ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Πώς τα ηλεκτρονικά παιχνίδια επηρεάζουν την υγεία μας;

Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Πώς τα ηλεκτρονικά παιχνίδια επηρεάζουν την υγεία μας;
Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Οι ερευνητές αναγνώρισαν ότι πολλά άτομα βρίσκουν μια αίσθηση κοινότητας, υποστήριξης και άνεσης μέσω του διαδικτυακού παιχνιδιού.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Για εκατομμύρια Αμερικανούς, το παιχνίδι βιντεοπαιχνιδιών έχει γίνει καθημερινή δραστηριότητα. Ενώ τα παιχνίδια μπορούν να αποτελέσουν πηγή ψυχαγωγίας και χαλάρωσης, υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με το υπερβολικό παιχνίδι που οδηγεί σε απομόνωση, εθισμό και αλλαγές στη διάθεση και τη συμπεριφορά. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Sociological Focus διερευνά την κοινωνική δομή ενός διαδικτυακού ιστότοπου παιχνιδιών και τον αντίκτυπό της στις κοινωνικές συνδέσεις, την κοινωνική υποστήριξη και τα συμπτώματα κατάθλιψης.


Ηλεκτρονικά παιχνίδια και ψυχική υγεία

Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Texas A&M, το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας και το Πανεπιστήμιο Baylor χρησιμοποίησαν ανάλυση κοινωνικών δικτύων για να εξετάσουν τη δυναμική ενός διαδικτυακού ιστότοπου παιχνιδιών προσομοίωσης ποδοσφαίρου. Έκαναν έρευνα στα μέλη στην αρχή και στο τέλος της σεζόν του παιχνιδιού για να κατανοήσουν πώς η κοινωνική υποστήριξη, η αίσθηση της κοινότητας και τα καταθλιπτικά συμπτώματα επηρέασαν τις κοινωνικές συνδέσεις με την πάροδο του χρόνου.

Στόχος της μελέτης ήταν να αναδείξει τη σημασία της δημιουργίας κοινότητας και των άτυπων σχέσεων σε περιβάλλοντα διαδικτυακών παιχνιδιών. Οι ερευνητές αναγνώρισαν ότι πολλά άτομα βρίσκουν μια αίσθηση κοινότητας, υποστήριξης και άνεσης μέσω του διαδικτυακού παιχνιδιού. Τόνισαν την ανάγκη μέτρησης και προώθησης αυτών των συνδέσεων για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας στην ψηφιακή εποχή.

Η μελέτη περιελάμβανε 37 μέλη που απάντησαν στην έρευνα στην αρχή και 40 στο τέλος, με 30 μέλη να εκπροσωπούνται και στα δύο δείγματα. Συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με την ηλικία, το φύλο, τα δημογραφικά στοιχεία, τις ώρες που δαπανήθηκαν στον ιστότοπο παιχνιδιών και το παίξιμο άλλων βιντεοπαιχνιδιών. Τα μέλη ανέφεραν επίσης τα καταθλιπτικά τους συμπτώματα και την αντιλαμβανόμενη ικανότητά τους να συζητούν προβλήματα με άλλους. Τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν άτομα τόσο στην πραγματική ζωή όσο και στον ιστότοπο παιχνιδιών με τα οποία συζητούσαν σημαντικά θέματα.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η κοινωνική υποστήριξη, η αίσθηση της κοινότητας και τα καταθλιπτικά συμπτώματα επηρέασαν τις αλλαγές στην κοινωνική δομή του παιχνιδιού με την πάροδο του χρόνου. Τα μέλη που ανέφεραν περισσότερη διαδικτυακή κοινωνική υποστήριξη και λιγότερη υποστήριξη στην πραγματική ζωή είχαν περισσότερες πιθανότητες να απευθυνθούν σε άλλα μέλη. Οι δεσμοί επικοινωνίας ήταν πιο πιθανό να δημιουργηθούν όταν οι αλληλεπιδράσεις ήταν αμοιβαίες ή αφορούσαν τρεις ομάδες ατόμων. Τα μέλη που περνούσαν περισσότερο χρόνο στον ιστότοπο είχαν επίσης ισχυρότερους δεσμούς επικοινωνίας.

Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι τα μέλη που ένιωθαν μεγαλύτερη αίσθηση κοινότητας και εκτιμούσαν τη συμμετοχή τους στον ιστότοπο ήταν πιο πιθανό να σχηματίσουν δεσμούς επικοινωνίας με την πάροδο του χρόνου. Αυτό υποδηλώνει τη σημασία της ενίσχυσης της αίσθησης της κοινότητας σε περιβάλλοντα διαδικτυακών παιχνιδιών. Ωστόσο, η μελέτη αναγνώρισε τα πιθανά μειονεκτήματα των διαδικτυακών κοινοτήτων, όπως το να λειτουργούν ως θάλαμοι ηχούς για πολιτικές και ιδεολογικές πεποιθήσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, ενώ τα μέλη με λιγότερη υποστήριξη στην πραγματική ζωή είχαν περισσότερες πιθανότητες να δημιουργήσουν δεσμούς επικοινωνίας, εκείνα που ανέφεραν μεγαλύτερα καταθλιπτικά συμπτώματα είχαν λιγότερες πιθανότητες να ξεκινήσουν δεσμούς επικοινωνίας. Αυτό υποδηλώνει την ανάγκη για επίσημη υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών ψυχιατρικής περίθαλψης μέσω τηλεφροντίδας, για τα άτομα που αντιμετωπίζουν καταθλιπτικά συμπτώματα.

Τα ευρήματα της μελέτης ευθυγραμμίζονται με τις υπάρχουσες έρευνες σχετικά με τις συνδέσεις μεταξύ της ψυχικής υγείας, της κοινωνικής υποστήριξης και των διαδικτυακών παιχνιδιών. Επισημαίνουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα για την κατανόηση των πολύπλοκων σχέσεων σε αυτούς τους τομείς και για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που ενισχύουν τις κοινωνικές συνδέσεις και την ψυχική ευεξία, ιδίως για κοινωνικά απομονωμένες κοινότητες, όπως αυτές που πλήττονται από την πανδημία COVID-19.

Συνολικά, η παρούσα μελέτη ρίχνει φως στην κοινωνική δυναμική εντός των κοινοτήτων διαδικτυακών παιχνιδιών και υπογραμμίζει τα πιθανά οφέλη και τις προκλήσεις που παρουσιάζουν όσον αφορά την ψυχική υγεία και την κοινωνική υποστήριξη.