ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Μαθησιακές δυσκολίες: Πώς τις αναγνωρίζουμε έγκυρα και έγκαιρα; 

Μαθησιακές δυσκολίες: Πώς τις αναγνωρίζουμε έγκυρα και έγκαιρα; 
Μαθησιακές δυσκολίες: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να αισθάνονται απογοητευμένα, ανήσυχα ή συγκλονισμένα από τις ακαδημαϊκές τους προκλήσεις. Μπορεί να αμφιβάλλουν για τις ικανότητές τους, να αισθάνονται ανεπαρκείς ή να αγωνίζονται με αισθήματα αποτυχίας.

Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να εκδηλωθούν με διάφορους τρόπους και είναι σημαντικό να τις αναγνωρίζουμε έγκαιρα, ώστε να μπορούν να ληφθούν κατάλληλες παρεμβάσεις για την υποστήριξη του ατόμου. Μερικά κοινά σημεία και συμπτώματα μαθησιακών δυσκολιών περιλαμβάνουν:

  1. Ακαδημαϊκές προκλήσεις: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δυσκολεύονται με την ανάγνωση, τη γραφή, τα μαθηματικά ή άλλα ακαδημαϊκά θέματα. Μπορεί να δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ακολουθήσουν οδηγίες, να οργανώσουν τις σκέψεις τους ή να ολοκληρώσουν εργασίες.
  2. Κακή μνήμη: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να έχουν πρόβλημα να θυμηθούν πληροφορίες, όπως γεγονότα, ημερομηνίες ή οδηγίες. Μπορεί επίσης να δυσκολεύονται να διατηρήσουν και να ανακαλέσουν πληροφορίες με την πάροδο του χρόνου.
  3. Προβλήματα με τη γλώσσα: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να έχουν δυσκολίες με τις γλωσσικές δεξιότητες, όπως η κατανόηση της προφορικής γλώσσας, η προφορική έκφραση ή η ανάγνωση και η γραφή.
  4. Κακός συντονισμός: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να έχουν πρόβλημα με τις λεπτές ή αδρές ​​κινητικές δεξιότητες, όπως να γράφουν τακτοποιημένα, να δένουν κορδόνια ή να συμμετέχουν σε αθλήματα ή άλλες σωματικές δραστηριότητες.
  5. Δυσκολία εστίασης: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δυσκολεύονται να δώσουν προσοχή, να παραμείνουν στην εργασία ή να παραμείνουν οργανωμένα. Μπορεί να αποσπώνται εύκολα ή να δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τις οδηγίες.
  6. Κοινωνικές προκλήσεις: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να έχουν πρόβλημα να συναναστραφούν με άλλους, να δημιουργήσουν σχέσεις ή να κατανοήσουν τις κοινωνικές ενδείξεις. Μπορεί να είναι αποσυρμένοι, να έχουν πρόβλημα να κάνουν φίλους ή να δυσκολεύονται σε κοινωνικές καταστάσεις.
  7. Χαμηλή αυτοεκτίμηση: Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να αισθάνονται απογοητευμένα, ανήσυχα ή συγκλονισμένα από τις ακαδημαϊκές τους προκλήσεις. Μπορεί να αμφιβάλλουν για τις ικανότητές τους, να αισθάνονται ανεπαρκείς ή να αγωνίζονται με αισθήματα αποτυχίας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να διαφέρουν πολύ από άτομο σε άτομο και δεν θα εμφανίσουν όλα τα άτομα τα ίδια συμπτώματα. Επιπλέον, οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί συχνά να συνυπάρχουν με άλλες καταστάσεις, όπως η ΔΕΠΥ ή η δυσλεξία. Εάν υποψιάζεστε ότι εσείς ή κάποιος που γνωρίζετε μπορεί να έχετε μαθησιακή δυσκολία, είναι σημαντικό να αναζητήσετε επαγγελματική αξιολόγηση από ψυχολόγο, εκπαιδευτικό θεραπευτή ή άλλο εξειδικευμένο επαγγελματία. Η έγκαιρη παρέμβαση και η κατάλληλη υποστήριξη μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους και να επιτύχουν στο σχολείο, την εργασία και τη ζωή.