Ψυχική Υγεία

Αυτοκτονία: Πώς η εποχή επηρεάζει την ψυχική υγεία των εφήβων;

Αυτοκτονία: Πώς η εποχή επηρεάζει την ψυχική υγεία των εφήβων;
Αυτοκτονία: Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 73.123 επισκέψεις στο τμήμα επειγόντων περιστατικών και νοσηλεία για αυτοκτονία που αναφέρθηκαν μεταξύ 2016 και 2021

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο JAMA Network Open αποκαλύπτει ότι η αυτοκτονία μεταξύ παιδιών και εφήβων παρουσιάζει εποχιακά μοτίβα, με κορυφές τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο και ένα ναδίρ τον Ιούλιο. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Youngran Kim, Ph.D., από το Κέντρο Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Χιούστον, είχαν ως στόχο να εξετάσουν τις πρόσφατες τάσεις στα ποσοστά αυτοκτονίας και να ποσοτικοποιήσουν την εποχικότητα στην αυτοκτονία χρησιμοποιώντας δεδομένα διοικητικών ισχυρισμών.

Αυτοκτονία παιδιών και εφήβων

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 73.123 επισκέψεις στο τμήμα επειγόντων περιστατικών και νοσηλεία για αυτοκτονία που αναφέρθηκαν μεταξύ 2016 και 2021. Οι συμμετέχοντες περιελάμβαναν παιδιά ηλικίας 10 έως 12 ετών και εφήβους ηλικίας 13 έως 18 ετών. Η μέση ετήσια συχνότητα επισκέψεων στα τμήματα επειγόντων περιστατικών και νοσηλειών λόγω αυτοκτονίας ήταν 964 ανά 100.000 παιδιά και εφήβους, με αύξηση από 760 σε 1.006 ανά 100.000 μεταξύ 2016 και 2019. Τα ποσοστά στη συνέχεια μειώθηκαν σε 942 ανά 201, 1,00, και πάλι σε 100. 000 το 2021.

Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν αξιοσημείωτες κορυφές στα ποσοστά αυτοκτονίας κατά τους μήνες Απρίλιο και Οκτώβριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, με αναλογίες ποσοστού επίπτωσης 1,15 και 1,24, αντίστοιχα. Αντίθετα, ένα ναδίρ παρατηρήθηκε τον Ιούλιο τόσο κατά τα έτη πριν από την COVID-19 όσο και το 2021, με αναλογία συχνότητας εμφάνισης 0,63. Αυτά τα εποχιακά μοτίβα στα ποσοστά αυτοκτονίας μπορεί να παρέχουν πληροφορίες για πιθανούς παράγοντες ενεργοποίησης ή παράγοντες που επηρεάζουν τον αυτοκτονικό ιδεασμό και τη συμπεριφορά μεταξύ παιδιών και εφήβων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρατήρηση ότι τα εποχιακά μοτίβα στην αυτοκτονία διαταράχθηκαν την άνοιξη του 2020, όταν σημειώθηκαν κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας COVID-19. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η μελέτη διαπίστωσε ότι τα χαμηλότερα ποσοστά αυτοκτονίας παρουσιάστηκαν τον Απρίλιο και τον Μάιο. Οι ερευνητές ερμηνεύουν προσεκτικά αυτή τη μείωση ως υποστήριξη της συσχέτισης μεταξύ του σχολικού ημερολογίου και της αυτοκτονίας μεταξύ των νεαρών ατόμων.

Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν τη σημασία της κατανόησης των παραγόντων που συμβάλλουν στις εποχικές διακυμάνσεις στα ποσοστά αυτοκτονίας. Ο εντοπισμός τέτοιων προτύπων μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη στοχευμένων στρατηγικών πρόληψης και παρέμβασης για την υποστήριξη της ψυχικής υγείας σε ευάλωτες περιόδους. Ενώ η μελέτη παρέχει πολύτιμες γνώσεις, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τη διερεύνηση των υποκείμενων μηχανισμών που συνδέουν τις εποχές και την αυτοκτονία και για την αξιολόγηση του αντίκτυπου σημαντικών γεγονότων, όπως το κλείσιμο σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στα αποτελέσματα της ψυχικής υγείας μεταξύ παιδιών και εφήβων.

Συνολικά, αυτή η μελέτη συμβάλλει στον αυξανόμενο όγκο γνώσεων σχετικά με την πολυπλοκότητα της ψυχικής υγείας σε νεότερους πληθυσμούς και τονίζει την ανάγκη για συνεχή παρακολούθηση και υποστήριξη για την αντιμετώπιση της αυτοκτονίας μεταξύ παιδιών και εφήβων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με ιδιαίτερη προσοχή στους μήνες αιχμής Απριλίου και Οκτωβρίου. Κατανοώντας τα εποχιακά πρότυπα, οι επαγγελματίες υγείας και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να εργαστούν για την εφαρμογή έγκαιρων και αποτελεσματικών παρεμβάσεων για τη μείωση του κινδύνου αυτοκτονίας και την παροχή κατάλληλης φροντίδας ψυχικής υγείας σε όσους έχουν ανάγκη.