ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ψηφιακή υγεία: Οι τέσσερις πυλώνες ενίσχυσης στον τομέα της υγείας

Ψηφιακή υγεία: Οι τέσσερις πυλώνες ενίσχυσης στον τομέα της υγείας
Τέσσερις πυλώνες ενίσχυσης του τομέα υγείας προβλέπει ο ψηφιακός μετασχηματισμός που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης – Πρωταρχική η ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ψηφιακή υγεία: Πλήρως ψηφιοποιημένα νοσοκομεία, ασφαλέστερα για τους ασθενείς, αλλά και αναδιάρθρωση του δικτύου πρωτοβάθμιας (εξωνοσοκομειακής) περίθαλψης περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του υπουργείου Υγείας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα Υγείας της χώρας. Σχετικές αναφορές έκαναν ο γενικοί γραμματείς του υπουργείου Υγείας Γιάννης Κωτσιόπουλος και Μάριος Θεμιστοκλέους στις ομιλίες τους στο συνέδριο Health IT  που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Ο κ. Κωτσιόπουλος, αναφέρθηκε στους 4 πυλώνες του Εθνικού Προγράμματος για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην Υγεία που αφορούν:

  • την εξάλειψη των ανισοτήτων για πρόσβαση στις υπηρεσίες Υγείας,
  • την προσφορά λύσεων με νέες ψηφιακές υπηρεσίες στον πολίτη,
  • την διαμόρφωση ενός συστήματος που θα αποτελέσει ένα αξιόπιστο συνεργάτη του επαγγελματία Υγείας, και τέλος
  • τη δημιουργία πλήρως ψηφιοποιημένων νοσοκομείων που θα είναι ασφαλέστερα για τους ασθενείς.

Όπως επεσήμανε, η εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας, το Ψηφιακό Πρόγραμμα για τον Καρκίνο, η Ψηφιακή αναβάθμιση των νοσοκομείων και η διευρυμένη χρήση της τηλεϊατρικής είναι οι 4 στόχοι του Εθνικού Προγράμματος που θα αρχίσουν να υλοποιούνται από τους επόμενους μήνες. Η κυβέρνηση θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Υγεία, εξασφαλίζοντας του πόρους για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας των ψηφιακών συστημάτων, αλλά και στην ανάπτυξη των ψηφιακών ηγετών μέσα στα νοσοκομεία (digital clinical  leaders) οι οποίοι θα αναλάβουν την ψηφιακή αναβάθμισή τους. Επίσης ο κ. Κωτσιόπουλος τόνισε την ανάγκη οι χρήστες των νέων υπηρεσιών να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό τους έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι όσο πιο κοντά σε αυτό που θέλουν.

Πρωτοβάθμια περίθαλψη – εμβολιασμοί

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, αναφέρθηκε στην διαχείριση της πανδημίας και στην παρακαταθήκη που υπάρχει πλέον ώστε να πραγματοποιηθεί το βήμα της επόμενης ημέρας. Ο κ. Θεμιστοκλέους υπογράμμισε την ανάγκη για αναδιάρθρωση του δικτύου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, ανακαίνιση των κτιρίων και αναβάθμιση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, ώστε να γίνει δυνατή η ψηφιακή στρατηγική για βελτιστοποίηση της παροχής υπηρεσιών υγείας στον πολίτη με ανθρωποκεντρικό πρόσημο. Η στρατηγική αυτή εστιάζει σε βασικούς άξονες όπως ο Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας και τα e-ραντεβού, η ανάπτυξη της τηλεϊατρικής, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΕΟΠΥΥ και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση – διαχείριση φαρμάκων.

Η ασθενοκεντρική οργάνωση του συστήματος υγείας, πρέπει να στοχεύει στην ολιστική φροντίδα, την πρόληψη, τη διαχείριση των χρόνιων παθήσεων και τη χρηματοδότηση βάσει αποτελεσμάτων, μέσω ξεκάθαρων και μετρήσιμων δεικτών. Ο κ. Θεμιστοκλέους υπογράμμισε ότι «όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν πραγματικότητα χωρίς έναν ψηφιακό μετασχηματισμό στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας ώστε να εξασφαλιστεί η πρόσβαση του πολίτη σε ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα υγείας επιτυγχάνοντας την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων».

Αναφερόμενος στους εμβολιασμούς, σημείωσε πως το υπουργείο στηρίχθηκε στη ψηφιοποίηση για τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου για τη διεξαγωγή τους, με τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του πολίτη. Όλα τα συστήματα έπρεπε να είναι ψηφιοποιημένα για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια. Και για να επιτευχθεί αυτό, αναπτύχθηκε η πλατφόρμα για τον προγραμματισμό των ραντεβού.

Πρώτος στόχος ήταν η διασφάλιση της ποιότητας της διαχείρισης του συστήματος και δεύτερος, η μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών. Οι στόχοι επιτεύχθηκαν με τη χρήση ενός συστήματος πλήρως ψηφιοποιημένου, εύκολου και απλού, ενώ παράλληλα μέσω των SMS υπήρξε η δυνατότητα να αναπτυχθεί ένας διάλογος με το κράτος. Βεβαίως όλα αυτά τα συστήματα δεν υπήρχαν και αναπτύχθηκαν μέσα σε 2 μήνες. Τέλος η ψηφιοποίηση ολοκληρώθηκε δημιουργώντας έναν πύργο ελέγχου (control tower) επιτρέποντας την επιτυχή κάλυψη των αναγκών με βάση τον αριθμό εμβολίων.