ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Σαν Φρανσίσκο: Μοντελοποίηση δείχνει πού έχασαν οι γυναίκες την πρόσβαση στην άμβλωση μετά την απόφαση Dobbs

Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Σαν Φρανσίσκο: Μοντελοποίηση δείχνει πού έχασαν οι γυναίκες την πρόσβαση στην άμβλωση μετά την απόφαση Dobbs
Ένα υπολογιστικό μοντέλο χώρισε τις όμορες Ηνωμένες Πολιτείες σε μονάδες τετραγωνικών χιλιομέτρων, βρήκε τον μέσο χρόνο για να διανύσει κανείς την καθεμία και κατέγραψε τους χρόνους για τις μονάδες από τις οποίες θα έπρεπε να περάσουν οι γυναίκες σε κάθε περιοχή απογραφής για να φτάσουν σε έναν πάροχο αμβλώσεων πριν και μετά την απόφαση του δικαστηρίου.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Σαν Φρανσίσκο: Το ένα τρίτο των αμερικανίδων γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας αντιμετωπίζει πλέον υπερβολικούς χρόνους ταξιδιού για να κάνει άμβλωση, σύμφωνα με μια νέα γεωχωρική ανάλυση ερευνητών από το Σαν Φρανσίσκο και τη Βοστώνη, η οποία είναι από τις πρώτες που μοντελοποιούν τις επιπτώσεις της πρόσφατης απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου Dobbs v. Jackson. Διπλάσιες γυναίκες πρέπει πλέον να ταξιδέψουν περισσότερο από μία ώρα για να φτάσουν σε έναν πάροχο αμβλώσεων. Ο χρόνος αυτός είναι διπλάσιος από το σημείο αναφοράς της αμερικανικής κυβέρνησης για την εύλογη πρόσβαση σε πρωτοβάθμια περίθαλψη. Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι μεγαλύτερες αποστάσεις καθυστερούν ή ματαιώνουν εντελώς την αναγκαία περίθαλψη.

Οι κάτοικοι του Νότου αντιμετώπισαν το μεγαλύτερο άλμα στους χρόνους ταξιδιού, καθώς ένα ολόκληρο μπλοκ πολιτειών έπαψε να παρέχει υπηρεσίες άμβλωσης. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι γυναίκες στο Τέξας και τη Λουιζιάνα από μέσους χρόνους ταξιδιού περίπου 15 λεπτών για να πραγματοποιήσουν άμβλωση πριν από τη δικαστική απόφαση έφτασαν σε ταξίδια που ξεπερνούσαν τις έξι ώρες μετά από αυτήν. Στο Τέξας, η μέση αύξηση ήταν οκτώ ώρες. Στις πολιτείες με ολική ή εξάμηνη απαγόρευση των αμβλώσεων, οι χρόνοι ταξιδιού αυξήθηκαν, κατά μέσο όρο, περισσότερο από τέσσερις ώρες. “Πρέπει να κατανοήσουμε τη μειωμένη πρόσβαση σε αυτή τη βασική υπηρεσία υγείας, προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα ποιους πόρους πρέπει να επενδύσουμε για να ανακτήσουμε αυτή την πρόσβαση. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι πληθυσμοί μεγάλων μητροπολιτικών περιοχών πρέπει πλέον να ταξιδεύουν αρκετές ώρες για περίθαλψη”, δήλωσε ο Yulin Hswen, ScD, επίκουρος καθηγητής επιδημιολογίας και βιοστατιστικής στο UC San Francisco, και κύριος συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύεται την Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022 στο JAMA.

Ο Hswen συνεργάστηκε με την Ushma Upadhyay, Ph.D., καθηγήτρια μαιευτικής, γυναικολογίας και αναπαραγωγικής επιστήμης που συνδέεται με το UCSF’s Advancing New Standards in Reproductive Health (ANSIRH), και με μια ερευνητική ομάδα της περιοχής της Βοστώνης, στην οποία συμμετείχαν ο John Brownstein, Ph.D., καθηγητής παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και ο Ben Rader, ερευνητής από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης. Από τις 750 κλινικές αμβλώσεων που θα λειτουργήσουν το 2021, οι ερευνητές μοντελοποίησαν τον μέσο χρόνο ταξιδιού από κάθε περιοχή απογραφής προς την πλησιέστερη εγκατάσταση αμβλώσεων πριν και μετά την έναρξη ισχύος των απαγορεύσεων των αμβλώσεων σε 15 πολιτείες. Ενώ οι κρατικοί νόμοι συνέχισαν να αυξομειώνονται κάπως ως απάντηση στις δικαστικές προκλήσεις, η μελέτη δίνει ένα στιγμιότυπο των αυξήσεων του χρόνου ταξιδιού λόγω της απόφασης Dobbs. Πολλοί αναμένουν ότι 9-10 ακόμη πολιτείες θα απαγορεύσουν τις αμβλώσεις τους επόμενους μήνες.

Οι μαύρες γυναίκες επλήγησαν περισσότερο από τον περιορισμό της πρόσβασης, με το 40% να αντιμετωπίζει διαδρομές μιας ώρας μετά την απόφαση, σε σύγκριση με μόλις το 15% πριν από αυτήν. Ακόμη και πριν το Ανώτατο Δικαστήριο αποφασίσει ότι η πρόσβαση στην άμβλωση δεν αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα, σχεδόν το 40% των Ινδιάνων και των ιθαγενών της Αλάσκα αντιμετώπιζαν πολύωρες διαδρομές- μετά το Dobbs, πολύ περισσότερες από τις μισές. Οι κίνδυνοι για την υγεία της μητέρας είναι σημαντικά υψηλότεροι μεταξύ των μαύρων και των ιθαγενών γυναικών από ό,τι μεταξύ άλλων φυλών και εθνοτήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. “Αυτό ήταν ένα πραγματικό κενό στην έρευνα”, δήλωσε ο Upadhyay του UCSF. “Πάντα γνωρίζαμε λίγο πολύ ότι οι απαγορεύσεις των αμβλώσεων επηρεάζουν περισσότερο τους μαύρους και άλλους έγχρωμους ανθρώπους, αλλά αυτή η έρευνα παρέχει άμεσες αποδείξεις για το πώς αυτές οι κοινότητες επηρεάζονται δυσανάλογα από τη δράση του Ανώτατου Δικαστηρίου”.

Οι απογραφικές περιοχές με χαμηλότερα ποσοστά κάλυψης υγειονομικής ασφάλισης και χαμηλότερα μέσα εισοδήματα αντιμετώπισαν επίσης δυσανάλογα ταξίδια μιας ώρας. Ενώ η μελέτη δεν έλαβε υπόψη την ιδιοκτησία αυτοκινήτου, οι γυναίκες με χαμηλότερο εισόδημα είναι πιθανότερο να βασίζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς. “Είναι απαγορευτικό το κόστος για τόσο μακρινά ταξίδια”, δήλωσε ο Upadhyay. “Εκτός από την πληρωμή για την άμβλωση, οι άνθρωποι πρέπει να πάρουν άδεια από τη δουλειά τους, να πληρώσουν για τη βενζίνη, να πληρώσουν για τη διαμονή και να πληρώσουν για τη φροντίδα των παιδιών – επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι που χρειάζονται άμβλωση είναι ήδη γονείς”. Σε μια ξεχωριστή μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2022, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περίπου 10.500 λιγότερες αμβλώσεις πραγματοποιήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες τους μήνες αμέσως μετά την απόφαση Dobbs.

Οι εκτιμήσεις σε επίπεδο πληθυσμού βασίστηκαν στα πιο πρόσφατα στοιχεία της απογραφής των ΗΠΑ -από το 2016-2020- για να προσδιορίσουν πόσες γυναίκες ηλικίας 15-44 ετών ζούσαν σε κάθε περιοχή απογραφής. Ένα υπολογιστικό μοντέλο χώρισε τις όμορες Ηνωμένες Πολιτείες σε μονάδες τετραγωνικών χιλιομέτρων, βρήκε τον μέσο χρόνο για να διανύσει κανείς την καθεμία και κατέγραψε τους χρόνους για τις μονάδες από τις οποίες θα έπρεπε να περάσουν οι γυναίκες σε κάθε περιοχή απογραφής για να φτάσουν σε έναν πάροχο αμβλώσεων πριν και μετά την απόφαση του δικαστηρίου.