Οι αναζητήσεις για ψηφιακά προϊόντα υγείας αυξήθηκαν κατά 343% κατά τη διάρκεια του lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι διαδικτυακές αναζητήσεις για ψηφιακά προϊόντα υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 343% κατά το πρώτο lockdown, σύμφωνα με μια νέα μελέτη δημόσιας υγείας. Επιστήμονες της έρευνας με επικεφαλής τον Simon Leigh, επικεφαλής της έρευνας στον Οργανισμό για την Επισκόπηση των Εφαρμογών Υγείας και Φροντίδας (ORCHA) εξέτασαν διαδικτυακές αναζητήσεις για προϊόντα ψηφιακής υγείας στο διαδίκτυο πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19.
Λεπτομέρειες για τη μελέτη
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε από το BMJ Open, δείχνει ότι οι πιέσεις που ασκούνται στη συνήθη παροχή υγειονομικής περίθαλψης κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδηγούν σε «σημαντικές αυξήσεις» στις αναζητήσεις για ψηφιακά προϊόντα υγείας. Εξετάζοντας δύο χρόνια συγκεντρωτικών δεδομένων από τον Ιανουάριο του 2019 έως τον Δεκέμβριο του 2020, η ομάδα διαπίστωσε ότι οι αναζητήσεις για μυοσκελετικά και προϊόντα φυσιοθεραπείας γνώρισαν τη μεγαλύτερη σημασία κατά τη διάρκεια του lockdown με άνοδο 2036%. Οι αναζητήσεις για ψηφιακά προϊόντα υγείας για να βοηθήσουν τις αλλεργίες αυξήθηκαν κατά 1253%, ενώ οι αναζητήσεις για εφαρμογές υγιεινής ζωής αυξήθηκαν κατά 1051%.
Συνολικά, το 92% των περιοχών με ιατρικές καταστάσεις σημείωσαν αύξηση στις αναζητήσεις, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να σημειώνονται τους πρώτους δύο μήνες μετά το lockdown. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν μέλη του γενικού πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου που χρησιμοποιούσαν βιβλιοθήκες εφαρμογών υγείας που παρέχονται από τον ORCHA. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η διαταραχή της πανδημίας στην τακτική παροχή υγειονομικής περίθαλψης συνέβαλε στις ανεκπλήρωτες κλινικές ανάγκες και στο αυξημένο ενδιαφέρον για το πιθανό θεραπευτικό μέσο των ψηφιακών προϊόντων υγείας.
Νωρίτερα φέτος, η ORCHA δημοσίευσε έρευνα που αναφέρει «μια έκρηξη» στην ψηφιακή υγεία από τον COVID-19, με λήψεις εφαρμογών υγείας από τέσσερα έως πέντε εκατομμύρια κάθε μέρα. Κατά τη διάρκεια του 2021, ο οργανισμός συνεργάστηκε με οργανισμούς όπως το Οστεοπαθητικό Κέντρο Υγείας στο Ντουμπάι και επτά ολοκληρωμένα συστήματα φροντίδας (ICS) στη Νοτιοδυτική Αγγλία για να παρέχει στους πολίτες πρόσβαση στις ψηφιακές βιβλιοθήκες υγείας του. Ο οργανισμός εξετάζει τις εφαρμογές υγείας σε σχέση με 350 μέτρα χρηστικότητας, ασφάλειας και ποιότητας.
Τι σημαίνει αυτή η έξαρση
Όταν αναρωτιόμαστε αν οι γενικοί γιατροί πρέπει να επιστρέψουν στα ραντεβού πρόσωπο με πρόσωπο, ίσως θα πρέπει να αναλογιστούμε τη μαζική επιτυχία της τηλε-υγείας κατά τη διάρκεια της COVID-19. Ενώ μια βιντεοκλήση ή μια τηλεφωνική κλήση δεν θα λειτουργήσει για όλους, για πολλούς ασθενείς λειτουργεί άψογα. Αυτό θα μπορούσε να είναι η αρχή της αυξημένης αποδοχής μιας ολόκληρης νέας γενιάς ιατρικής τεχνολογίας και θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τους γιατρούς να χρησιμοποιούν μια σειρά από προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών προϊόντων υγείας, για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ασθενών και να παρέχουν την επιλογή που θέλουν.