Στην Αμερική η ιατρική έχει περάσει σε άλλο επίπεδο και οι ασθενείς χρησιμοποιούν μια υπηρεσία τηλεϊατρικής που προσφέρεται μέσω του ασφαλιστή υγείας τους ή του εργοδότη τους και μπορούν να πάρουν συμβουλές φροντίδας, για απλά ζητήματα υγείας (όπως πχ έναν πονόλαιμο), ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτούν τον γιατρό στο γραφείο του ή χωρίς να πρέπει να πάνε σε κάποιο κέντρο υγείας που εφημερεύει.
Το μειονέκτημα σε αυτή την υπηρεσία είναι πως οι ασθενείς δεν γνωρίζουν τον γιατρό ή την νοσοκόμα που βρίσκεται στην άλλη άκρη του τηλεφώνου ή στην οθόνη. «Είναι ένα ραντεβού στα τυφλά», δήλωσε ο John Jesser, στέλεχος της Anthem, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ασφάλισης υγείας, η οποία προσφέρει υπηρεσίες στους πελάτες της μέσω του LiveHealth Online, δίνοντάς τους πρόσβαση σε ιατρική φροντίδα 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Πλέον η American Well, η εταιρεία πίσω από την Anthem, η οποία προσφέρει υπηρεσίες τηλεϊατρικής σε περισσότερους από 100 εκατομμύρια ανθρώπους, εξελίσσει το πρόγραμμά της και δίνει τη δυνατότητα στους ασθενείς να επιλέξουν τον γιατρό που θα επικοινωνήσουν.
Η τηλεϊατρική είναι σημαντική βοήθεια για τους πελάτες που μπορούν να αποφύγουν την ταλαιπωρία μιας επίσκεψης στα επείγοντα ή για όσους μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές.
- Το πρώτο διαδραστικό τηλεϊατρικό σύστημα, που σχεδιάστηκε η απομακρυσμένη διάγνωση και θεραπεία των ασθενών, πραγματοποιήθηκε το 1989 από την εταιρεία MedPhone. Η χρονολογία αυτή θεωρείται ότι σηματοδοτεί την εκκίνηση της τηλεϊατρικής.