επεισόδια», είπε ο Venkatraman. «Αν έχετε κάποια αφήγηση, θα κάνει πιο πιθανό να την παρακολουθήσετε μαζί».