ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Μελέτη JAMA Pediatrics: Ο χρόνος οθόνης των εφήβων υπερδιπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19

Μελέτη JAMA Pediatrics: Ο χρόνος οθόνης των εφήβων υπερδιπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19
Τα CDC συνιστούν στα παιδιά να κάνουν τουλάχιστον 60 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την ημέρα και ο Οργανισμός είπε ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά βλέποντας τηλεόραση και παίζοντας βιντεοπαιχνίδια είναι χρόνος κατά τον οποίο θα μπορούσαν να είναι σωματικά δραστήρια

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Μελέτη JAMA Pediatrics: Η χρήση της οθόνης μεταξύ των εφήβων έχει αυξηθεί σε σχεδόν 8 ώρες Η μέση συνολική ημερήσια χρήση οθόνης μεταξύ των εφήβων υπερδιπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, σύμφωνα με μια ομάδα διεθνών ερευνητών. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα στο περιοδικό JAMA Pediatrics, η ομάδα διαπίστωσε ότι η χρήση οθόνης αυξήθηκε σε 7,7 ώρες την ημέρα από τις εκτιμήσεις πριν από την πανδημία για 3,8 ώρες την ημέρα. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη μελέτη Γνωστική Ανάπτυξη Εγκεφάλου Εφήβων (Adolescent Brain Cognitive Development) (ABCD) και περισσότερους από 5.400 εφήβους, κυρίως ηλικίας 12 έως 13 ετών, οι συγγραφείς προσδιόρισαν τη χρήση της οθόνης από τις ώρες που αναφέρουν οι ίδιοι τους εφήβους κατά τη διάρκεια μιας τυπικής ημέρας από το 2016 έως τον Μάιο του 2020.


Η πλειοψηφία της ομάδας ήταν γυναίκες, περισσότερο από το 60% ήταν Λευκοί και οι ηλικίες κυμαίνονταν από 10 έως 14 ετών.

Το παιχνίδι για πολλούς παίκτες, το παιχνίδι για έναν παίκτη, η αποστολή γραπτών μηνυμάτων, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η συνομιλία μέσω βίντεο, η περιήγηση στο Διαδίκτυο και η παρακολούθηση ή ροή ταινιών, βίντεο ή τηλεοπτικών εκπομπών ήταν οι πιο τυπικές δραστηριότητες.

Υπολογίστηκε η συνολική τυπική καθημερινή χρήση οθόνης – εξαιρουμένης της σχολικής εργασίας – και οι ερευνητές χρησιμοποίησαν πολλαπλές αναλύσεις γραμμικής παλινδρόμησης για να εκτιμήσουν τις συσχετίσεις μεταξύ παραγόντων ψυχικής υγείας και ανθεκτικότητας και συνολικής χρήσης οθόνης.

Προσαρμόστηκαν επίσης για πιθανούς παράγοντες σύγχυσης, όπως το φύλο, τη φυλή και την εθνικότητα, το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και τον τόπο μελέτης.

Χρησιμοποιώντας στατιστικά στοιχεία Stata και λογισμικό δεδομένων, διαπίστωσαν ότι η φτωχότερη ψυχική υγεία και το μεγαλύτερο αντιληπτό άγχος συνδέονταν με υψηλότερη συνολική χρήση οθόνης. Εναλλακτικά, περισσότερη κοινωνική υποστήριξη και συμπεριφορές αντιμετώπισης συσχετίστηκαν με χαμηλότερη συνολική χρήση οθόνης. Σημείωσαν επίσης ότι η μικρότερη ηλικία και οι ελαφρώς διαφορετικές κατηγορίες χρόνου οθόνης θα μπορούσαν να ευθύνονται για διαφορές.

Άλλοι περιορισμοί της μελέτης περιελάμβαναν τη χρήση αυτοαναφερόμενων δεδομένων και οι ερευνητές παρατήρησαν ότι το υπολογισμένο σύνολο των ωρών θα μπορούσε να είναι υπερεκτιμημένο, καθώς οι έφηβοι συχνά κάνουν πολλές εργασίες στις οθόνες.

“Παρά τη σταδιακή ανατροπή των περιορισμών καραντίνας, μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση οθόνης μπορεί να παραμένει σταθερά αυξημένη. Οι διαφορές στον χρόνο οθόνης μεταξύ φυλετικών, εθνοτικών και εισοδηματικών ομάδων σε εφήβους έχουν αναφερθεί στο παρελθόν και μπορεί να οφείλονται σε δομικούς και συστημικούς παράγοντες που προκαλούνται από τον ρατσισμό. π.χ., δομημένο περιβάλλον, πρόσβαση σε οικονομικούς πόρους και εκπαίδευση στα ψηφιακά μέσα) – όλα αυτά έχουν ενισχυθεί στην πανδημία COVID-19», έγραψαν οι συγγραφείς.

Οι Αμερικανοί περνούν σχεδόν 44 χρόνια κοιτάζοντας τις οθόνες βίντεο Οποιαδήποτε μελλοντική έρευνα, πρόσθεσαν, θα πρέπει να εξετάσει τις τάσεις χρήσης οθόνης καθώς αίρονται οι περιορισμοί πανδημίας και να διερευνήσει μεθόδους για την πρόληψη των κοινωνικοδημογραφικών ανισοτήτων. Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC), επικαλούμενα το Ίδρυμα Kaiser Family, τα παιδιά ηλικίας 8-18 ετών περνούν κατά μέσο όρο 7,5 ώρες μπροστά από μια οθόνη για ψυχαγωγικούς σκοπούς.

Τα CDC συνιστούν στα παιδιά να κάνουν τουλάχιστον 60 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την ημέρα και ο Οργανισμός είπε ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά βλέποντας τηλεόραση και παίζοντας βιντεοπαιχνίδια είναι χρόνος κατά τον οποίο θα μπορούσαν να είναι σωματικά δραστήρια. Η Αμερικανική Ακαδημία Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων συνιστά στους γονείς να επινοήσουν ένα «πλάνο χρόνου οθόνης» για τα παιδιά τους. «Η θετική και υγιής χρήση της οθόνης είναι δυνατή με την κατάλληλη καθοδήγηση και συνέπεια», σημειώνει η Ακαδημία.