Korean Air: Η Korean Air δήλωσε την Τρίτη ότι “διαχειρίζεται αυστηρά” την έκθεση σε κοσμική ακτινοβολία για το πλήρωμά της, μετά την απόφαση-ορόσημο που έκρινε ότι ο θάνατος ενός αεροσυνοδού από καρκίνο ήταν παρόμοιος με εργατικό ατύχημα. Η απόφαση της κρατικής Υπηρεσίας Αποζημίωσης και Πρόνοιας Εργαζομένων της Κορέας -που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα και εστάλη στο AFP την Τρίτη- διαπίστωσε ότι ο θάνατος από καρκίνο ενός άνδρα αεροσυνοδού, ο οποίος πετούσε για τον αερομεταφορέα επί 25 χρόνια, προήλθε από έκθεση σε κοσμική ακτινοβολία.
Τα πληρώματα των πτήσεων εκτίθενται σε υψηλότερα επίπεδα φυσικής κοσμικής ακτινοβολίας, καθώς η προστατευτική δράση της γήινης ατμόσφαιρας μειώνεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο. Ο αεροσυνοδός, που αναγνωρίστηκε με το επώνυμό του Song, περνούσε σχεδόν 1.022 ώρες σε αεροπλάνο κάθε χρόνο, ενώ σχεδόν οι μισές από τις πτήσεις του κάλυπταν μακρινά δρομολόγια προς την Αμερική και την Ευρώπη. Τέτοιες διαδρομές εκθέτουν τα πληρώματα των πτήσεων σε μεγαλύτερη κοσμική ακτινοβολία, επειδή περιλαμβάνουν πτήσεις πάνω από τον Βόρειο Πόλο, όπου η ακτινοβολία αυτή είναι υψηλότερη λόγω του μαγνητικού πεδίου της Γης. Ο Song διαγνώστηκε με καρκίνο στομάχου τετάρτου σταδίου τον Απρίλιο του 2021 και πέθανε ένα μήνα αργότερα. Η Korean Air αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση της επιτροπής, αλλά αρνήθηκε οποιαδήποτε παράβαση. “Η Korean Air διαχειρίζεται αυστηρά τα ατομικά δεδομένα και τα μέλη του πληρώματος μπορούν να ελέγχουν τη συσσωρευμένη ποσότητα έκθεσης στην κοσμική ακτινοβολία, η οποία ενημερώνεται σε μηνιαία βάση”, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της στο AFP. Η εταιρεία περιορίζει την έκθεση στην ακτινοβολία σε “λιγότερο από 6mSv ετησίως”, είπε, το οποίο είναι “πολύ αυστηρότερο από το νόμιμο πρότυπο μέγιστης έκθεσης στην ακτινοβολία που φτάνει τα 50mSv ετησίως”. Ενώ η επιτροπή εξέταζε την υπόθεση, η Korean Air αρνήθηκε ότι υπήρχε οποιαδήποτε συσχέτιση μεταξύ του καρκίνου του ενάγοντος και της κοσμικής ακτινοβολίας, λέγοντας ότι περιορίζει την ετήσια έκθεση σε ακτινοβολία κάτω από 6mSv για τα πληρώματά της. Όμως, η επιτροπή απέρριψε τον ισχυρισμό της αεροπορικής εταιρείας, λέγοντας ότι ήταν πιθανό ο ενάγων να είχε εκτεθεί σε “πάνω από 100mSv συσσωρευμένης ακτινοβολίας” και ότι η μέθοδος μέτρησης που χρησιμοποίησε η Korean Air θα μπορούσε να υποβαθμίσει την πραγματική ποσότητα ακτινοβολίας.
Η απόφαση είναι η πρώτη φορά που ένα επίσημο εργατικό όργανο στη Νότια Κορέα αναγνωρίζει τη συσχέτιση μεταξύ της κοσμικής ακτινοβολίας και του καρκίνου για τις αεροσυνοδούς ως βιομηχανικό θάνατο. Η κατανόηση του θέματος από την Korean Air είναι “υποβαθμισμένη” επειδή χρησιμοποιεί μια παλιά μέθοδο μέτρησης, δήλωσε στο AFP ο δικηγόρος εργατικών διαφορών Kim Seong-hyun που εκπροσώπησε την οικογένεια Song. Ένας σημαντικός αριθμός πληρωμάτων έχει διαγνωστεί με καρκίνο του αίματος και του μαστού με πολλούς να βρίσκονται σε αναρρωτική άδεια, είπε. “Η Korean Air πρέπει να είναι ανοιχτή για το θέμα αυτό και να διεξάγει ενδελεχή έρευνα”. Η Νότια Κορέα τροποποίησε τον Ιούνιο νόμο που έθεσε ανώτατο όριο στον αριθμό των διεθνών πτήσεων που επιτρέπονται για τα μέλη του πληρώματος καμπίνας για να ελαχιστοποιηθεί η έκθεσή τους στην κοσμική ακτινοβολία, ανέφερε τότε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. Μελέτη σε περισσότερους από 5.000 αεροσυνοδούς με έδρα τις ΗΠΑ που δημοσιεύθηκε στο Environmental Health το 2018 διαπίστωσε ότι τα πληρώματα των αεροσκαφών έχουν υψηλότερα από το μέσο όρο ποσοστά ορισμένων μορφών καρκίνου.