ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν την ψηφιακή επιτυχία;

Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν την ψηφιακή επιτυχία;
Οι έφηβοι που ακμάζουν στην ψηφιακή τους επικοινωνία με την πάροδο του χρόνου είναι πιο πιθανό να έχουν γονείς που γνωρίζουν την τεχνολογία και υποστηρίζουν ενεργά τα παιδιά τους να επικοινωνούν θετικά στο διαδίκτυο.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Μια νέα μελέτη που συντάχθηκε από τη Sophie Janicke-Bowles, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Chapman University’s School of Communication, ρίχνει φως στον ρόλο που παίζουν τα νέα και παραδοσιακά μέσα στην προώθηση και την επίδραση στην ανάπτυξη του χαρακτήρα, τα συναισθήματα, την κοινωνική συμπεριφορά και την ευημερία στη νεολαία. Η έρευνά της και η διδασκαλία της επικεντρώνονται στη θετική ψυχολογία, τα μέσα και τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας, καθώς και τα μέσα και την πνευματικότητα.


Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στις 13 Απριλίου στο Child Development (SRCD), διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι αντιλαμβάνονται και ασχολούνται με την ψηφιακή επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένης:

  • της συνδεσιμότητας,
  • της θετικής κοινωνικής σύγκρισης,
  • επίσης της αυθεντικής αυτοπαρουσίασης,
  • της συμμετοχής των πολιτών
  • και του αυτοέλεγχου.

 

«Ήταν μια τόσο καταπληκτική ερευνητική μελέτη στην οποία έπρεπε να συμμετάσχουμε, καθώς όλοι λαχταρούμε πιο λεπτές απαντήσεις για το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες επηρεάζουν τα παιδιά μας», δήλωσε η Janicke-Bowles. Η έρευνα της Janicke-Bowles συμβάλλει στην κατανόηση της ψηφιακής άνθησης (θετικές εμπειρίες κοινωνικών μέσων) μεταξύ των εφήβων, υπογραμμίζοντας τη σημασία της υποστηρικτικής γονικής διαμεσολάβησης και των ψηφιακών δεξιοτήτων για την προώθηση της θετικής ψηφιακής δέσμευσης.

Προχωρώντας προς τα εμπρός, οι παρεμβάσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της ψηφιακής άνθησης θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον ρόλο της γονικής καθοδήγησης και υποστήριξης στη διαμόρφωση των διαδικτυακών εμπειριών των εφήβων.

  • Οι έφηβοι που ακμάζουν στην ψηφιακή τους επικοινωνία με την πάροδο του χρόνου είναι πιο πιθανό να έχουν γονείς που γνωρίζουν την τεχνολογία και υποστηρίζουν ενεργά τα παιδιά τους να επικοινωνούν θετικά στο διαδίκτυο.
  • Για τους εφήβους που ακμάζουν λιγότερο ψηφιακά, ο αυτοέλεγχός τους στην ψηφιακή επικοινωνία μειώνεται.
  • Για να αυξηθεί η ψηφιακή άνθηση, οι παρεμβάσεις μπορούν να στοχεύουν στο να βοηθήσουν τους εφήβους στον έλεγχο της ψηφιακής τους επικοινωνίας και να ενθαρρύνουν τους γονείς να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην ψηφιακή επικοινωνία των νεαρών ενηλίκων τους.
  • Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της γονικής επιρροής και υποστήριξης για την καλλιέργεια θετικών εμπειριών ψηφιακής επικοινωνίας μεταξύ των εφήβων.

Εκτός από την πρόσφατη έρευνά της, η Janicke-Bowles έχει μια διακεκριμένη ιστορία εξερεύνησης της διασταύρωσης των μέσων και της ψυχολογίας. Ως μέλος μιας ερευνητικής ομάδας από πανεπιστήμια Florida State και Penn State, έλαβε επιχορήγηση 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων από το Ίδρυμα John Templeton για τη διερεύνηση της επίδρασης του περιεχομένου των μέσων σε υπερβατικά συναισθήματα. Το ακαδημαϊκό της ταξίδι, που εκτείνεται από την κλινική και ψυχολογία των μέσων στη Γερμανία έως τη μαζική επικοινωνία στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπογραμμίζει τη δέσμευσή της να κατανοήσει τις βαθιές επιπτώσεις των μέσων ενημέρωσης στις ανθρώπινες εμπειρίες.