ΠΟΥ: Καθώς τα παιδιά σε όλο τον κόσμο κάνουν τη μετάβαση πίσω στο σχολείο, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ο αέρας περίπου στο 41 % των σχολείων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι υψηλότερος από τα αποδεκτά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τον ΠΟΥ. Επιπλέον, τα σχολεία σε οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές είναι πιθανό να έχουν υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Συγκεκριμένα, τα δύο πέμπτα των βρετανικών σχολείων αναφέρουν επίπεδα άνω του μέσου διοξειδίου του αζώτου το 2021. Όσον αφορά συγκεκριμένες περιοχές, το Λονδίνο κατέχει την υψηλότερη θέση για κακή ποιότητα αέρα. Οι κύριες αιτίες των μετρημένων ποσοστών ατμοσφαιρικής ρύπανσης προκαλούνται από ρύπους αυτοκινήτων και εργοστασίων, σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από ερευνητές που εργάζονται για την πλατφόρμα Cleantech Airly.
Τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης συγκρίθηκαν με τα μέγιστα επίπεδα που ορίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Το διοξείδιο του αζώτου μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στη λειτουργία των πνευμόνων ως αποτέλεσμα φλεγμονής των αεραγωγών σε υγιή άτομα και αυξημένων αναπνευστικών συμπτωμάτων σε άτομα με άσθμα. Η χημική ουσία παράγει επίσης όζον που προκαλεί ερεθισμό στα μάτια και αυτό μπορεί να επιδεινώσει περαιτέρω τις αναπνευστικές παθήσεις. Αξιοσημείωτο, κατά τη διάρκεια των αποκλεισμών που σχετίζονται με την πανδημία, η ποιότητα του αέρα γύρω από τα σχολεία βελτιώθηκε. Για παράδειγμα, για την περίοδο από τις 23 Μαρτίου έως τις 13 Ιουνίου 2020, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου μειώθηκαν κατά το ήμισυ, κάτι που θα αφορούσε τη μείωση των εκπομπών οχημάτων.
Ωστόσο, καθώς τα σχολεία άνοιξαν ξανά και η οικονομική δραστηριότητα ανέβηκε τα ατμοσφαιρικά επίπεδα έχουν αυξηθεί ξανά σε επίπεδα πριν από την πανδημία. Υπάρχουν συγκεκριμένες ανησυχίες σε σχέση με το διοξείδιο του αζώτου σε σχέση με τα παιδιά σχολικής ηλικίας που σχετίζονται με την ικανότητα μάθησης. Για παράδειγμα, αρκετές μελέτες των τελευταίων ετών καταδεικνύουν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να βλάψει τη γνωστική νοημοσύνη, ενώ άλλες μελέτες έχουν αποδείξει ότι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορεί να αυξήσει σημαντικά τη μνήμη των νέων. Με το γεγονός ότι οι κοινωνικά υποβαθμισμένες περιοχές έχουν μεγαλύτερη παρουσία ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η έρευνα Airly το αποδίδει σε διάφορους παράγοντες όπως η συγκέντρωση παλαιότερων αυτοκινήτων, οι πυκνοί πληθυσμοί κατοικιών, η έλλειψη πράσινων αστικών περιοχών, μέρος της κληρονομιάς της βιομηχανικής επανάστασης και έχουν χειρότερες αεροϋγειονομικές συνθήκες.
Στο πλαίσιο των μετριασμών, η απουσία ακριβών δεδομένων αποτελεί ανησυχία. Συστήνεται ότι τα σχολεία αξιολογούν το επίπεδο ρύπανσης κοντά στο σχολείο μετρώντας την ποιότητα του αέρα έξω, την ποιότητα του αέρα στην περιοχή της εγκατάστασης σε συνεχή βάση και αναλύοντας τις κορυφές ρύπανσης.
Τέτοια δεδομένα μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν από την τοπική και εθνική κυβέρνηση για να βοηθήσουν στη βελτίωση. Για την ευαισθητοποίηση, η Airly ξεκίνησε μια καμπάνια με τίτλο #LetSchoolsBreathe.
Στο πλαίσιο αυτού, 50 αισθητήρες ποιότητας του αέρα παρέχονται σε σχολεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν την ποιότητα του αέρα στο περιβάλλον τους σε συνεχή βάση. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μειώσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κοντά στα σχολεία, εστιάζοντας ιδιαίτερα στους γονείς που επιλέγουν να οδηγήσουν τα παιδιά τους στο σχολείο αντί να ζητήσουν από τα παιδιά τους να πάρουν λεωφορείο ή άλλη διαδρομή. Ένα άλλο μέτρο που θα βοηθήσει είναι η αύξηση του χώρου πρασίνου κοντά στα σχολεία, τόσο μπροστά όσο και πίσω.